Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Reformularea agendei strategice a companiilor | DoingBusiness.ro
loader
Reformularea agendei strategice a companiilor

Reformularea agendei strategice a companiilor

Autor: Florentina Susnea, Managing Director, PKF Finconta

Recuperarea profitabilitatii este o misiune dificila pentru companiile din sectoarele afectate de criza. Adica cele mai multe. Contextul este foarte diferit acum si prin urmare nici ipotezele sau principiile de lucru nu mai sunt similare perioadei pre-pandemice. Reformularea agendei strategice se impune. Dar nu ca o revenire la ce a fost inainte, ci ca o fundatie solida pe care sa construiesti valoare. Aceasta strategie trebuie sa contina insa tot cele trei elemente esentiale: incredere, tehnologie si oameni.

1. Increderea este esentiala in afaceri

Intr-un mediu hiperconectat, din ce in ce mai virtual, increderea conteaza mai mult ca niciodata. Oamenii doresc sa aiba incredere in organizatiile de la care cumpara, in care lucreaza si in care investesc. Intr-o lume in care valoarea este din ce in ce mai intangibila, in care capitalul de brand, inovatia si implicarea angajatilor sunt, in multe cazuri, mai valoroase decat bunurile fizice, increderea este moneda de schimb etalon.

Tot mai multe cercetari arata ca rolul companiilor nu trebuie sa se rezume doar la activitatea lor economica decupata din contextul mai larg care le contine. Au crescut asteptarile partilor interesate care cer companiilor sa genereze impact pozitiv prin sustenabilitate, protejarea mediului, cresterea incluziva si necesitatea de a masura si raporta pe aceste teme.

Importanta increderii a tras dupa ea reconsiderarea raportarii corporative in ce priveste transparenta. Acest lucru forteaza o schimbare a concentrarii de la profitul pe termen scurt la un impact pozitiv pe termen lung asupra oamenilor si mediului, impact masurat cu indicatori non-financiari, nu doar cu cifre de profit si pierdere.

Datele non-financiare care sunt in mod clar legate de prioritatile strategice ale organizatiei si comunicate in mod integrat pot ajuta companiile sa abordeze decalajul de incredere care exista intre raportarea financiara actuala si asteptarile partilor interesate..

2. Tehnologia extinde securitatea cibernetica

Mutarea in mediul online nu le-a mai lasat timp companiilor sa-si testeze infrastructura digitala. Testul de stres asupra oamenilor si tehnologiei a fost unul in timp real. Daca unele companii au fost fie mai prevazatoare deoarece modelul de business le-a avantajat si au reusit sa prospere, altele s-au luptat sa supravietuiasca.

Companiile consacrate in B2B au inceput sa se uite la consumatorii persoane fizice. Sunt mari eforturile acestor companii de personalizare si oferire a unei experiente cat mai bune pentru acesti consumatori. Dar sunt necesare investitiile semnificative pentru a construi infrastructura tehnologica care sustine acest nivel de digitalizare.

In lumina cresterii gradului de constientizare a publicului cu privire la riscurile etice, de confidentialitate si de securitate, interfata  om-tehnologie va fi decisiva pentru succesul viitor. Ca sa exploateze cu succes tehnologia, companiile trebuie sa-si instruiasca oamenii. De asemenea, trebuie sa cultive o mentalitate transformatoare in intreaga organizatie pentru a valorifica potentialul tehnologiei si pentru a imbunatati experientele angajatilor intr-o lume din ce in ce mai virtuala.  

3. Oamenii sunt sursa inovatiei

Liantul si pana la urma centrul activitatilor organizationale sunt oamenii. Una din lectiile cheie ale pandemiei este ca organizatiile si pietele nu pot fi desprinse de angajati, clienti, parteneri, consumatori si alte parti interesate. Nu exista o afacere virtuala. Chiar si companiile nascute in spatiul digital, cu putine active fizice, se bazeaza pe ingeniozitatea si excelenta oamenilor reali.

Cele mai avansate inovatii, sau tehnologii de ultima ora, pot esua daca pierd din vedere valorile umane. Crearea de valoare necesita leadership bazat pe valori comune si sustinerea dezvoltarii de noi lideri si specialisti. Modul in care compania poate realiza sau livra produse si servicii care implica in mod diferentiat clientii inseamna intelegerea faptului ca experientele personalizate sunt esenta consumului. Orice punct inclus in strategia pentru redresare economica trebuie sa fie filtrat prin prisma umana.

In concluzie

Pe masura ce companiile cauta sa-si redeseneze viitorul, primesc votul de sustinere al investitorilor, clientilor, angajatilor si a societatii in general de a deveni o organizatii care creeaza valoare pe termen lung pentru pentru diverse categorii interesate. Aceasta transformare cere companiilor  sa construiasca incredere, sa investeasca in tehnologie si sa puna oamenii in centrul procesului decizional. Este o transformare care merita efortul, deoarece obiectivul este o pozitie mai puternica in piata, o crestere accelerata si o lume mai buna pentru angajati si toate partile interesate.

Despre PKF Finconta

De peste 27 de ani, PKF Finconta este una dintre principalele 10 firme de servicii profesionale din Romania. Ca membri ai PKF International Ltd. suntem parte dintr-o retea internationala de firme independente din punct de vedere legal, care ofera consultanta si audit oriunde in lume.Grupul PKF Finconta este format din patru societati cu capital romanesc: PKF Finconta, PKF Finconta Consultanta, PKF Finconta HR si Finconta Consulting SPRL, membre ale organismelor profesionale nationale CECCAR, CAFR, CCFR si UNPIR. Prin intermediul acestora oferim servicii de audit financiar, analiza financiara corporativa, consultanta fiscala, intocmirea dosarului preturilor de transfer, servicii de contabilitate, salarizare, resurse umane, insolventa, auditarea fondurilor nerambursabile si due diligence de achizitii.

Autori

foto
PKF FINCONTA CONSULTANTA SRL
   Update cookies preferences