loader
HONDA CIVIC e:HEV ECHILIBRU JAPONEZ

HONDA CIVIC e:HEV ECHILIBRU JAPONEZ

Rosie ca focul, a unsprezecea generatie de CIVIC e:HEV este un full-hybrid care ofera o experienta de condus redefinita prin integrarea inteligenta a trei moduri de condus: ELECTRIC, HYBRID și ENGINE.

Nu stiu daca ma pot numi fan al marcilor japoneze in general, dar in particular chiar iubesc cateva modele, pe care nu le voi numi acum, intr-un articol despre Honda. Sigur, daca esti un pasionat al articolelor auto, ai putea spune ca a unsprezecea generatie de Civic, caci despre ea este vorba aici, a iesit pe piata in Europa pe la finalul anului 2022, deci este deja "batrana";. Cred ca acum vreo 2 ani ma indragostisem brusc de o Honda CR-V, incat am fost foarte aproape sa sparg bugetul familiei si sa cumpar una. Aveam foarte multe sa-i reprosez, dar era ceva care ma facea sa trec peste defecte si sa ma gandesc doar la calitati si nu era nici pe jumatate la fel de interesanta precum actuala generatie de Honda Civic.

Aceasta a unsprezecea generatie de Civic m-a condus catre evenimentul Business Evolution din Iasi, ceea ce mi-a permis sa conduc mult, in conditii dintre cele mai diferite de drum, pe parcursul a doua zile si vreo mie de kilometri, asa ca am avut timp suficient sa-i observ defectele, dar mai ales calitatile.

DESIGN SI CONFORT

Din punct de vedere al designului, schimbarea este una radicala, Civic parand acum mai matura, mai eleganta, renuntand la imaginea colturoasa si agresiva a ultimelor trei generatii. Desigur, designul este un aspect extrem de subiectiv, asa ca pot avea dreptate sau nu, in acelasi timp. Liniile sunt elegante la exterior, dar mai ales la interior, care este in totalitate schimbat. Avem parte de materiale moi si de calitate si, desi o recunosti ca fiind o abordare japoneza, mai intai practica si apoi atragatoare, iti vei da seama imediat ca Civic urca acum spre premium.

Dimensiunile acestei generatii au crescut, fiind cu 3,1 cm mai lunga, cu 2,8 cm mai scunda si cu un ampatament mai mare cu 3,5 cm. Asta se traduce intr-un spatiu si un confort la interior crescute. Pe locurile din spate ai suficient spatiu pentru picioare si cap, chiar daca ai 1,85 metri. Scaunele sunt bine profilate, facand deplasarile pe distante lungi o placere. Tot la capitolul drumuri lungi putem sa adaugam spatiul vitrat si vizibilitatea excelente, detaliu greu de gasit pe modelele actuale ale multor producatori europeni. Portbagajul acomodeaza lejer 410 litri sau 406 litri daca alegi versiunea de echipare Advance cu sistemul audio Bose cu subwoofer. Dar asta este, daca vrei concert in masina, trebuie sa mai lasi acasa vreo doua perechi de pantofi si trotineta copilului. Si pentru ca suntem la capitolul entertainment, putem spune ca noul sistem se misca mai bine si arata mai aproape de zilele noastre, chiar daca grafica nu este cea mai stilata, iar rezolutia putea sa fie mai buna. Insa totul se misca fluid si pot spune ca nu am avut nicio problema cu conectarea Apple CarPlay sau Android Auto, wireless sau prin cablu. Instrumentarul de bord vine intr-o configuratie diferita in functie de echipare, putand fi complet digital, de 10,2 inchi sau jumatate digital, de 7,2 inchi si jumatate analog. De ce au ales asa chiar nu inteleg, mai ales ca ne aflam in 2023, cand te astepti ca totul sa fie digital.

CUM SE CONDUCE

Actuala generatie Honda Civic este si prima care are un motor full hybrid. Motorul termic este unul nou de 2 litri in ciclu Atkinson cu injectie directa, care dezvolta 143 CP si 186 Nm. Motorul electric aduce si el in ograda 184 CP si 316 Nm, astfel ca puterea combinata a hergheliei este de 184 CP. Te intrebi unde au disparut o parte din cai, ei bine, intr-o functionare complexa a celor doua motoare ajutate si de o baterie de aproximativ 1,1 kWh. Tot acest dans al motoarelor te duce la un consum exceptional si un rafinament al rularii, mai ales ca in oras vei putea merge in 90% din timp electric daca viteza nu trece de 40 km/h. Acceleratiile de la 0 la 100 km/h se fac in 7,8-8,1 secunde in functie de echipare. Trei moduri de condus sunt disponibile automat gratie sistemului e-HEV: Electric drive - condus exclusiv electric cu energia din baterie, Hybrid Drive - motorul electric invarte rotile cu ajutorul curentului produs de motorul termic si Engine Drive - motorul termic este cuplat direct la roti.

Trei litere iti dadeau fiori reci la generatiile anterioare de Civic, si anume CVT. Insa transmisia e-CVT nu mai are nimic in comun cu cea veche, care insemna doar mult zgomot pentru nimic, aceasta din urma schimband treptele destul de bine, chiar daca mai are unele intarzieri in procesare la apasarea viguroasa a pedalei de acceleratie. In cea mai mare parte a timpului o vei simti ca pe o cutie cu dublu ambreiaj.

Toate aceste combinatii de motoare, impreuna cu transmisia e-CVT si cu o setare a suspensiei absolut remarcabila, fac ca masina sa alunece usor pe sosea si sa poti aborda virajele stranse fara emotii. La placerea condusului au contribuit, desigur, si alte imbunatatiri aduse acestei noi generatii, hayonul, facut din rasina, fiind cu 20% mai usor, capota din aluminiu cu 43% mai usoara si rigiditatea torsionala imbunatatita cu 22%. Calcaiul lui Ahile al rularii divine pe asfalt este insa zgomotul la rulare, care este destul de ridicat, mai ales dupa ce masina depaseste 110 km/h.

CAT NE COSTA

Nu mai este o noutate ca modelele actuale de automobile au ajuns la preturi la care altadata cumparai masini din clasa premium. Modelul nostru de test a fost in echiparea Sport si are un pret de plecare de 35.990 de euro, iar daca vrei sa ai instrumentar de bord complet digital, faruri cu Adaptive Driving Beam, sistemul audio Bose si trapa va trebui sa treci la echiparea Advance ce ridica pretul lejer la 39.490 de euro cu TVA. Culoarea rosie ca focul nu ne aduce norocul si ne mai ia vreo 450 de euro din buzunar si ea.

CONCLUZIE

Cea de-a unsprezecea generatie Honda Civic este o masina matura, care poate fi o masina exceptionala de oras dar si un partener excelent pentru vacante cu familia, combinand spatiul generos cu un consum excelent, de doar 5,5 l/100 km. Zgomotul ridicat la rulare si pretul mare ii mai pot stirbi din atractivitate, insa daca apuci sa o conduci, mai mult o sa-i ierti aceste pacate.

Domo arigato gozaimasu Honda! 

Imagini

Autori

foto
HONDA TRADING ROMANIA SRL
foto
DOINGBUSINESS.RO SRL