loader

Fuziunile si achizitiile din sectorul automotive ar putea scadea cu 25% anul acesta la 180 de tranzactii derulate la nivel global

Furnizorii de componente auto nord-americani au cea mai agresiva strategie de expansiune globala

 

În ciuda cresterilor inregistrate de aproape toti producatorii globali de componente auto si a faptului ca activele din sector sunt in continuare subevaluate, activitatea de fuziuni si achizitii se estimeaza ca va scadea cu pana la 25% in 2013, pana la aproape 180 de tranzactii inregistrate la nivel global, potrivit celei de-a sasea editii a studiului anual PwC Consolidation in the Global Automotive Supply Industry. În acelasi timp, valoarea medie a unei tranzactii ar putea creste, ceea ce va duce valoarea totala a tranzactiilor din sector la 14 miliarde de dolari anul acesta, semnificativ mai mare decat in ultimii doi ani. Studiul arata ca, pentru al treilea an consecutiv, furnizorii europeni de componente auto sunt tintele preferate ale tranzactiilor, iar cumparatorii sunt de obicei companii nord-americane.

 

„În ultimele 12 luni, activitatea de fuziuni si achizitii s-a redus la nivel global, iar aceasta tendinta se estimeaza ca se va mentine pe masura ce companiile europene se confrunta cu efectele crizei datoriilor suverane si scaderii vanzarilor auto pe piata europeana”, a declarat Ionut Simion, Partener, Consultanta Fiscala, Liderul Grupului de Servicii pentru Sectorul Automotive, PwC Romania.

 

Studiul PwC arata de asemenea ca cea mai rapida expansiune au avut-o in 2012 companiile sud-coreene, cu o rata medie de crestere de 20% in ultimul an pentru cei 46 de jucatori sud-coreeni din domeniu, in vreme ce companiile japoneze au scazut cu 5% in aceeasi perioada. Profitabilitatea furnizorilor chinezi a scazut cu 19%, probabil pentru ca au subestimat tendinta de decelerare a productiei auto din China. 

 

Lista celor mai mari 10 potentiali cumparatori cuprinde 6 companii nord-americane, 3 europene si una chineza. Acestia au facut in medie 11 tranzactii in ultimii 5 ani. Toti acestia au fost evaluati in functie de „ratingul de cumparator”, un indicator al capacitatii lor financiare si operationale de a achizitiona alti furnizori, precum si pentru „atitudinea de cumparator”, o evaluare a disponibilitatii acestora de a face achizitii.

 

Pentru mai multe detalii despre consolidarea din sectorul mondial de automotive pot fi gasite de aceasta adresa de internet: www.pwc.com/auto.

Autori

foto
PRICEWATERHOUSECOOPERS AUDIT SRL