loader
Jim Goodnight, CEO SAS: Nici datele, nici analiza lor nu ajuta companiile sa creasca, ci deciziile care se iau pe baza acestora

Jim Goodnight, CEO SAS: Nici datele, nici analiza lor nu ajuta companiile sa creasca, ci deciziile care se iau pe baza acestora

Incapacitatea companiilor de a profita de datele si instrumentele de analiza detinute este una dintre cele mai mari provocari ale industriei, potrivit companiei de cercetare IDC (International Data Corporation).

Din acest motiv, SAS, cel mai important jucator global pe piata solutiilor de Inteligenta Artificiala (IA), a lansat SAS® ModelOps, un pachet care include consultanta personalizata si simplifica gestionarea, desfasurarea, monitorizarea, reconditionarea si administrarea modelelor analitice SAS si a celor open source.

Datele IDC arata ca, la nivel global, companiile au investit doar anul acesta circa 189 miliarde dolari pentru dezvoltarea unor instrumente de analiza a datelor. Cu toate acestea, doar 35% dintre companii declara ca modele analitice identificate ajung in faza de productie. Noua solutie SAS sprijina companiile sa finalizeze ultima etapa, respectiv translatarea modelelor identificate prin analiza datelor in solutii practice, care sa duca la o crestere a veniturilor sau a productiei companiilor.

„Incapacitatea de a transpune in practica concluziile si modelele identificate de instrumentele de analiza a datelor este una dintre cele mai mari provocari din industrie. Multe organizatii au adoptat o cultura bazata pe utilizarea datelor, dar nu reusesc sa aplice solutiile sugerate de analiza acestor date. Este important sa obtii o valoare reala din investitiile alocate pentru instrumente de analiza a datelor. Acest lucru nu se intâmpla, de cele mai multe ori, pentru ca apar blocaje in faza de implementare, operationalizare si utilizare a datelor”, a declarat Dan Vesset, Vice Presedinte IDC, specialist in managementul informatiilor si solutiilor de analiza de date.

„Nici datele, nici analiza lor nu ajuta companiile sa creasca, ci deciziile care se iau pe baza acestora. Stim cu totii ca deciziile care au la baza o buna analiza a datelor sunt decizii mai bune. Modelele analitice pot detecta azi fraude, gestiona riscuri bancare, imbunatati acuratetea marketingului si multe altele. SAS vine mai aproape de companii pentru aceasta ultima faza, respectiv punerea in practica a solutiilor oferite de instrumentele de analiza a datelor”, a declarat Jim Goodnight CEO SAS.

„Majoritatea companiilor vor sa treaca de faza de experimentare si sa beneficieze de valoarea reala a datelor. Cercetarile noastre arata ca implementarea si integrarea Inteligentei Artificiale in viata de zi cu zi a unei companii, problemele specifice datelor (de exemplu, confidentialitatea, accesarea si integrarea lor), costul tehnologiilor IA si al dezvoltarii de solutii, precum si lipsa de competente sunt provocari specifice companiilor care au adoptat timpuriu acest tip de instrumente. Deloitte a realizat investitii semnificative pentru a ajuta clientii sa accelereze adoptarea Inteligentei Artificiale, si a creat centre de excelenta, pentru a educa, livra, masura si gestiona solutii IA si cele de analiza datelor intr-un mod rentabil”, a declarat Nat D’Ercole, Partener Omnia AI, divizia de Inteligenta Artificiala a Deloitte Canada.

In acest sens, SAS a lansat, ModelOps, un pachet care combina software-ul SAS Model Manager cu servicii de consultanta. Oferta simplifica gestionarea, desfasurarea, monitorizarea, reconditionarea si administrarea modelelor analitice SAS si a celor open source. Pentru succesul companiilor, SAS ofera si servicii de consultanta personalizata.

In plus, SAS a introdus un nou serviciu autonom, ModelOps Health Check Assessment, destinat ajutarii companiilor si institutiilor in a intelege cum pot optimiza etapa de implementare a solutiilor oferite de analiza de date.

Autori

foto
SAS ANALYTICAL SOLUTIONS SRL