loader
Cum putem limita expunerea personalului implicat in operatiuni vamale in contextul crizei COVID-19?

Cum putem limita expunerea personalului implicat in operatiuni vamale in contextul crizei COVID-19?

Autor: Mihai Petre, Director, Comert International, Asistenta Fiscala si Juridica, EY Romania

Tinerea sub control a lantului de aprovizionare si respectarea obligatiilor fiscale in timpul acestei perioade de absenteism este o sarcina dificila pentru companiile care produc, distribuie sau depoziteaza bunuri de la furnizori din toata lumea.

Pentru a limita interactiunea cu autoritatile vamale, lucru benefic atat pentru agentii economici, cat si pentru autoritatile vamale, exista cateva solutii care pot fi implementate.

Aplicarea online pentru procedura de vamuire la domiciliu

Conceptul de „vamuire la domiciliu” impreuna cu #staiacasa raspund acum, mai bine ca oricand, limitarilor si precautiilor impuse de contextul COVID 19. Doar 21% din bunuri sunt vamuite in Romania in aceasta procedura (comparativ cu Uniunea Europeana unde media este de 70%), majoritatea sunt inca vamuite in procedura standard – prezenta fizica in vami, cu timpi mari de asteptare si depunerea de declaratii vamale in format fizic.

Aplicarea pentru autorizarea acestei proceduri poate fi depusa online prin Sistemul UE de Decizii Vamale. Odata obtinuta autorizatia, vamuirea la domiciliu va permite importul si exportul bunurilor dumneavoastra cu o implicare minima a autoritatilor vamale.

Reinnoirea online a autorizatiilor vamale detinute

Daca, in prezent, o companie detine o autorizatie vamala care trebuie reinnoita pe parcursul acestei perioade de criza (de ex. perfectionare activa, garantie globala, destinatie finala, admitere temporara, antrepozitare, depozitare temporara, vamuire la domiciliu) se poate solicita online reinnoirea accesand portalul – Sistemul de Decizii Vamale UE. Accesul la sistem se realizeaza accesand: https://customs.ec.europa.eu/tpui-cdms-web/.

Declararea simplificata a originii preferentiale a bunurilor pentru exporturi

Autorizatia de exportator autorizat permite declararea originii preferentiale a bunurilor supuse exportului intr-un mod simplificat direct pe factura sau pe un alt document comercial pentru fiecare din exporturile unei companii fara a implica ulterior autoritatea vamala.

Autorizatia va elimina obligatia de a solicita si completa un certificat de origine (EUR 1) pentru fiecare dintre transporturile realizate de companie.

Despre EY Romania

EY este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 284.000 de angajati in peste 700 de birouri in 150 de tari si venituri de aproximativ 36,4 miliarde de USD in anul fiscal incheiat la 30 iunie 2019. Reteaua noastra este cea mai integrata la nivel global, iar resursele din cadrul acesteia ne ajuta sa le oferim clientilor servicii prin care sa beneficieze de oportunitatile din intreaga lume. Prezenta in Romania din anul 1992, EY este liderul de pe piata serviciilor profesionale. Cei peste 800 de angajati din Romania si Republica Moldova furnizeaza servicii integrate de audit, asistenta fiscala, asistenta in tranzactii si servicii de asistenta in afaceri catre companii multinationale si locale. Avem birouri in Bucuresti, Cluj-Napoca, Timisoara, Iasi si Chisinau. EY Romania s-a afiliat in 2014 singurei competitii de nivel mondial dedicata antreprenoriatului, EY Entrepreneur Of The Year.

Castigatorul editiei locale reprezinta Romania in finala mondiala ce are loc in fiecare an, in luna iunie, la Monte Carlo. In finala mondiala se acorda titlul World Entrepreneur Of The Year. Pentru mai multe informatii, vizitati pagina noastra de internet: www.ey.com

Autori

foto
ERNST & YOUNG SRL