loader
La drum cu liderul mobilitatii, BMW X5 xDrive30d facelift

La drum cu liderul mobilitatii, BMW X5 xDrive30d facelift

Cu modificari hibride impreuna cu motorul reproiectat si rezervorul de 80 de litri, BMW X5 poate parcurge pana la 1200 km dar si cu emisii de CO2 mai scazute

BMW X5 ramane in continuare cel mai vandut model BMW din Romania dar si una dintre cele mai dorite masini de pe piata. Uriasul SUV a fost intotdeauna apreciat pentru confort dar si pentru sportivitate. Schimbarile nu sunt majore dar aduc actualizari necesare atat in zona de design cat si a functionalitatii.

Versiunea pe care am ales sa o testam impreuna cu invitatul nostru, Mihai Pripina, Manager Vanzari Indirecte Enterprise B2B, Telekom Romania Mobile, este X5 xDrive30d.

Desi dieselul poate parea nepotrivit in aceasta perioada in care miza este mai mult in zona electrica, aceasta motorizare face casa buna cu masivul X5 si inca reprezinta o parte importanta din vanzarile BMW. Motorul diesel de 3 litri, cu sase cilindri in linie, a primit imbunatatiri precum pistoane din otel in loc de aluminiu, un proces optimizat de separare a uleiului si un nou sistem de injectie directa common-rail cu injectoare cu electrovalve. Totodata, beneficiaza si de sistem mild hybrid de 48V desi puterea si cuplul raman neschimbate, respectiv 298 CP si 670 Nm. Cu aceste modificari hibride impreuna cu motorul reproiectat si rezervorul de 80 de litri, BMW X5 poate parcurge pana la 1200 km dar si cu emisii de CO2 mai scazute.

La exterior modificarile sunt destul de discrete prin redesenarea stopurilor, farurilor, barelor fata-spate si desigur grila fata, care acum poate fi si iluminata. La interior, exista un tablou de bord nou, cu un panou digital curbat, asemanator cu cel din X7 recent actualizat. Acesta este alcatuit, de fapt, din ecrane separate de 12,3 inch pentru instrumente si 14,9 inch pentru infotainment, care utilizeaza cea mai recenta versiune 8.0 a software-ului de operare iDrive al BMW. BMW a imbunatatit, de asemenea, integrarea smartphone-ului in sistem, cu conectivitate 5G pentru eSIM-ul incorporat al masinii. In plus, comenzile de climatizare din consola centrala au trecut de la butoane dedicate la ecran tactil, in timp ce diverse elemente de finisaj au primit iluminare ambientala cu LED-uri. Exista, de asemenea, materiale de calitate superioara pentru bord si alte parti ale interiorului, creand o ambianta si mai eleganta. Cu toate ca pastreaza aceeasi arhitectura interioara de baza, arata si se simte mai proaspat si mai luxos decat inainte.

Pozitia la volan este una excelenta, tipic pentru BMW, cu vizibilitate foarte buna gratie spatiului vitrat generos, lucru pe care il intalnim tot mai rar in ziua de azi cand pare sa primeze mai mult designul.

Motorul reproiectat ruleaza lin, raspunsul la acceleratie fiind unul prompt, ajutat desigur si de sistemul Mild-Hybrid. Cutia de viteze automata cu convertizor de cuplu in opt trepte functioneaza intr-un mod discret. Sistemul standard de tractiune integrala xDrive ofera, de asemenea, masinii o tractiune remarcabila si o senzatie de siguranta indiferent de suprafata de rulare sau conditiile meteo. Daca adaugi si suspensia pneumatica pe lista de optionale, te vei simti la drum lung de parca ai pluti pe covorul fermecat al lui Aladin.

Schimbarile aduse de BMW modelului X5 il fac o propunere mai dorita ca niciodata, astfel incat modelul xDrive30d ofera o combinatie foarte placuta de performanta, rafinament, confort, practicitate, spatiu in cabina si calitate perceputa. Reimprospatarea extinde atractivitatea a ceea ce era deja una dintre cele mai elegante, confortabile si practice masini din clasa sa.

Daca ar fi sa-i gasim totusi vreun cusur atunci acesta ar putea fi pretul, BMW X5 xDrive 30d porneste de la 73.780 euro cu TVA iar modelul testat de noi, care avea foarte multe optionale bifate, a costat 124.302 euro cu TVA.

Si fiindca am incheiat cu impresiile generale, hai sa vedem cu s-a simtit invitatul nostru Mihai Pripina, la volanul acestui impresionant model BMW:

Q: La ce varsta ai obtinut permisul de conducere?

Mihai Pripina: Permisul auto nu a fost niciodata o prioritate pentru mine, insa la insistentele parintilor am reusit sa il obtin la 18 ani.

Q: Care a fost prima masina cumparata si povestea ei?

Mihai Pripina: Opel Astra din1992 – o bijuterie de masina. Desi am facut-o cadou acum cativa ani, masina inca mai mai exista si astazi si este functionala.

