loader

Perspectiva asupra publicului pietei online din Romania

Verificarea profilelor socio-demografice ale utilizatorilor care viziteaza website-ul unei companii poate ajuta la testarea performantei website-ului comparativ cu competitorii, cresterea veniturilor afacerii din publicitate si optimizarea campaniilor de publicitate online.

V-ati intrebat vreodata cine va viziteaza cu adevarat website-urile? Cati ani au? Unde locuiesc? Care sunt obiceiurile lor in mediul online?

 

Conform studiului gemiusAudience, in ianuarie 2014, populatia online din Romania era de 8,67 milioane. 71% din acestia folosesc activ internetul de mai bine de 5 ani. In ceea ce priveste distributia in functie de sex, mai mult de jumatate din utilizatorii de internet sunt femei (53%), in timp ce 47% sunt barbati. Datele despre audienta pietei online din Romania arata, de asemenea, ca 65% din utilizatorii de internet provin din mediul urban, in timp ce 35% provin din mediul rural. Compozitia grupelor de varsta evidentiaza faptul ca mai mult de 50% dintre utilizatorii de internet din Romania au varsta cuprinsa intre 25 si 44 de ani, mai putin de 10% au varsta cuprinsa intre 15 si 18 ani, in timp ce mai putin de un sfert au peste 45 de ani. Referitor la nivelul educational, 40% au absolvit liceul si 18% au diplome universitare. O observatie interesanta a studiului este ca mai mult de 46% din utilizatorii de internet efectueaza toate sau majoritatea cumparaturilor din gospodarie, in timp ce aproape o treime impart responsabilitatea cumparaturilor de zi cu zi cu altii.   

 

 

Pentru versiunea completa a articolului, va rugam accesati varianta in limba engleza, aici.

Autori

foto
GEMIUS RESEARCH SRL