loader
#Digitaliada premiaza creatorii de resurse educationale

#Digitaliada premiaza creatorii de resurse educationale

Creatorii de continut digital educational au pus la dispozitia publicului larg resurse originale care pot fi folosite in mod gratuit atat de profesori cat si de catre copii si parinti, de acasa

Cele peste 160 de materiale digitale educationale inscrise in concursul #Digitaliada au fost utilizate pe perioada suspendarii cursurilor scolare, alaturi de alte resurse deschise din cadrul platformei www.digitaliada.ro, de catre elevi, profesori si parinti dornici sa continue procesul educational.

Creatorii de continut digital educational au pus la dispozitia publicului larg resurse originale care pot fi folosite in mod gratuit atat de profesori pentru dezvoltarea si evaluarea competentelor elevilor din invatamantul gimnazial si primar, cat si de catre copii si parinti, de acasa. ”Am parcurs cateva zeci de aplicatii la Digitaliada si am simtit ca m-am intors la scoala. Este extraordinar cum profesorii reusesc sa construiasca altfel de materiale educationale pentru elevii lor. Este, in acelasi timp, si o munca a lor de invatare a unor tehnologii noi de animatie, invatare online sau instrumente vizuale. Digitaliada imi reda speranta in sistemul de educatie din Romania.” a declarat Ciprian Stanescu, co-founder Social Innovation Solutions.

In cadrul fiecarei categorii de concurs: Aplicatii, Continut video, Proiectare didactica si Alte materiale educationale a fost premiat cate un material pentru invatamantul primar si unul pentru invatamantul gimnazial. Din acest an, elevii cu varsta peste 14 ani sunt premiati intr-o categorie dedicata exclusiv lor. De asemenea, o comisie de elevi a evaluat materialele create de adulti si a acordat un premiu de Popularitate. Castigatorii primesc echipamente digitale performante in valoare totala de 8.000 euro, pentru a continua munca de dezvoltare si creare de continut educational digital. „Materialele educationale s-au dovedit cu atat mai utile pe perioada suspendarii cursurilor scolare. Resursele sunt permanent gratuite si pot fi accesate pe perioada suspendarii cursurilor fara niciun cost de trafic de catre clientii Orange, pe www.digitaliada.ro .” a declarat Amalia Fodor, director Fundatia Orange.

Juriul celei de-a patra editii #Digitaliada este format din: prof. univ. dr. Radu Gologan, presedinte al Societatii de Stiinte Matematice si coordonator al Lotului Olimpic de Matematica; dr. Ciprian Fartusnic, cercetator stiintific principal I, Institutul de Stiinte ale Educatiei; Cristian Patachia, Development & Innovation Manager, Orange Romania; Ciprian Stanescu, co-founder Social Innovation Solutions si Amalia Fodor, director Fundatia Orange. Totodata, 60 de elevi din scolile Digitaliada au jurizat si ei materialele inscrise in cadrul acestei editii, iar pe baza notelor acordate, a fost stabilit premiul de Popularitate. ”In aceasta perioada mai grea prin care trecem, materialele pe care le jurizam ne ajuta sa ne ocupam timpul cu ceva eficient, din care avem foarte multe de invatat si pe care le notam in functie de cat de creative au fost si cat de mult ne-au ajutat sa intelegem tema respectiva. Consider ca este un avantaj pentru toti elevii.”, a declarat Beatrice Johanna Wenzel, eleva la Scoala Gimnaziala „Matei Basarab” Turnu Rosu, judetul Sibiu.

#Digitaliada este un concurs care incurajeaza crearea de materiale digitale cu continut original si open source, utile procesului de invatare. Concursul de materiale digitale este organizat in cadrul Digitaliada, proiect de educatie digitala al Fundatiei Orange, si se adreseaza in principal cadrelor didactice din orice scoala din Romania, dar si persoanelor de peste 14 ani interesate sa creeze si sa distribuie publicului larg materiale didactice in format digital, ce pot fi folosite in predarea oricarei discipline scolare din ciclul primar si gimnazial.

Castigatorii concursului #Digitaliada, editia a IV-a:

CATEGORIA APLICATII

Premiul pentru invatamant primar (clasele I - IV) - Alexandra Draghici, antreprenor in educatie digitala din Timisoara, cu platforma de invatare a limbii engleze Rapidul de Engleza. Platforma este structurata pe trei niveluri de invatare, cuprinde cinci sectiuni: vocabular, gramatica, exercitii interactive, explicatii audio si, la final, un exercitiu tematic care sintetizeaza toate cunostintele dobandite pe parcursul lectiei. Premiul este un laptop performant, in valoare de aprox. 1.500 euro.

Premiul pentru invatamant gimnazial (clasele V - VIII) - Andrei Dumitrescu, din Targu Jiu, student anul I la Facultatea de Automatica si Calculatoare din cadrul Universitatii Politehnice din Bucuresti, cu site-ul Geo-Interactiva. Site-ul propune invatarea geografiei intr-un mod interactiv prin utilizarea animatiilor, activitatilor si jocurilor, iar fiecare utilizator isi poate auto-evalua cunostintele sau poate invata prin incercare si eroare. Premiul este un laptop performant, in valoare de aprox. 1.500 euro.

CATEGORIA CONTINUT VIDEO

Premiul pentru invatamant primar (clasele I - IV) - Georgeta Mioara Banu, profesor pentru invatamant primar la Scoala Gimnaziala ”Ovid Densusianu” Fagaras, judetul Brasov, cu materialul video Jocul de rol. Materialul video prezinta prin utilizarea unor aplicatii gratuite, o poveste creata din desenele realizate de elevi de clasa a IV-a. Premiul este o camera video cu accesorii, in valoare de aprox. 1.000 euro.

