loader
PwC NextGen 2022:  61% dintre antreprenori au planuri de succesiune, dar acum sunt mai putin dispusi sa renunte la controlul companiilor decat inaintea pandemiei

PwC NextGen 2022: 61% dintre antreprenori au planuri de succesiune, dar acum sunt mai putin dispusi sa renunte la controlul companiilor decat inaintea pandemiei

61% dintre respondenti spun ca au un plan de succesiune, iar 39% dintre NextGen au fost implicati in dezvoltarea acestuia

Generatia actuala de antreprenori este mai putin dispusa sa renunte la controlul companiilor in favoarea mostenitorilor lor, pe fondul pandemiei, ingreunand astfel formarea acestora ca noi lideri, reiese din sondajul NextGen Survey 2022 realizat de PwC la nivel global.

Desi 43% dintre membrii noii generatii a afacerilor de familie (NextGen) spun ca sunt mai implicati in afaceri decat inainte de pandemie, doar 28% au aratat ca li se incredinteaza operatiuni interne importante pentru a le conduce, in scadere de la 48%, procentul inregistrat in editia din 2019 a sondajului. In acest context, 45% considera ca este dificil sa se afirme ca noi lideri sau membri ai consiliului de administratie. 

NextGen sunt mai implicati in afaceri, dar provocarea este de a crea incredere intre actuala si urmatoarea generatie, acesta fiind momentul pentru a concretiza planurile de succesiune si pentru a defini competentele de conducere necesare pentru a asigura cresterea in viitor. Provocarea pentru NextGen este sa demonstreze ca sunt pregatiti sa preia fraiele", a declarat George Ureche, Director si Liderul serviciilor pentru afaceri antreprenoriale, PwC Romania.

Totusi 61% dintre respondenti spun ca au un plan de succesiune, iar 39% dintre NextGen au fost implicati in dezvoltarea acestuia.

Domeniile in care NextGen declara ca se implica activ in prezent includ realizarea strategiei de crestere a afacerii (59%), asigurarea ca organizatia ofera produsele si serviciile potrivite (50%) si adoptarea de noi tehnologii (44%).

Sondajul releva si cateva diferente notabile intre generatii. Ambele generatii se concentreaza pe crestere, dar doar jumatate din generatia actuala considera ca afacerea lor are responsabilitatea de a lupta impotriva schimbarilor climatice si a consecintelor acestora, comparativ cu aproape trei sferturi dintre NextGen.  Un procent la fel de ridicat de NextGen (76%) considera ca afacerea lor contribuie activ la comunitate, in comparatie cu putin peste jumatate (54%) din generatia actuala.  Procente similare, 42% dintre NextGen si 38% din generatia actuala considera ca afacerea lor are capacitati digitale puternice, dar o treime dintre NextGen spun ca generatia actuala nu intelege pe deplin oportunitatile si riscurile pentru digital in cadrul afacerii lor. 

Despre studiul PwC Global NextGen Survey 2022

Sondajul Global NextGen Survey 2022 a chestionat peste o mie de membri NextGen din afaceri de familie din 68 de tari la nivel global pentru a intelege principalele prioritati si provocari ale acestora.

Despre PwC

Misiunea PwC este de a construi incredere in cadrul societatii si de a contribui la rezolvarea unor probleme importante. Suntem o retea de firme prezenta in 156 de tari cu mai mult de 295.000 de profesionisti ce ofera servicii de calitate in domeniul auditului, consultantei fiscale si consultantei pentru afaceri. Spuneti-ne care sunt lucrurile importante pentru dumneavoastra si descoperiti mai multe informatii despre noi vizitand site-ul www.pwc.ro.

PwC se refera la reteaua de firme PwC si/sau la una dintre firmele membre, fiecare dintre acestea fiind o entitate juridica.

 

© 2022 PwC. Toate drepturile rezervate.

Autori

foto
PRICEWATERHOUSECOOPERS SERVICII SRL