Sarbatoarea iubirii de anul aceasta s-ar putea numi Dragobere. Reputatia berii in Romania a crescut cu peste 6 procente din 2018 in 2020. Potrivit studiului Reputation RepTrak® Pulse realizat in 29 de state europene, dintre toate categoriile de bauturi alcoolice analizate in studiu, berea si industria berii se bucura de cea mai buna reputatie in tara noastra si in Polonia.
Berea inregistreaza o performanta excelenta pentru majoritatea indicatorilor de reputatie
Sarbatorim dragostea romanilor pentru bere printr-o imbunatatire semnificativa a performantei tuturor factorilor de reputatie, cu rezultate foarte bune in special la indicatorii legati de autenticitate si calitate, precum si la cei referitori la gust si varietate: istorie indelungata, calitatea ingredientelor naturale din care este fabricata, gust excelent, gama variata de produse, alegerea perfecta pentru orice ocazie, momente bune cu prietenii.
Pasiunea femeilor pentru bere creste
Desi berea continua sa aiba mai multi adepti din randul barbatilor, din ce in ce mai multe femei apreciaza aceasta bautura. Categoria si-a imbunatatit reputatia in ultimii doi ani cu 8 puncte, ajungand la o favorabilitate de 79, pe o scala de la 0 la 100. La nivel european, Romania se situeaza in top 3 in ceea ce priveste reputatia de care se bucura berea printre femei.
“Berea este o bautura potrivita atat pentru barbati, cat si pentru femei. De aceea, ne bucura sa vedem ca reputatia berii in randul femeilor creste semnificativ si ca se apropie de nivelul de favorabilitate inregistrat in randul barbatilor. Aceasta arata ca in ultimii ani producatorii de bere si-au adaptat portofoliile de produse la preferintele si gusturile tuturor categoriilor de consumatori.”, declara Julia Leferman, director general asociatia Berarii Romaniei.
Iubim berea si o consumam cu moderatie. Romania se situeaza in top trei intre tarile europene atunci cand vine vorba despre cultura moderatiei in consumul de bere.
Si reputatia producatorilor de bere din Romania s-a imbunatatit in ultimii doi ani
Reputatia producatorilor de bere din Romania a crescut cu aproape 8 puncte in 2020 fata de 2018, obtinand rezultate foarte bune la indicatorii privind performanta, contributiile economice pozitive si crearea de locuri de munca. In plus, romanii afirma ca industria berii este inovatoare, cu o viziune clara asupra viitorului, care ofera produse de inalta calitate si care este dedicata campaniilor care incurajeaza un consum responsabil de alcool.
Peste 70% dintre romanii care cunosteau initiativele producatorilor de bere ca raspuns la criza Covid-19 le-au considerat potrivite, deoarece au incurajat consumatorii sa fie solidari cu sectorul ospitalitatii.
Despre studiu
Berarii Europei au derulat un studiu care masoara perceptiile despre bere si producatorii de bere in 29 de state europene. Reputation RepTrak® Pulse este un studiu cu reprezentativitate nationala, realizat online, pe 520 de respondenti in cazul Romaniei. La nivel european, cercetarea se desfasoara la fiecare 2 ani, incepand cu 2016. Datele celui mai recent val au fost colectate in octombrie 2020, intr-un moment in care se aplicau noi restrictii in toata Europa.
Scopul acestui studiu este sa evalueze cat de apreciate sunt berea si sectorul berii. Aprecierea masoara conexiunea emotionala pe care consumatorii o au cu categoria si cu industria. Scorul se bazeaza pe 4 afirmatii referitoare la respectul, impresia favorabila, increderea si admiratia pe care le simt consumatorii.
Despre Asociatia Berarii Romaniei
De peste 15 ani, Asociatia Berarii Romaniei reprezinta vocea comuna a industriei locale de bere. Obiectivele sale sunt sa sprijine dezvoltarea unui sector durabil, sa promoveze un mediu competitional transparent, sa asigure un tratament egal si corect in fata institutiilor de reglementare si sa educe consumatorii de bere cu privire la beneficiile si consumul responsabil de bere. Incepand din 2008, Asociatia Berarii Romaniei a devenit parte a marii familii a producatorilor de bere europeni, reprezentati prin organizatia Berarii Europei, fondata in 1958, la Bruxelles.
Membrii sai actuali sunt importanti producatori de bere din Romania: BERGENBIER SA, HEINEKEN Romania SA, UNITED ROMANIAN BREWERIES BEREPROD, URSUS BREWERIES si MARTENS, alaturi de microberaria CLINICA DE BERE. Impreuna, cei sase producatori furnizeaza 85% din cantitatea de bere consumata in Romania. Totodata, din Asociatie fac parte si reprezentanti ai producatorilor de materii prime: SOUFFLET MALT ROMANIA si ASOCIATIA PRODUCATORILOR DE HAMEI DIN ROMANIA.
Industria berii pune un accent deosebit pe managementul sustenabilitatii, in sensul eficientizarii consumului de apa si de energie in productia de bere sau in reducerea amprentei de CO2. De asemenea, este sectorul economiei cu cea mai mare pondere de ambalaje reutilizabile puse in circulatie voluntar.