Grija fata de familie nu inseamna doar cuvinte tandre sau prezenta fizica, ci si alegeri financiare care construiesc stabilitate, siguranta si ofera bucurii. Potrivit studiului Despre bani 1:1 - Family, realizat de Raiffeisen Bank in parteneriat cu Appinio, 8 din 10 respondenti considera produsele financiare si de asigurare ca fiind dovezi clare de afectiune si responsabilitate fata de cei dragi.
De la „un buchet de flori adus fara motiv” pana la „un fond de economii creat pentru educatia copilului”, romanii folosesc frecvent banii ca mijloc de exprimare a iubirii. Cele mai frecvente gesturi mentionate in studiu includ pregatirea mancarii preferate pentru cineva drag, renuntarea la planuri personale pentru a fi prezent intr-un moment important si sprijin financiar pentru proiectele sau nevoile membrilor familiei. Peste 40% dintre cei cu venituri mai mari de 1.000 de euro spun ca economisesc bani special pentru viitorul celor dragi, planifica vacante impreuna sau organizeaza surprize personalizate.
„Romanii isi exprima iubirea si responsabilitatea prin decizii inteligente. Asa cum oferi o imbratisare sau spui «te iubesc», la fel de puternic poate fi sa pui bani deoparte pentru copilul tau sau sa iti asiguri parintii. La Raiffeisen, vrem sa fim partenerul acestor gesturi reale de grija, oferind planuri financiare adaptate fiecarei etape a vietii clientilor nostri si celor dragi lor”, a declarat Laura Mihaila, Director de Marketing, Comunicare & CX, Raiffeisen Bank Romania.
Produsele financiare, percepute ca dovezi de afectiune
Pentru 43% dintre respondenti, grija fata de cei apropiati inseamna planificare, gestionare responsabila a bugetului familiei si sprijin financiar in situatii de urgenta (43%). Unul din trei respondenti vede investitiile in educatia si viitorul copiilor ca fiind o dovada a grijii pentru cei dragi. Alte instrumente financiare avute in vedere sunt fondurile de economii pentru situatii neprevazute (29%) si asigurarea unei asistente medicale de calitate pentru toti membrii familiei (22%). Jumatate dintre persoanele cu venituri de peste 1.000 de euro folosesc un fond de economii pentru urgente. Tot in acest segment, unul din trei romani considera ca accesul la asistenta medicala de calitate pentru toti membrii familiei este o forma de grija.
Intrebati despre ce produse financiare ar achizitiona pentru a-si arata afectiunea pentru cei dragi, respondentii au indicat contul de economii (49%), asigurarea de sanatate pentru familie (41%) si depozitul la termen (40%) ca fiind cele mai populare instrumente. Alte produse mentionate au fost asigurarea de viata pentru membrii familiei (38%), contul curent (34%), asigurarile de viata (26%) si produsele de investitii (21%).
Cercetarea Despre bani 1:1 – Family a fost realizata de Raiffeisen Bank Romania, in colaborare cu Appinio, prin metoda CAWI, pe un esantion reprezentativ de 800 de respondenti intre 18 si 55 de ani, in perioada august-septembrie 2025.
Despre Raiffeisen Bank Romania
Raiffeisen Bank, banca universala de top, cu capitalizare si lichiditate solide activeaza pe piata bancara din Romania deservind aproximativ 2,3 milioane de clienti, persoane fizice si juridice.
De peste 25 de ani, Raiffeisen Bank sustine mediul economic din Romania, oferind produse si servicii financiare dezvoltate pentru a acoperi nevoile clientilor. Avand ca principiu fundamental responsabilitatea, contribuim la dezvoltarea societatii prin finantarea economiei reale si sustenabile. Totodata, suntem implicati in comunitate, prin sustinerea a 5 piloni de dezvoltare: educatie, ecologie urbana, sport ca stil de viata sanatos, inovatie si nu in ultimul rand, arta si cultura. www.raiffeisen.ro