loader
Microsoft lanseaza noi tehnologii dedicate milioanelor de lucratori esentiali care activeaza la nivel global

Microsoft lanseaza noi tehnologii dedicate milioanelor de lucratori esentiali care activeaza la nivel global

Compania a observat ca, in timpul pandemiei, gradul de utilizare a platformei Microsoft Teams de catre lucratorii din prima linie a crescut cu 400%, lunar

Microsoft a lansat o editie speciala a raportului Work Trend Index, intitulata "Un nou viitor al lucratorilor esentiali, amplificat ajutorul tehnologiei", si a anuntat noi functii disponibile in Microsoft Teams si Microsoft Viva, destinate milioanelor de oameni care asigura functionarea serviciilor esentiale.

2 miliarde de lucratori din prima linie, din intreaga lume, reprezinta 80% din forta de munca globala, iar 88% dintre organizatii angajeaza oameni pentru aceste functii. Totodata, companiile investesc din ce in ce mai mult in instrumente digitale pentru angajati, cu scopul de a moderniza fluxul de lucru, pentru a imbunatati performanta, cultura si comunicarea la locul de munca – astfel, gradul de utilizare a platformei Microsoft Teams de catre lucratorii din prima linie a crescut, lunar, cu 400% incepand din martie 2020.

Raportul Work Trend Index dezvaluie informatii importante, cu impact asupra fiecarui segment de la nivelul fortei de munca: 

Existenta unei culturi organizationale bazate pe apreciere devine tot mai importanta:  76% dintre angajati simt un atasament fata de colegii lor, insa peste 60% dintre acestia sunt de parere ca managementul companiei pentru care lucreaza ar trebui sa prioritizeze incurajarea procesului de comunicare si cultura organizationala. In plus, 51% dintre lucratorii din prima linie, care nu ocupa pozitii de management, nu se simt apreciati ca angajati.

Lucratorii din prima linie se afla intr-un moment important, in care iau in considerare sa faca o schimbare: In aceasta perioada a “Marii Reorganizari” lucratorii din prima linie incep sa se gandeasca din ce in ce mai mult la job-urile lor, luand in considerare si o schimbare a locului de munca. Acestia isi doresc salarii si beneficii mai bune, un echilibru intre viata profesionala si cea privata si flexibilitate la locul de munca.

Optimismul in ceea ce priveste avantajele aduse de tehnologie este ridicat: 63% dintre lucratorii din prima linie sunt incantati de oportunitatile de angajare create de tehnologie. De altfel, tehnologia se plaseaza pe locul al treilea in lista factorilor despre care ei spun ca ar putea contribui la reducerea stresului de la locul de munca.

Exista o oportunitate de a reduce sau chiar a elimina decalajul dintre solutiile si inovatiile tehnologice adoptate si nivelul de pregatire al angajatilor: 46% dintre lucratorii din prima linie simt o presiune in a se adapta la noile tehnologii, din teama de a nu-si pierde locurile de munca, dar 55% dintre ei marturisesc ca au fost nevoiti sa invete din mers sa lucreze cu noile tehnologii, fara sa aiba acces la sesiuni de pregatire sau practica sustinute de angajatori.

Microsoft a dezvoltat alaturi de partenerii din industrie noi oferte, functii si capacitati la nivelul Microsoft Teams si Microsoft Viva, platforma dedicata managementului angajatilor si dezvoltarii profesionale lansata de companie la inceputul anului trecut, menite sa sprijine lucratorii din prima linie.

• Microsoft isi consolideaza relatia strategica cu Zebra Technologies Corp., lider mondial in dezvoltarea de solutii digitale inovatoare (inclusiv software si hardware, cum ar fi dispozitive mobile robuste cu sistem de operare Android, special concepute pentru lucratorii din prima linie. Cele doua companii livreaza aplicatia Teams Walkie Talkie pe o gama larga de astfel de dispozitive  Zebra, care au inclusiv un buton dedicat push-to-talk (PTT) prin care se poate accesa functionalitatea Teams Walkie Talkie. In plus, Teams Walkie Talkie DIGITAL PTT este acum disponibil si pe toate dispozitivele mobile iOS (in plus fata de Android).

