loader
Cupra Formentor – o masina care te „priveste” cu personalitate

Cupra Formentor – o masina care te „priveste” cu personalitate

Numele CUPRA vine din prescurtarea Cup Racer, iar de aici, radacinile pe care le are aceasta marca in motorsport sunt evidente.

Nu se poate sa treaca un model Cupra pe langa tine si sa nu iti atraga atentia daca esti printre cei pentru care liniile si designul conteaza, iar silueta lui Formentor este una dintre cele mai interesante din clasa. Daca SEAT si Skoda, dupa intrarea lor in portofoliul Grupului Volkswagen, au fost de-a lungul timpului mai conservatoare in ceea ce priveste designul, Cupra nu a mers pe aceeasi linie si a creat Formentor, la care pare sa fi avut libertate deplina in departamentul de design. 

Cupra, un brand care are un logo desprins parca din filmele Transformers, este o marca tanara, in acest moment in plina expansiune. 

 

Va invitam sa descoperiti modelul Cupra Formentor e-HYBRID, pe care l-am testat impreuna cu Diana Dumitrascu, director executiv doingbusiness.ro.

Formentor este un SUV cu silueta unui coupé si primeste numele dupa cel al peninsulei Formentor din Spania. Acesta a fost si primul model aparut sub brandul Cupra. 

Formentor e-HYBRID este un model plug-in hybrid si poate indeplini mai multe functii, SUV, practic, sportiv si partial electric. La interior gasim elemente specifice Cupra, cum ar fi volanul sau grilele aeratoarelor si cusaturile in culoarea cuprului. Interiorul este atent lucrat, cu materiale bune si cu un spatiu generos pentru patru persoane. Scaunele sunt confortabile si ofera o foarte buna sustinere laterala. 

Motorul modelului testat este standard pentru Grupul Volkswagen ﹘ o unitate de benzina TSI de 1,4 litri cu transmisie automata cu 6 trepte. Acesta este cuplat cu un motor electric de 109 CP, alimentat de o baterie litiu-ion de 12,8 kWh.

Masina se conduce usor, pozitia la volan fiind una mai joasa decat a unui SUV, iar dupa cateva viraje vei constata ca este si distractiv, mai ales daca ai sosele bine asfaltate, altfel jantele prea mari, dar foarte frumoase, s-ar putea sa-ti creeze putin disconfort. Schimbatorul de viteze s-a transformat intr-un selector discret, dar daca vrei sa conduci in modul Cupra, poti folosi cu succes padelele de pe volan. Pe asfalt uscat, senzatia este foarte placuta, insa cuplul de 350 Nm transmis prin rotile din fata poate determina ruperea aderentei atunci cand asfaltul nu este foarte uscat. 

Formentor PHEV porneste in modul electric si il puteti folosi astfel pana la epuizarea bateriei, care dureaza in jur de 50 de kilometri in functie si de temperatura exterioara.

Modurile de conducere sunt Comfort, Sport, Cupra si Individual. „Comutatorul” pentru schimbarea modului de conducere il veti descoperi pe touchscreenul de 10,2 inchi, care iti arata tot ce trebuie sa stii dintr-o privire si cateva clickuri.

Tot din digital cockpit va trebui sa activati si modurile hibride (hibrid sau mod electric) sau controlul sistemului de avertizare de parasire a benzii. 

Ca la majoritatea modelelor noi si hiperdigitalizate lansate de majoritatea brandurilor auto, si la Formentor, cu toate ca nu exista practic niciun buton fizic de apasat, sunt necesare  (cam) multe apasari de butoane pentru controlul masinii prin intermediul ecranului tactil.

Incarcarea completa pentru Cupra Formentor e-HYBRID ar trebui sa dureze aproximativ trei ore si jumatate utilizand un wallbox de 3,6 kW. Deci daca ai o priza la serviciu sau acasa, ai putea sa circuli in oras doar electric. Pentru calatorii lungi, cel mai probabil vei folosi motorul termic, care, din fericire, are un consum rezonabil si poti pastra bateria pentru tranzitarea oraselor. Consumul exclusiv electric este de 16 kWh/100 km, iar pentru cel exclusiv termic, media a fost de 8,5 litri/100 km.

Pretul pentru Cupra Formentor PHEV porneste de la 39.410 euro cu TVA, iar in anumite perioade poti beneficia si de discounturi.

In concluzie, CUPRA Formentor e-HYBRID arata bine, are un stil de caroserie practic, este usor de condus si il poti conduce exclusiv electric in oras. Deci ofera ce este mai bun din ambele lumi ﹘ agilitate si eficienta. Este foarte potrivit pentru cei care locuiesc in oras sau care fac naveta de la periferie si au acasa o priza de incarcare. Desigur, poti conduce foarte relaxat si pe autostrada cu toata familia, mai ales daca alegi spectaculosul VZ si tractiune integrala. Indiferent de optiune, Cupra Formentor are un motor pentru fiecare. 

Si fiindca tot vorbeam de potrivire si optiuni, hai sa vedem cum s-a simtit Diana la volanul lui Formentor e-Hybrid.

Q: Stiu ca de foarte multa vreme doresti sa conduci o Cupra Formentor. Ce te-a facut sa iti doresti asta?

