loader
In 2021, LAVAZZA Group a raportat venituri de 2,3 miliarde de euro, in crestere cu 11% fata de 2020

In 2021, LAVAZZA Group a raportat venituri de 2,3 miliarde de euro, in crestere cu 11% fata de 2020

Rezultate semnificative care demonstreaza soliditatea Grupului, un factor cheie pentru a aborda un an 2022 caracterizat de un scenariu macroeconomic complex

Grupul Lavazza si-a prezentat astazi rezultatele pentru anul financiar 2021, in care a raportat o cifra de afaceri de 2,308 miliarde de euro, cu indicatori financiari cheie in crestere si un mix pozitiv de produse si canale de distributie. Scenariul macroeconomic din 2022 se anunta a fi unul complex, atat din cauza pandemiei Covid-19, cat si a inflatiei in crestere, care duce la cresterea costului materiilor prime.

Anul 2021 a debutat cu o perioada deosebit de agitata in cazul tuturor materiilor prime, iar, in sectorul agricol, cafeaua a cunoscut cele mai semnificative cresteri de pret, cu o crestere de aproximativ 80% in 2021, atat pentru soiurile Arabica, cat si pentru Robusta. Aceste cresteri au fost determinate, in principal, de problemele din lantul de aprovizionare la nivel mondial si de pagubele provocate de fenomenele meteorologice cauzate de schimbarile climatice. Acesti factori vor avea un impact asupra productiei din 2022, previziunile indicand o recolta redusa de cafea si o mentinere a conditiilor inflationiste, ceea ce inseamna ca preturile la cafea vor ramane semnificativ mai mari.

La acest context dificil se adauga scenariul geopolitic actual, in care conflictul dintre Rusia si Ucraina are un impact pe numeroase fronturi. Pe langa sanctiunile internationale si scaderea valorii rublei, principalele efecte se resimt asupra materiilor prime pentru care Rusia si Ucraina sunt producatori si exportatori importanti, cum ar fi gazele, petrolul si metalele. 

Lavazza a decis sa suspende toate activitatile in Rusia si, din cauza situatiei de forta majora si a imposibilitatii de a furniza produsele noastre pe piata, a fost, de asemenea, nevoita sa opreasca temporar distributia in Ucraina.

Grupul si Fundatia Lavazza s-au angajat sa ii ajute pe cei afectati de razboi inca de la debutul situatiei de urgenta, atat prin donatii catre diverse ONG-uri cu care colaboram de ani de zile, cat si prin trimiterea de produse de prima necesitate catre organizatiile care lucreaza pentru a le oferi sprijin, in speranta ca situatia va reveni la normal cat mai curand posibil”, a declarat Antonio Baravalle, CEO al Grupului Lavazza. „Rezultatele excelente din 2021 reprezinta un moment semnificativ pentru Grupul nostru, dar si o premisa buna pentru a aborda un an extrem de complex si provocator, din cauza cresterii pretului tuturor materiilor prime pe care le folosim - in primul rand a cafelei verzi, dar si a ambalajelor, energiei, logisticii – precum si din cauza riscurilor care deriva din dramatica situatie geopolitica actuala”.

Rezultatele din 2021 raportate de Lavazza Group demonstreaza soliditatea companiei, popularitatea uriasa a produselor sale si recunoasterea globala a valorii marcii sale. In 2021, intr-un context economic si social inca afectat de pandemia Covid-19, Grupul a raportat pentru prima data o cifra de afaceri de peste 2,3 miliarde de euro si rezultate imbunatatite pe toate canalele si zonele geografice.

In 2021, Grupul a raportat venituri in crestere cu 11% fata de 2020, in timp ce Pozitia Financiara Neta este pozitiva, la 283 de milioane de euro, cu un cash flow operational de 203 milioane de euro, o imbunatatire fata de 2020 (125 de milioane de euro) si o confirmare a performantei operationale excelente a Grupului.

Principalii factori de crestere sunt, in primul rand, redresarea vanzarilor pe canalul Out Of Home (revenind la 80% din valoarea raportata in 2019), dupa incetinirea cauzata de Covid, si cresterea constanta a veniturilor pe canalul Home (+6,3% fata de 2020 si +23,8% fata de 2019), in ciuda tendintelor pietei care sunt similare cu nivelurile de dinainte de Covid.

De asemenea, la nivel geografic, Grupul a raportat o crestere a vanzarilor si performante bune la nivel general, atat pe pietele mai mature, cum ar fi Italia (+6%) si Franta (+10%), cat si pe cele in crestere, cum ar fi America de Nord (+21%) si Germania (+14%), ceea ce atesta soliditatea marcilor Grupului in toate zonele. 