Q: Care este relatia ta cu automobilul? Ce conduci mai mult, masina de serviciu sau cea personala? 

Mihai Pripina: Practic, locuiesc in masina de serviciu... pentru ca sunt foarte mobil. Ca sa nu spun ca imi este „dificil” sa zbor, spun ca imi place sa conduc noaptea .

Q: Conduci un BMW X5 azi, un model foarte dorit si cumparat de romani. Tu ai un model anume pe care ti l-ai dorit sau pe care l-ai admirat dintotdeauna?

Mihai Pripina: Mi-a placut dintotdeauna BMW X6 si am o ambitie personala sa imi cumpar unul, nu neaparat sa il conduc, ci doar sa il am. Asa ca testul asta cu X5 nu face decat sa ma provoace si mai tare.

Q: Cat de mult timp petreci in masina?

Mihai Pripina: Asa cum am spus si mai sus conduc atat de mult incat as putea spune ca locuiesc in masina. Una din glumele pe baza acestui aspect este aceea ca as putea sa imi schimb adresa din CI cu numarul de inmatriculare sau as putea sa spun ca locuiesc pe DN1.  (locuiesc in Brasov si prefer sa fac naveta in Bucuresti)

Q: Lucrezi zilnic cu tehnologie care ne schimba viata, cum vezi evolutia condusului autonom?

Mihai Pripina: Intr-o zi, sunt convins ca vom intelege/percepe condusul ca fiind doar o pasiune. Din ce in ce mai multe lucruri vor deveni autonome si automatizate, iar acest aspect se datoreaza faptului ca toate companiile de tehnologie cauta sa raspunda dorintei de a eficientiza, cat mai mult posibil, fiecare proces.

Q: Modelul nostru de azi este propulsat de un motor diesel, dar hibrid. Ce parere ai despre electrificarea din industria auto? Ce propulsie ai alege daca azi ai cumpara o masina noua.

Mihai Pripina: Momentan, as alege un motor pe benzina sau poate unul full hybrid, pentru ca pare mai ambitios si ramane conectat la ceea ce stiu eu ca inseamna o masina.

Electrificarea... inseamna next level, la care foarte multi oameni inca refuza sa treaca, de aceea vom vedea din ce in ce mai multe opersoane care se vor ambitiona sa pastreze motoare pe benzina sau diesel. Insa un lucru este clar, schimbarea se va produce pentru toti indiferent de convingerile noastre.

Q: Cum ti se pare acest BMW X5 din punct de vedere design si confort? Care este senzatia pe care o simti cand te asezi la volanul acestui model premium?

Mihai Pripina: Este uriasa... si masina si senzatia. Din punct de vedere al confortului, nu cred ca iti poti dori mai mult de atat.

Q: Daca ar fi sa alegi trei lucruri care iti plac si trei care nu iti plac la acest BMW X5 30d, care ar fi acestea?

Mihai Pripina: Ce imi place:

- Senzatia din timpul secventelor de acceleratie, raspunsul motorului fiind instantaneu;

- Dimensiunea si finisajele;

- Si nu in ultimul rand culoarea (nu credeam ca verdele pe o masina poate fi atat de rafinat si atragator).

Ce nu imi place:

- Nu imi place echipajul de politie din dreptul nostru, pentru ca nu ma lasa sa o testez cum as vrea eu;

- Faptul ca nu mi-o lasati mie, dupa acest test-drive si din acest motiv nu am avut ocazia sa ne cunoastem mai bine;

- Si mai exista un buton in masina decorat cu Swarovski, care nu imi place, insa acest aspect tine 100% de preferinte personale.

Q: BMW a eliminat foarte multe dintre comutatoare si butoanele fizice inlocuindu-le cu ecrane, cum crezi ca afecteaza asta siguranta condusului.

Mihai Pripina: Deloc! Si va asigur ca nu este defect profesional, astazi oamenii sunt mai obisnuiti cu ecrane si mai putin cu butoane.

Q: Conexiunea dintre masina si telefonul mobil a ajuns la un nivel extraordinar. Ce noutati ne rezerva viitorul pentru a creste conexiunea dintre aceste doua „dispozitive”?

Mihai Pripina: Eu cred ca „telefonul” va exista din ce in ce mai putin, iar acesta nu este un lucru rau. Adica vom putea comunica din masina, din ceas, din birou. Telefonul se va integra in tot felul de device-uri pe care le avem in jurul nostru, iar companiile de tehnologie vor sustine acest proces. 

Q: Aveti la Telekom un mesaj scurt si eficient „ Mobil pur si simplu”, cum ar suna un asemenea mesaj in urma testului de azi cu BMW X5, daca ne referim la masina ca la un dispozitiv mobil?

Mihai Pripina: In romana i-as spune „Drag de drumuri!” iar in engleza „Do not stay! sau The joy of moving!

Autori

foto
DOINGBUSINESS.RO SRL