Diana Dumitrascu:  La o prima vedere, mi-au placut si mi-au atras atentia liniile caroseriei, designul in general. Este o masina frumoasa, eleganta, sportiva, potrivita pentru oameni activi care acorda importanta detaliilor precum agilitate, eleganta, materiale de calitate in interior, confort, stabilitate pe sosea, siguranta, tehnologie, fara a epata, dar in acelasi timp diferit. Pentru si mai multa sportivitate as alege un VZ.

Q: Masina pe care o conduci zilnic este un VW Tiguan. Ce ar trebui sa aiba Cupra Formentor ca sa te determine sa o cumperi?

Diana DumitrascuPoate un pic mai mult spatiu la interior. Imi place sa testez cu atentie masinile pe care le conduc, iar unul dintre detaliile la care ma uit este spatiul pentru genunchi. Nefiind o persoana foarte inalta, conduc cu scaunul tras destul de in fata (avantaj pentru persoana care calatoreste in stanga spate), dar la cele mai multe masini, bordul este prea jos si il lovesc cu genunchii. La Tiguan am exact spatiul perfect si mi-ar placea sa il regasesc si la alte modele. De altfel, spatiul pentru picioarele celorlalti pasageri ocazionali si pentru bagaje reprezinta un detaliu important pentru mine.

Q: Unde crezi ca se simte cel mai bine versiunea PHEV? Poate fi ea un vehicul de familie polivalent?

Diana Dumitrascu: Pentru mine poate fi o masina potrivita, deoarece o folosesc si la intalnirile de business din oras (iar faptul ca e PHEV este perfect din punctul de vedere al consumului si contributiei la mediu), si la calatoriile de weekend, la munte, la mare sau in diverse locuri mai putin  accesibile cu o limuzina, de exemplu, fie ea 4x4. Nu as spune ca este neaparat o masina de familie (mare), mai ales daca este nevoie de foarte mult spatiu pentru bagaje, ci cred ca este o masina potrivita pentru persoane active, care o pot folosi atat ca masina de serviciu, cat si pentru vacante scurte si activitati curente, de toata ziua sau de weekend.

Q: Daca ar fi sa alegi trei lucruri care iti plac la acest model si trei care nu iti plac, care ar fi acestea?

Diana Dumitrascu: As spune minimum 5  lucruri care imi plac:

  • designul interior si exterior si faptul ca iese din tipare. Liniile, unghiurile, detaliile din cupru, „privirea” ei cu personalitate
  • motorizarile care ofera sportivitate, agilitate, rapiditate si confort in depasiri 
  • confortul si faptul ca se conduce si se manevreaza foarte usor
  • si, nu in ultimul rand, raportul calitate-pret – traditia in constructia de masini bune, rezistente si practice ale Grupului Volkswagen isi pune amprenta si imi da incredere. Si as mai spune si experienta foarte buna din punctul de vedere al client service cu Porsche Inter Auto. 

        Ce nu imi place:

  • spatiul pentru genunchi si faptul ca trebuie sa ma aplec un pic cand ies din masina, dar cred ca este si o chestiune de obisnuinta, caci m-am obisnuit cu o masina ceva mai mare.

Q: Crezi ca este suficient de cunoscuta Cupra in Romania? Tu cand ai aflat  prima data de aceasta marca?

Diana Dumitrascu: Cupra este un brand nou, dar sunt convinsa ca deja atrage priviri pe sosele, iar cei care conduc modelele CUPRA vorbesc de bine despre brand. Evident, vorbind din punctul de vedere al unui specialist in marketing si comunicare, imi dau seama ca este mult loc de a face cunoscut brandul. Vestea buna este ca am intalnit parteneri, atat din companii mari, cat si mai mici, care au ales deja sa cumpere CUPRA ca masina de flota pentru manageri si sunt foarte incantati, deoarece inteleg ca i-a ajutat sa bifeze inclusiv obiective de sustenabilitate, nemaivorbind de calitate/pret, imagine sau fiabilitate.

Eu am aflat de model inca inainte sa se comercializeze in Romania. Colegul si partenerul meu de business este pasionat de masini si imediat ce au aparut primele informatii despre acest model, a venit la mine si mi-a spus: „Iata masina care va bifa cele mai multe puncte pe grila ta de evaluare a unei masini care ar fi cumparabila." Si stia ca tot testez de la aproape toate brandurile. CUPRA Formentor VZ Tribe Edition este in top, pe lista mea. 

Q: Cupra comercializeaza in acest moment modelul electric Born, iar din a doua parte a acestui an va fi disponibil si Tavascan. Ai face trecerea la o masina electrica, si in ce conditii?

Diana Dumitrascu: As mai astepta sa vad ce urmeaza. Prefer motorizari hibride. Nu am rabdare sa astept sa se incarce, mai ales cand am de facut drumuri mai lungi decat autonomia oferita. Eu sunt o persoana careia nu ii plac pauzele inutile, iar sa opresc doar ca sa incarc masina m-ar deranja. Cred ca pentru cei care folosesc masinile pe distante mai scurte si care au la indemana sursele de incarcare, masinile electrice pot fi optiuni foarte bune.

 

Imagini

Autori

foto
DOINGBUSINESS.RO SRL