Compania MB Distribution este una dintre cele mai vechi companii de distributie IT din piata romaneasca, fiind infintata in primii ani ai decadei 90. Astazi, compania are 65 de angajati si lucreaza cu peste 1100 de parteneri redistribuitori, distribuind produsele a peste 20 de furnizori de hardware si software. Cifra sa de afaceri anuala este de peste 27 de milioane de EUR.
Pentru a sustine cresterea continua si pentru a raspunde cerintelor tot mai specifice ale pietei, managementul companiei a realizat ca este nevoie de o strategie comprehensiva de transformare digitala, care sa duca compania la nivelul urmator. Simplele fisiere excel, „reconditionate” de fiecare data cand era nevoie de un nou raport sau de o noua situatie, nu mai raspundeau nevoilor de business ale organizatiei si nici solicitarilor din ce in ce mai exigente ale partenerilor.
Managementul companiei dorea sa stie in timp real analiza structurala a vanzarilor, sa aiba dashboard-uri personalizate si sa inteleaga mai bine ce produse si servicii contribuie cel mai bine la profitul organizational. Departamentul de vanzari dorea sa inteleaga unde sunt probleme de facturare, de livrare si de gestiune a comenzilor, iar clientii doreau sa aiba o mai buna vizibilitate a stocurilor actualizate si a preturilor, conform propriilor grile de discount, precum si asupra situatiei financiare a fiecaruia.
VALENTINA BACIU, Executive Director: „Specialistii nostri au testat zeci de solutii software din categoria Business Intelligence, insa niciuna nu a oferit flexibilitatea, viteza si claritatea rapoartelor obtinute cu IBM Cognos Analytics. Implementarea acestei platforme ne-a permis sa eficientizam operatiunile cu peste 30%, imbunatatindu-ne semnificativ atat cifra de afaceri cat si marja de profit.
Acum putem urmari in timp real dinamica activitatii (vanzari, stocuri, creante, profitabilitate, etc), avem la indemana o varietate de rapoarte automatizate si on-demand, furnizam partenerilor de afaceri acces la informatiile de care au nevoie.
Implementarea solutiei s-a facut exclusiv cu resursele interne, intr-un timp scurt si a fost extinsa cu usurinta cu noi funcitonalitati. Din perspectiva unui manager este o solutie excelenta, ce se adapteaza cu usurinta oricarui tip de activitate!”
Inceputa in 2017, implementarea solutiei de Business Intelligence IBM Cognos Analytics a dus la remodelarea si dezvoltarea unui sistem de raportare adecvat fiecarei linii de business din MB Distribution. Adaugarea componentei suplimentare Watson a permis o vizualizare mai clara, mai simplificata si in timp real a rezultatelor de business, atentionand din timp managementul in cazul aparitiei unor situatii neprevazute.
DANIEL VASILE, Data Analyst: „Au fost deja construite si functioneaza in regim operational rapoarte specifice pentru fiecare dintre rolurile de mai jos. Multe din ele sunt automate si personalizate. Asta inseamna ca fiecare isi primeste rapoartele regulat (zilnic, saptamanal sau lunar), iar acestea contin strict informatiile care-l privesc sau care il intereseaza”.
1. Pentru top management:
- Vanzari / Analize structurale ale vanzarilor, in dinamica si factoriale, sub forma dashboard-urilor si a rapoartelor programate, sau on-demand;
- Stocuri / Analize structurale si pentru dinamica - atat rapoarte automate cat si on demand;
- Situatii financiare / Rapoarte privind situatia facturilor emise neincasate – rapoarte automate si on-demand;
- Bugete / Rapoarte privind executia bugetara - rapoarte automate si on-demand.
2. Pentru departamentul de vanzari
- Vanzari / Analize structurale ale vanzarilor, in dinamica si factoriale, sub forma dashboard-urilor si a rapoartelor programate sau on-demand personalizate, fiecare membru al echipeaand acces doar la rezultatele activitatii proprii;
- Stocuri / Analize structurale si in dinamica a stocurilor, sub forma rapoartelor automate si on-demand;
- Comenzi / Rapoarte automate programate sa ruleze saptamanal, privind comenzile vechi nefacturate, care rezerva stocuri. Rapoartele sunt personalizate, iar fiecare membru al echipei primeste lista propriilor comenzi.
3. Pentru clienti
- Stocuri si preturi / Rapoarte automate programate sa ruleze zilnic, ce contin stocul actualizat si preturile, conform grilei de discount personalizata pentru fiecare client;
- Situatii financiare / Extras de cont automat programat sa ruleze saptamanal ce contine lista facturilor neachitate si a celor emise, grupate in functie de perioada pana la data scadenta, personalizate pentru fiecare client;
- Facturi emise in timp real / Raport bazat pe eveniment, setat sa verfice, la intervale scurte, existenta unei noi facturi in ERP.
- Un raport PDF cu formatul facturii originale este generat si transmis pe e-mail destinatarului stabilit, de fiecare cand este gasita o noua factura.
4. Pentru furnizori
Vanzari si Stocuri / Rapoarte de vanzari automate programate sa ruleze saptamanal si personalizate pentru fiecare producator. Acesta primeste automat, pe o adresa de email, doar situatia marcilor pe care le furnizeaza.
Despre MB Distribution
MB Distribution este prezenta pe piata IT din 1993, fiind unul dintre principalii distribuitori de echipamente hardware si produse software. Avand in portofoliu branduri din clasa A precum IBM, Epson, Ricoh, Lenovo, Emerson/Liebert, Metrologic si Allied Telesyn, MB Distribution ofera tehnologii de varf folosite de marile companii: servere, solutii de stocare, networking, calculatoare portabile, UPS-uri si echipamente de birou - imprimante, copiatoare, multifunctionale, fax-uri, scannere.
Misiunea MB Distribution este de a creste valoarea portofoliului sau de produse si de a dezvolta un parteneriat pe termen lung cu clientii sai, avand la baza o relatie speciala cu fiecare.
Puteti consulta si varianta completa a articolului si in documentul de mai jos: