loader
SEAT TARRACO – spatiu pentru toata familia

SEAT TARRACO – spatiu pentru toata familia

Cel mai mare SUV din gama Seat aduce un plus de stil si sportivitate in categoria SUV-urilor mari cu sapte locuri

SUV-urile sunt dominante in alegerea unei masini noi, iar criteriul numarul unu este spatiul si versatilitatea. Daca la capitolul versatilitate Seat Tarraco se incadreaza in media clasei, la capitolul spatiu insa, este rege alaturi de fratii gemeni de concern VW Tiguan Allspace si Skoda Kodiaq, care au la baza aceeasi platforma. Cel mai mare SUV din gama Seat aduce un plus de stil si sportivitate in categoria SUV-urilor mari cu sapte locuri.

CUM SE CONDUCE?

Modelul testat are sub capota un propulsor cu ardere interna de 1,5 TSI cu 150 CP si un cuplu maxim de 250 Nm, transmisie fata si cutie automata DSG cu 7 trepte. Pe traseul Bucuresti-Iasi si retur am avut timp suficient sa observam comportamentul in cele mai variate conditii de trafic. Motorizarea nu este cea mai potrivita pentru acest urias, acceleratia 0-100 km/h realizandu-se in 9,5 secunde, mult mai potrivit fiind propulsorul diesel de 2 litri care asigura si un consum de combustibil mai bun. Dar daca gestionezi corect depasirile si nu vrei sa faci accelerari bruste, atunci te vei descurca foarte bine si cu aceasta motorizare.

Suspensia este una destul de ferma, facand masina sa se simta agila si stabila in virajele stranse, confirmand asteptarile pe care le ai de la un model Seat. Directia este precisa, iar vizibilitatea destul de buna, de altfel, spatiul vitrat in Tarraco este unul generos, potrivit unei masini de familie. Daca confortul suspensiei a fost sacrificat pentru sportivitate, mi-as fi dorit ca antifonarea sa fie mai buna, deoarece zgomotul la vant este putin cam ridicat dupa ce treci de viteza de 100 km/h, in ciuda designului sportiv.

Cutia DSG cu 7 trepte schimba bine, insa in oras avem parte de niste smucituri deranjante la plecarea de pe loc, mai ales daca avem cuplata functia Autohold. Consumul mediu dupa aproape 1000 de kilometri a fost de 7,7 litri/100 km, care este destul de apropiat de cel anuntat de producator, 7,2 litri/100 km.

INTERIOR

Interiorul este insa locul unde Tarraco straluceste. Spatiul pentru picioare pe bancheta din spate este realmente urias, incat ai putea spune ca ti-ai cumparat o masina cu „loc de joaca” inclus. Portbagajul poate acomoda lejer 700 de litri, dar poti mari capacitatea datorita banchetei spate culisante, pe care o poti ajusta in functie de nevoile de spatiu. Materialele folosite sunt, mai ales in partea superioara a bordului si a usilor, moi la atingere, cu insertii din plastic care imita aluminiul. In echiparea XPERIENCE primesti un material foarte interesant pe scaune, care asigura o ventilatie buna si o curatare eficienta, insa, din pacate, scaunele sunt putin cam tari, astfel ca la drum lung devin usor inconfortabile.

Plansa de bord este una tipica Seat, sobra, fara prea multe butoane, cu un display central de 9,25 inchi care deserveste cea mai mare parte a setarilor. In spatele volanului mai gasim un display de 10,25 inchi personalizabil, preluat de la modelele VW. Sistemul multimedia este capabil de conectare Android Auto si CarPlay wireless.

Din punct de vedere al sistemelor de siguranta, Seat Tarraco respecta in totalitate standardele unei masini din 2023, cu functionalitati de la recunoasterea semnelor de siguranta si pana la pilot automat adaptiv sau franare de urgenta.

COSTURI

Seat Tarraco pastreaza un nivel de pret rezonabil, incercand sa se diferentieze de Tiguan Allspace si Skoda Kodiaq prin pret, dar si printr-o imagine mai sportiva. Pretul de baza porneste de la 31.573 de euro pentru echiparea Style si aproape 38.000 pentru FR. Modelul nostru de test in echiparea XPERIENCE si cu cateva optionale adaugate are un pret final de 39.779 de euro cu TVA.

CONCLUZIE

Seat Tarraco este pe piata de ceva ani, dar ramane un SUV pe care te poti baza. Ofera un spatiu impresionant si echipari de baza generoase. Daca nu adaugi foarte multe optionale, vei avea si un pret imbatabil. Imaginea sportiva tipica Seat este, de asemenea, un motiv care il va scoate in fata concurentei.

 

Autori