Premiul pentru invatamant gimnazial (clasele V - VIII) - Clement Talin, preot catolic in satul Luizi-Calugara, judetul Bacau, cu materialul video Densitatea corpurilor. Materialul video ofera explicatii despre fizica si legile fizicii - volum, masa, densitate, un tabel al densitatilor, si un exemplu pentru a arata cum se comporta anumite substante cu densitati diferite atunci cand sunt puse impreuna. Premiul este o camera video cu accesorii, in valoare de aprox. 1.000 euro.

CATEGORIA PROIECTARE DIDACTICA

Premiul pentru invatamant primar (clasele I - IV) - Laura Mitrofan, profesor pentru invatamant primar la Scoala Gimnaziala nr. 3 Sita Buzaului, judetul Covasna, pentru proiectul didactic Mate cu Pinocchio. Proiectul este prezentarea unei lectii pentru intelegerea adunarii numerelor naturale de la 0 la 20 cu trecere peste ordin, lectie ce se va desfasura in laboratorul de informatica. Premiul este un telefon smart cu accesorii video, in valoare de aprox. 800 euro.

Premiul pentru invatamant gimnazial (clasele V - VIII) - Elena Lavinia Florea, profesor de matematica la Scoala Gimnaziala Stramtura, judetul Maramures, cu proiectul didactic Scaderea fractiilor zecimale. Proiectul didactic descrie o lectie de predare a regulilor de adunare si scadere a fractiilor zecimale, realizata cu instrumente web 2.0 si cu resurse educationale deschise. Premiul este un telefon smart cu accesorii video, in valoare de aprox. 800 euro.

CATEGORIA ALTE MATERIALE EDUCATIONALE

Premiul pentru invatamant primar (clasele I - IV) - Alina Voinea, antreprenor digital si grafician din Bucuresti, cu materialul educational Istorie - Clasa a IV-a. Manual adaptat pentru copii cu CES. Manualul adaptat de istorie pentru clasa a IV-a simplifica continuturile, pentru a fi accesibil pentru copiii cu dificultati de invatare, foloseste fonturi usor de citit, de dimensiuni mari, cu diferentiere pe silabe, care faciliteaza lectura inclusiv pentru copiii cu diverse probleme de vedere, cu dislexie sau cei care inca citesc cu dificultate. Premiul este un hard disk drive extern, in valoare de aprox. 250 euro.

Premiul pentru invatamant gimnazial (clasele V - VIII) - Florin Viu, profesor de chimie - biologie la Scoala Gimnaziala ”Nicolae Stoleru” Baia, judetul Suceava, cu materialul Introducere in chimie - auxiliar didactic pentru clasa a VII-a. Materialul  trateaza notiuni ce faciliteaza intelegerea si invatarea notiunilor elementare de chimie si cuprinde lectii, experimente virtuale, exercitii si teste interactive pentru invatarea notiunilor elementare de chimie de clasa a VII-a. Premiul este un hard disk drive extern, in valoare de aprox. 250 euro.

CATEGORIA POPULARITATE

Premiul pentru invatamant primar si gimnazial (clasele I - VIII) - Gabriela Anton, designer instructional din Galati, cu mini-naratiunea vizuala Cum identifici substantivul?. Materialul reprezinta o abordare contextualizata a unei proceduri simple si clare de recunoastere a substantivelor si il are ca sprijin pe maestrul Burunducel. Premiul este o tableta cu accesoriu, in valoare de aprox. 500 euro.

CATEGORIA ELEVI 14 - 17 ani

Premiul pentru invatamant primar si gimnazial (clasele I - VIII) - Dragos Matei, elev in clasa a VIII-a Scoala Gimnaziala nr. 1 Roata de Jos, judetul Giurgiu, cu propunerea Site-ul elevilor Scolii Gimnaziale Roata de Jos, Giurgiu. Site-ul realizat de elevii Scolii Gimnaziale Roata de Jos  contine aplicatii ce pot fi folosite in cadrul orelor de clasa la diferite materii, atat individual, cat si proiectate pe tabla interactiva. Premiul este o tableta cu accesoriu, in valoare de aprox. 500 eurMai multe detalii despre materialele castigatoare gasiti in pagina Materiale Premiate.

Despre Digitaliada

Digitaliada este un program de educatie digitala care isi propune incurajarea folosirii tehnologiei pentru imbunatatirea performantei scolare a elevilor.In cadrul programului, s-a dezvoltat platforma www.digitaliada.ro - un hub online de continut educational liber, folosit de elevi si profesori din toata tara. Platforma gazduieste anual concursul de materiale digitale #Digitaliada, care incurajeaza crearea de continut original si open source ce poate fi utilizat in procesul de invatare. Digitaliada se desfasoara cu avizul Ministerului Educatiei Nationale.

Despre Fundatia Orange

Fundatia Orange este o organizatie non-profit care se implica in viata comunitatii prin realizarea de proiecte de filantropie menite sa aduca schimbari pozitive in viata persoanelor dezavantajate. In cei peste 8 ani de activitate, Fundatia Orange a investit peste 6,5 milioane de euro in proiecte de educatie digitala pentru persoane defavorizate si in proiecte de sanatate, educatie, cultura in beneficiul persoanelor cu deficiente de vedere si/sau de auz, in scopul integrarii lor sociale. Pentru mai multe informatii va rugam vizitati www.fundatiaorange.ro si www.digitaliada.ro.  

Autori