Mixul de produse a generat beneficii semnificative datorita dezvoltarii segmentului Beans, care este cel mai dinamic de pe piata si unde Lavazza raporteaza o crestere a vanzarilor de doua ori mai mare decat rata medie a pietei (+16,9% - Lavazza vs. +8,5% - piata). In segmentul din ce in ce mai competitiv, Single Serve (masini de cafea si capsule), Grupul continua sa-si implementeze planul de lansare pe piata a capsulelor din aluminiu neutre din punct de vedere al emisiilor de CO2.

Profitul EBITDA (castigurile inainte de dobanzi, taxe, deprecieri si amortizari) al Grupului se ridica la 312 milioane de euro, fata de 253 milioane de euro in 2020 (+23,3%), cu un profit al tuturor castigurilor de 13,5%, situat la nivelul de dinaintea pandemiei din 2019, comparativ cu 12,1% in 2020.

Nivelul EBIT (castigurile inainte de dobanzi si taxe) se situeaza la 163 de milioane de euro, fata de 108 milioane de euro in 2020 (+50,9%), cu un profit EBIT de 7,1%. Ca si in cazul EBITDA, profitul EBIT a revenit la nivelurile pre-pandemice (in 2019 s-a situat la 7,1%).

Profitul net de 105 milioane de euro reprezinta o crestere de 44% fata de cele 73 de milioane de euro de anul trecut.

Pe parcursul anului, pe langa rezultatele excelente ale declaratiei de venit si bilant financiar, s-a adaugat o prezenta internationala mai puternica, in special prin intermediul Joint Venture-ului cu Yum China pentru dezvoltarea de cafenele in aceasta tara. De asemenea, au fost confirmate investitiile in proiecte de cercetare si dezvoltare, iar Grupul este determinat sa continue sa integreze criteriile ESG, abordarea care ia in calcul politici de mediu, sociale si de guvernare in modelul sau de afaceri

Angajamentul Lavazza implica o strategie de sustenabilitate de mediu bazata pe trei directii si actiuni: masurarea impactului, planuri de reducere a impactului si planuri de compensare, care se traduc prin achizitionarea de credite de carbon, cu scopul de a atinge neutralitatea in materie de emisii de carbon. Mai detaliat, Grupul continua sa implementeze "Roadmap to Sustainabile Packaging", plan care are ca obiectiv ca intregul portofoliu de ambalaje sa devina reutilizabil, reciclabil sau compostabil pana in 2025. Planul se bazeaza pe conceptul Sustainable By Design, care urmareste o utilizare cat mai responsabila si mai eficienta a materialelor, pe baza principiilor de design ecologic.

In 2022, Lavazza Group se situeaza din nou in Top 100 cele mai renumite companii din lume, conform clasamentului "2022 Global RepTrak®", publicat de The RepTrak Company, specializata in masurarea reputatiei corporative la nivelul opiniei publice. Lavazza este compania italiana clasata pe locul 5 si singura companie din Top 100 care activeaza in segmentul bauturilor.

Grupul continua sa fie un angajator de top in Italia, datorita imbunatatirii continue a conditiilor de lucru, axate pe oameni, si care pune accent pe excelenta in procesele si strategiile de gestionare a resurselor umane.

Despre Lavazza Group

Compania Lavazza, fondata la Torino, in 1895, este detinuta de familia Lavazza de patru generatii. In prezent, Grupul este unul dintre principalii jucatori de pe scena mondiala a cafelei, cu o cifra de afaceri de peste 2,3 miliarde de euro si un portofoliu de marci de top care sunt lideri pe pietele lor, precum Lavazza, Carte Noire, Merrild si Kicking Horse. Compania este prezenta in toate sectoarele de business si desfasoara operatiuni pe 140 de piete, avand 9 fabrici in 6 tari si peste 4.200 de colaboratori in intreaga lume. Prezenta globala a Grupului este rezultatul a peste 125 de ani de crestere, iar cele peste 30 de miliarde de cesti de cafea Lavazza produse in fiecare an sunt dovada unei povesti de succes remarcabile. Scopul Lavazza e de a continua sa ofere cea mai buna cafea posibila, sub toate formele, acordand atentie fiecarui aspect al lantului de aprovizionare, de la selectarea materiei prime si pana la produsul din ceasca.

Grupul Lavazza a revolutionat cultura cafelei investind continuu in cercetare si dezvoltare: de la buna intuitie care a marcat primul succes al companiei - amestecul de cafea - pana la dezvoltarea de solutii inovatoare de ambalare; de la primul espresso sorbit in Spatiu si pana la zecile de brevete industriale. Capacitatea de a fi inaintea vremurilor se reflecta, de asemenea, in atentia acordata sustenabilitatii - economica, sociala si de mediu - care a fost intotdeauna un punct de referinta pentru orientarea strategiilor corporative.“Awakening a better world every morning" (”Trezind o lume mai buna in fiecare dimineata”) este obiectivul corporativ al Grupului Lavazza, cu scopul de a crea valoare sustenabila pentru actionari, colaboratori, consumatori si comunitatile in care isi desfasoara activitatea, combinand competitivitatea cu responsabilitatea sociala si de mediu.

Autori