loader
Cum sa mai fii Rebel in vremurile AI

Cum sa mai fii Rebel in vremurile AI

Tehnologia avansata si toate modalitatile, aparent facile, prin care gasesti solutii si rezolvari la problemele curente ne indeparteaza usor de viata activa, traita in miscare, in actiune, cu adrenalina si sentimente reale.

Tehnologia avansata si toate modalitatile, aparent facile, prin care gasesti solutii si rezolvari la problemele curente ne indeparteaza usor de viata activa, traita in miscare, in actiune, cu adrenalina si sentimente reale. Am depasit in ultimii ani momentele grele ale pandemiei stand in casa, conectati la gadgeturi, apoi au urmat razboiul, criza energetica si inflatia si, cu siguranta, urmeaza si alte provocari carora cred ca le putem face fata cel mai bine ramanand aproape de pasiunile noastre. Mi-ar placea sa cred ca omul modern nu are inca drept pasiune Netflix, YouTube, Instagram sau TikTok si ca isi va petrece cele mai frumoase clipe la teatru, pe stadion sau pe motocicleta, in plimbari relaxante si placute, mai lungi sau de o zi cu gasca de prieteni, insotit de partener sau ca un lup solitar alergand fara directie. Pentru mine, timpul petrecut pe doua roti este terapie, chiar si atunci cand el se intampla in traficul din Bucuresti, acolo unde colegii de drum stau blocati in cozi interminabile, iar eu ma strecor cu usurinta, deplasandu-ma rapid si totusi in siguranta.

                                             

Intr-un weekend prelungit de vara, avand 5 zile pline la dispozitie, am avut placerea sa urc in saua motocicletei Honda Rebel 1100 T DCT, un motor foarte aratos, cu personalitate si cu un istoric pornind undeva prin 1985, cand Honda lansa pentru prima data modelul Rebel 250 (CMX 250), produs apoi timp de 31 de ani, pana in 2016. Trecand la o cilindree de 500 cmc din 2017 si fiind restilizat dupa cerintele moderne, in 2021, producatorul japonez completeaza istoricul modelului si aduce pe piata motocicleta Rebel 1100, denumita si CMX 1100, care se produce acum in paralel cu cea de 500 cmc. In piata actuala, putini constructori moto mai produc modele cu aspect „chopper”, „custom” sau „bobber”, mai ales pentru Europa, dar cei de la Honda o fac in continuare, si asta este imbucurator. Oricum, designul Rebelului este unul complex si pastreaza elemente retro imbinate foarte bine cu cele moderne, un exemplu fiind farul rotund, dar cu 4 becuri cu led, sau afisajul electronic, care este tot in forma rotunda, pastrand ideea ceasurilor analogice de pe cruiserele consacrate. Ca imagine de ansamblu, motocicleta este compacta, cu o pozitie joasa de pilotat, comenzi in zona neutra si un ghidon nu foarte lat, aducand parca aminte de bobberele americane renumite.

Img2

Am pornit la drum spre mare cu un zambet larg pe fata, pentru ca inca de cand urci in sa ai o senzatie de placere, putere si respect. Si in trafic au fost mai multi pe langa care incercam sa-mi fac loc, fata de zilele in care ma deplasez tot pe doua roti, dar ale unui scuter de oras.  Motorul suna bine, sta bine pe sosea, este vivace, avand o cilindree de 1084 cmc, ce dezvolta o putere de 87 CP si un cuplu motor foarte bun de 98 Nm oferit la turatie joasa, iar toate aceste caracteristici te fac sa pleci increzator la drum. Daca traseul este pe autostrada, acea portiune de drum „anosta, dar necesara”, vei face opriri ca sa-ti indrepti spatele, dar asta faci cu orice motor, poate chiar si cu masina. Viteza de croaziera a fost cea legala, usor de mentinut prin folosirea sistemului cruise control, iar cand ai nevoie de putere ca sa faci o depasire in forta trebuie sa fii doar atent la drum si sa „bagi mana in gaz”, de restul se ocupa motorul si cutia  DCT (Dual Clutch Transmission) ale Rebelului, cutie care prin cele 4 moduri de condus: sport, standard, rain si personalizat iti adapteaza motorul la orice tip de drum, stil de condus sau situatie.

Ajuns la mare, m-am putut bucura si de alte drumuri, virajate, neaglomerate, iar sesiunile de fotografii atrageau curiosii ca un magnet. Pana si mireasa pe care am intalnit-o in portul Mangalia ar fi dorit o poza pe motor, daca nu era insarcinata intr-o luna avansata. Cu pasager sau fara, vitalitatea propulsorului de 1100 cm este cam aceeasi, iar pentru cei care vor iesiri in doi mai lungi, le recomand montarea unei sei mai confortabile pe spate, eventual cu spatar. Asa cum este proiectat din fabrica, locul din spate face ca aspectul bobber sa se resimta in confortul pasagerului care, de cele mai multe ori, te insoteste nu dintr-o mare pasiune pentru doua roti. Oricum, accesoriile se gasesc si pot fi montate pentru sporirea confortului sau modificarea aspectului. Franele sunt bune, eficiente, daca mergi legal si in siguranta. Aproape ca poti evita folosirea lor destul de des, pentru ca frana de motor este prezenta la fiecare decelerare gratie cutiei automate DCT, cutie care initial a fost folosita de japonezii de la Honda pe modelul VFR 1200, pentru ca mai apoi sa apara pe modele precum Gold Wing, Africa Twin, NT 1100 sau seria NC (700 si 750). Un aspect la care trebuie sa fii atent sau cu care cred ca te poti acomoda in timp este trecerea din modul „cruise control” in modul manual de accelerare, asta si pentru ca se intampla teoretic la viteze ridicate, dar si pentru ca socul resimtit in acceleratie este evident. Si setarea lui este una oarecum sensibila; trebuie sa accelerezi, sa apesi cu degetul mare un buton de pe ghidon, apoi un al doilea. Varianta „T” a modelului Rebel are doua cutii de depozitare laterale destul de incapatoare, 35 de litri impreuna, in care poti sa pui cateva lucruri. De asemenea, un parbriz tip batwing te ajuta la protectia impotriva vantului, dar mai ales face motocicleta sa arate mai salbatica si mai rebela.

Img3

    Dincolo de placerea de a merge pe doua roti motorizate, alegerea unui model sau a altuia este o poveste pur subiectiva de cele mai multe ori si cred ca asa trebuie sa fie, daca discutam de pasiune. Asa se va intampla si in decizia de cumparare a Rebelului „mare” de la Honda, care te atrage prin aspect in primul rand si mai apoi prin alte calitati tehnice. Daca esti la inceput de drum, iar cuplul de 98 Nm si cei 1100 cmc te sperie sau esti mai scund ori esti o doamna/domnisoara ceva mai firava, poti merge pe varianta Honda Rebel 500. Sa nu fie insa doar un pas intermediar si in scurt timp sa vrei mai mult, mai mare, mai puternic, asa cum se intampla de cele mai multe ori cu noi toti. Altfel, important este sa avem timp pentru plimbari pe doua roti; corporatisti, antreprenori sau freelanceri, rebeli sau conservatori, familisti sau celibatari, ramaneti educati in trafic si calatoriti in siguranta.

Img4