loader
Ciprian Gradinariu, Country Manager Solina Romania: „Nu credem in business facut peste noapte sau in castiguri imediate. Credem in dezvoltarea pas cu pas, etapa cu etapa”

Ciprian Gradinariu, Country Manager Solina Romania: „Nu credem in business facut peste noapte sau in castiguri imediate. Credem in dezvoltarea pas cu pas, etapa cu etapa”

Afaceri pentru Viitor, sezonul 2

O afacere solida se dezvolta in mod gradual, pe termen lung, si nu prin castiguri obtinute rapid, considera Ciprian Gradinariu, Country Manager Solina Romania, unul dintre cei mai mari producatori locali de ingrediente alimentare si condimente. Compania a reusit recent sa se reinventeze, inaugurand o noua facilitate de productie, sub numele Solina Phoenix, in locul fabricii din Alba-Iulia, distrusa de un incendiu in 2019.

Nu credem in focuri de paie, nu credem in business facut peste noapte sau in castiguri imediate, pentru ca acestea in general stim ca nu tin mult timp. Credem in dezvoltarea pas cu pas, etapa cu etapa, avand in vedere dezvoltarea organica si rezultatele eficace si eficiente a ceea ce facem noi”, a declarat Ciprian Gradinariu in cadrul celui de-al treilea episod din sezonul doi al emisiunii „Afaceri pentru Viitor”, dedicat IMM-urilor si sustinut de ING.

Proiectul a fost demarat anul trecut de Ambasada Sustenabilitatii din Romania pentru a aduce fata in fata cei mai importanti lideri ai mediului de afaceri si cele mai importante teme privind dezvoltarea sustenabila.

Ciprian Gradinariu afirma ca sustenabilitatea presupune o intelegere completa a tuturor factorilor implicati in dezvoltarea unei afaceri. „Trebuie sa intelegem sustenabilitatea din perspectiva holistica. Adica, de fapt, ce inseamna ea din toate punctele de vedere, nu doar in relatia cu mediul, ci si in relatia cu oamenii, in relatia cu partenerii de afaceri, si pana la urma, chiar tintind spre dezvoltarea de produse si servicii. Cum ne dezvoltam business-ul si cum dezvoltam aceste produse si servicii, pe ce ne focusam in momentul in care vrem sa fim sustenabili”, adauga executivul.

Solina a dezvoltat deja o strategie privind atingerea obiectivelor de sustenabilitate, cu tinta clara de a ajunge la un scor de 75% la nivel de companie, pana in 2023. Mai mult, la nivelul grupului Solina exista un manager al sustenabilitatii, iar la nivel local exista cel putin un ambasador al sustenabilitatii.

In cadrul Solina Romania, este implementat un sistem de management dezvoltat in baza filozofiei Kaizen, care presupune imbunatatirea continua a performantei, atat la nivel personal, cat si la nivel organizational.

Sistemul de management dezvoltat in baza filozofiei Kaizen ia in calcul, in primul rand, oamenii. Nicio entitate nu exista si nu se dezvolta fara oameni. Sustenabilitatea si orice altceva sunt la indemana noastra. Daca noi intelegem ce inseamna, cum putem contribui si, mai ales, daca ne propunem sa facem ceva in sensul acesta, putem s-o facem foarte usor”, sustine Ciprian Gradinariu.

Cum arata afacerile de viitor? „Sunt acelea care se orienteaza spre sustenabilitate, astfel incat sa nu fie puse in situatia in care, la un moment dat, sa nu-si mai gaseasca obiectul muncii si sa nu mai aiba relevanta pe piata. In acelasi timp, aceste afaceri sunt conduse de oameni care inteleg sustenabilitatea si incotro ar trebui sa se indrepte lumea aceasta.”

Emisiunea integrala poate fi urmarita aici.

Proiectul “Afaceri pentru Viitor” este dezvoltat de Ambasada Sustenabilitatii in Romania (ASR), cu obiectivul de a atrage atentia asupra celor mai importante teme privind dezvoltarea sustenabila a afacerilor, in cadrul unor dialoguri cu cei mai importanti lideri ai mediului privat. Cel de-al doilea sezon este dedicat segmentului IMM si este realizat in parteneriat cu ING Romania.

Despre Ambasada Sustenabilitatii

Ambasada Sustenabilitatii in Romania promoveaza modelul economic in care companiile, prin parteneriate, pot rezolva probleme sociale si de mediu fara a sacrifica eficienta economica (profitul). Ambasada este o initiativa nonprofit, privata si apolitica. Lansata oficial in 2018, organizatia aduce laolalta companiile responsabile si ONG-urile implicate pentru ca impreuna sa contribuim la apropierea momentului in care romanii traiesc intr-un mediu sanatos, o societate echitabila si prospera.

Despre ING Romania

ING Bank Romania este parte a ING Group, institutie financiara internationala globala, care ofera servicii bancare unui numar de peste 38,8 de milioane de clienti individuali, companii sau institutii din peste 40 de tari. Infiintata in 1994, ING Bank Romania este in prezent o banca universala, oferind produse si servicii tuturor categoriilor de clienti – companii mari si mici, institutii financiare, mici antreprenori si persoane fizice. ING Bank Romania este a patra banca in top 10 banci locale, conform activelor, si singura banca cu crestere organica, fara achizitii de portofolii de clienti sau alte banci. ING Bank Romania este o banca universala cu peste 1,6 milioane de clienti din trei segmente de business: persoane fizice (retail), companii IMM-uri si Mid-Corporate si Wholesale Banking. Misiunea ING este aceea de a-i sustine pe oameni sa fie cu un pas inainte, in viata si in afaceri. 

Autori

foto
ING BANK N.V. AMSTERDAM SUCURSALA BUCURESTI
foto
AMBASADA SUSTENABILITATII IN ROMANIA (ASR)