loader
Produsele eco si cele prietenoase cu mediul atrag tot mai multi consumatori, insa tinerii raman sceptici

Produsele eco si cele prietenoase cu mediul atrag tot mai multi consumatori, insa tinerii raman sceptici

Articol de Ruxandra Tarlescu, Partener PwC Romania

Mai mult de jumatate dintre consumatorii la nivel global au devenit mai interesati de produsele ecologice in timpul pandemiei, iar milenialii sunt cei mai atenti la impactul pe care il au deciziile lor de cumparare asupra mediului, arata sondajul PwC Global Consumer Insights Pulse din luna iunie.

Este o schimbare de comportament de durata, produsa pe fondul pandemiei care le-a lasat oamenilor mai mult timp la dispozitie pentru a-si analiza modul de viata si implicatiile pe care activitatile lor zilnice, inclusiv cumparaturile, le au asupra mediului inconjurator. Aceasta schimbare se observa daca ne uitam comparativ la raspunsurile din editia 2019 a aceluiasi sondaj. Inainte de pandemie, doar 35% dintre respondenti alegeau produse sustenabile pentru a proteja mediul inconjurator, 37% cautau produse cu ambalaje prietenoase cu mediul (eco friendly) si 41% evitau folosirea plasticului pe cat posibil. Editia din acest an arata o crestere intre 10 si 20 de puncte procentuale a raspunsurilor afirmative la fiecare dintre aceste intrebari.

In timp ce preocuparea pentru mediu a crescut vizibil in randul milenialilor cu varste intre 27 si 32 de ani (circa 60% fiind interesati de produse ecologice si sa cumpere de la companii care protejeaza mediul), cei din generatia Z cu varste intre 23 si 26 de ani sunt cei mai sceptici atunci cand vine vorba despre sustenabilitate la cumparaturi. Diferenta de comportament dintre aceste generatii ar putea fi explicata de perceptia celor mai tineri ca este mai costisitor sau mai dificil sa cumperi produse bio, sanatoase si cu un impact minim asupra mediului. Cei mai interesati de transparenta trasabilitatii si a originii unui produs sunt milenialii “maturi”, cu varste cuprinse intre 33 si 36 de ani, aproape doua treimi vrand sa cunoasca astfel de informatii.

Desi eco consumerismul este in mod clar in crestere, sondajul releva ca unii consumatori sunt sceptici si nu cunosc sau nu cred in conceptul de cumparaturi sustenabile invocand pretul mare, calitatea indoielnica, disponibilitatea limitata sau lipsa timpului pentru a le cauta.

In concluzie, sondajul arata ca producatorii si retailerii nu ar trebui sa supraestimeze aceasta tendinta. Desi mai multi consumatori spun ca sunt interesati de sustenabilitate, datele indica faptul ca generatia Z, in special, ar putea avea mai degraba opinii favorabile mediului care de multe ori nu se traduc in cheltuieli pentru produse eco sau bio. Pe masura ce companiile vor continua insa sa ofere optiuni eco si bio mai accesibile si mai practice, este posibil ca aspiratia consumatorilor sa se transforme in actiune.

Autori

foto
PRICEWATERHOUSECOOPERS SERVICII SRL