loader
Redeschiderea si pivotarea afacerilor

Redeschiderea si pivotarea afacerilor

Autor: Constantin Magdalina, Expert, Tendinte si tehnologii emergente

La 10 saptamani dupa ce, multe companii, a fost nevoie sa-si inchida activitatea si sa trimita angajatii in somaj tehnic, acum li se cere sa-si reporneasca operatiunile cu promisiunea chiar a unui ajutor din partea statului. Starea de urgenta a devenit stare de alerta, iar provocarea redeschiderii si continuarii afacerilor este puternic legata de evolutia pandemiei, dar si de actiunile care urmeaza la nivel social, politic si fiscal.

Pandemia provoaca schimbarea valorilor sociale si de comportament

Normalitatea economica de ieri inteleasa ca o conventie ghidata de norme care regleaza relatiile dintre actorii economici, sociali sau politici a fost dinamitata de acest eveniment global – pandemia. Abaterea de la norma face posibile, in acest caz, schimbarea valorilor sociale si de comportament, a celor culturale si economice. Asadar companiile sunt nevoite sa tina cont de un context mult schimbat care le obliga pe multe sa pivoteze catre noi zone de crestere.

Oportunitatea noului context tine de noi competente in echipele companiilor

Pentru companii, poate fi o oportunitate si chiar o nevoie sa-si construiasca competente in care ar fi vrut sa investeasca si nu au facut-o, dar care acum se demonstreaza decisive. Adica sa fie mai digitalizate, mai centrate pe valorificarea datelor, mai deschise spre accesarea solutiilor in cloud, mai automatizate, cu o prezenta mai buna in online, cu lanturi de distributie si operatiuni mai agile, cu structuri de costuri variabile si angajati cu training-uri la zi ca sa faca fata schimbarii.

O echipa bine pregatita si adaptata la noul context digital conduce la succes

Astazi vedem cum la locul de munca o echipa bine pregatita poate face diferenta in timpul crizei. Companiile e bine sa treaca dincolo de relatia tranzactionala cu angajatii pentru a-i putea intelege cu adevarat. De felul in care fac managementul echipei, deleaga, dau feedback, si comunica cu ei va depinde productivitatea si crearea unui mediu de lucru incluziv si multumitor pentru angajati. Asadar este nevoie de o transfuzie de competente si mentalitati.

Leadershipul include acum si abilitati de influentare la distanta

Crearea unui mediu de lucru adaptat la noile cerinte va crea incredere si va face tranzitia mai facila la o modalitate mixta, virtuala si fizica, de lucru. Prin instruirea liderilor sa faca managementul angajatilor la distanta, companiile pot ajuta personalul care nu a lucrat niciodata, sau doar ocazional, de acasa sa se adapteze eficient la aceasta noua modalitate.

Sustinerea departamentelor care genereaza cel mai rapid lichiditate si profit

Ca raspuns la transformarile din piata, planficarea pentru o revenire fazata deschide oportunitatea analizei proceselor, trecerea la un model de operare mai agil si flexibilitatea pivotarii angajatilor la modalitatea de lucrul de acasa. Evident se impune sustinerea acelor departamente care genereaza cel mai rapid lichiditate si profit si reinstruirea liderilor acestora pentru a avea competente adaptate la noul context.

Accentul trebuie pus acum pe focalizarea echipelor de lucru pe prioritatile fiecarei functiuni de business precum financiar si resurse umane. Exista oportunitatea de a reduce presiunea pe operatiuni prin digitalizare si generare de valoare(si) in mediul online.

In concluzie

Este necesara identificarea competentelor care pot fi puse impreuna dar si a celor care lipsesc, iar acestea trebuie invatate rapid. Operational o solutie buna este si convocarea angajatilor cei mai competenti ca sa se logheze oricand si de oriunde si sa raspunda cerintelor clientilor.

Este importanta achizitia de solutii informatice care sa dea eficienta dar mai ales e nevoie de competente ca echipa sastie sa le foloseasca. Este nevoie de oameni instruiti sa raspunda pozitiv schimbarii, de manageri care sa faca managementul echipei la distanta, de lideri care sa faca coaching cu colegii lor.

Este nevoie de oameni de echipa care sa stie sa dea feedback si sa comunice eficient si de sisteme de organizare a transferului de cunostinte intre colegi. Compania de maine este la intersectia dintre oameni si tehnologie. Transformarea potentialului celor doua componente in valoare face diferenta.

Despre Constantin Magdalina

Constantin Magdalina are o experienta profesionala de 10 ani, timp in care a lucrat la companii multinationale, atat in tara cat si in strainatate. Constantin are un Master in Marketing si Comunicare la Academia de Studii Economice Bucuresti. Este certificat Lean Six Sigma si ITIL (IT Information Library®) ceea ce-i faciliteaza o buna intelegere a proceselor si transformarilor din cadrul organizatiilor. Pe de alta parte certificarea obtinuta de la Chartered Institute of Marketing ii completeaza expertiza de business. In cei peste 4 ani de activitate in cadrul unei companii din Big 4 a initiat si coordonat studii ce analizau aspecte legate de mediul de afaceri din Romania. Printre acestea se afla previziunile economice de crestere ale firmelor in 2013-2016, managementul cunostintelor, experienta de cumparare in era consumatorilor digitali, social media si mediul de afaceri romanesc, utilizarea dispozitivelor mobile in Romania. Este autor a numeroase articole cu teme legate de inovatie, eficientizarea proceselor de afaceri, social media, transformarea digitala, tendinte si tehnologii emergente. Este invitat ca vorbitor la numeroase evenimente si conferinte de business.

Autori

foto
CONSTANTIN MAGDALINA