• Microsoft imbunatateste integrarea platformei Teams cu Zebra Reflexis™, care conecteaza solutiile din gama Reflexis de management al resursei umane cu aplicatia Shifts din Teams. Astfel, programarea schimburilor si depunerea cererilor pentru timp liber sunt simplificate si devin usor de aprobat de catre manageri.

Functia de a ,,astepta la rand” pentru programarile virtuale este acum disponibila in Teams, oferind o singura locatie unde timpul de asteptare este actualizat in timp real, iar programarile ratate si intarzierile sunt comunicate, cu scopul de a crea o experienta transparenta si fara stres pentru clienti si pacienti.

Aplicatia Viva Connections din Microsoft Teams conecteaza angajatii si lucratorii din prima linie la cultura, resursele, instrumentele si noutatile din cadrul companiei. Colaborarea cu parteneri strategici, precum Workday si Espressive, inlesneste accesul la resursele importante si unifica procesele din departamentul de Resurse Umane sau cel de salarizare.

Aplicatia Viva Learning le permite lucratorilor din prima linie sa descopere, sa partajeze si sa urmareasca informatiile direct din Microsoft Teams, ceea ce inseamna ca tuturor angajatilor le va fi mai usor sa ramana la curent cu training-urile care le sunt recomandate. Noile actualizari faciliteaza asimilarea informatiilor utilizand solutiile dezvoltate de parteneri, cum ar fi SAP SuccessFactors, Cornerstone OnDemand si Saba Cloud. In acelasi timp, parteneriatele cu furnizorii de programe de instruire, precum EdCast si OpenSesame, le ofera lucratorilor din prima linie numeroase resurse pentru a-i ajuta sa isi perfectioneze competentele si sa asimileze informatii relevante.

• Echipele de IT se asigura de faptul ca dispozitivele pierdute vor putea fi securizate si localizate cu usurinta, ca urmare a imbunatatirii procesului de management al dispozitivelor

"Nu este un secret faptul ca pandemia a schimbat modul in care lucram intr-un ritm mai rapid decat am anticipat vreodata", a declarat Emma Williams, corporate vice president in cadrul Microsoft. "Dezvoltarea profesionala a angajatilor din prima linie ramane esentiala pentru transformarea digitala. Impreuna cu partenerii nostri, venim in sprijinul lucratorilor din prima linie cu instrumentele necesare care sa le permita sa ramana conectati cu echipele lor, in timp ce isi concentreaza atentia asupra clientilor sau a operatiunilor pe care le desfasoara intr-un anumit moment. Utilizata corespunzator, tehnologia poate moderniza fluxul de lucru si poate imbunatati performanta la locul de munca, si in acelasi timp cultura organizationala si comunicarea".

In plus, incepand cu data de 1 februarie resursele din Microsoft Cloud for Retail vor deveni disponibile. Microsoft Cloud for Retail accelereaza cresterea afacerii prin furnizarea de solutii destinate industriei de retail, care pot fi integrate cu sistemele existente ale comerciantilor. Acesta incepe prin unificarea surselor de date de-a lungul procesului de achizitie si le permite comerciantilor sa maximizeze valoarea datelor lor, astfel incat sa isi poata contura o imagine de ansamblu asupra consumatorului. Odata conectate, datele si inteligenta artificiala ii ajuta pe comercianti sa inteleaga mai bine si sa imbunatateasca experienta de cumparare. Oferind experiente mai relevante de-a lungul intregului lant valoric, comerciantii pot construi un lant de aprovizionare sustenabil in timp real. Aceasta solutie include, de asemenea, noile functii din Microsoft Teams si Microsoft Viva.

Pentru a afla mai multe informatii, puteti accesa Official Microsoft Blog, Microsoft 365 Blog si noua editie a raportului Work Trend Index. Microsoft (Nasdaq "MSFT" @microsoft) faciliteaza transformarea digitala in era cloud, iar misiunea companiei este aceea de a oferi fiecarei persoane si organizatii de la nivel global posibilitatea de a realiza mai mult. 

Autori

foto
MICROSOFT ROMANIA SRL