loader
Analiza Trusted Advisor: Doar 11.44% dintre antreprenorii din agribusiness, transporturi si online au o strategie financiara adaptata la conditiile actuale

Analiza Trusted Advisor: Doar 11.44% dintre antreprenorii din agribusiness, transporturi si online au o strategie financiara adaptata la conditiile actuale

Analiza prezinta evolutia financiara a 3 industrii privind bugetul antreprenorilor si are la baza studiul „Raportarea Financiara la Antreprenori", editia a-II-a

Trusted Advisor Strategy & Finance, compania romaneasca de contabilitate si strategie financiara, condusa de Ioana Arsenie, strateg financiar, a realizat o analiza a modului in care antreprenorii din agribusiness, transporturi, online si alte industrii isi stabilesc preturile in functie de bugetul companiei.

Doar 11.44% dintre antreprenorii din agribusiness, transporturi si online folosesc bugetarea bazata pe scenarii multiple. Analiza prezinta evolutia financiara a 3 industrii privind bugetul antreprenorilor si are la baza studiul „Raportarea Financiara la Antreprenori", editia a-II-a, 2021, fiind elaborat pe un esantion de 230 de respondenti, companii antreprenoriale din Romania, care inregistreaza o cifra de afaceri intre 100 000 de euro si 10 milioane de euro din orase precum Bucuresti, Cluj, Giurgiu, Ploiesti, Suceava, Arad, Sibiu.

In contextul actual de criza globala, avand printre axe, penuria de materii prime, volatilitatea preturilor, dublat de raportarea la valuta nationala si dobanzi, observ o crestere a nevoii legata de servicii de asistenta buget si realizare buget pentru anul 2022", declara Ioana Arsenie, Fondator Trusted Advisor Strategy & Finance si strateg financiar.

Legat de contexul economic actual, caracterizat de o volatilitate accentuata printr-o crestere de preturi, aproximativ 22.69% dintre antreprenorii intervievati din cele 3 industrii, coreleaza preturile cu bugetul companiei.

Principalele utilizari concrete ale bugetului pentru antreprenorii romani raman obtinerea de finantare bancara sau atragerea fondurilor europene si nu dezvoltarea afacerii pe baza unui plan pe termen mediu/lung.

Antreprenorii din agribusiness se raporteaza la cifre, cu accent pe pretul de achizitie al inputurilor (ingrasaminte si pesticide) si a securizarii expunerii valutare la incasari din export.

In transporturi, vorbim in mod ferm despre reajustarea preturilor din contractele comerciale si bugetarea corelata cu strategia de preturi.

In online, contextul de Black Friday aduce anul acesta o sporire a vigilentei in ceea ce priveste definirea campaniilor din punct de vedere marja.

Despre Ioana Arsenie, strateg financiar – fondator Trusted Advisor Strategy & Finance

A inceput cariera in consultanta, intr-o firma romaneasca, cu clienti antreprenori romani, si ulterior intr-o firma straina, unde a lucrat pentru companii straine, preponderent clienti francezi. Astfel, primii 4 ani au definit standardele in profesie, alaturi de calificarea ACCA. Ulterior, in rolurile de management operational si strategic, in Romania si regiune, Ioana a descoperit cat este de important ca functia financiara sa fie dublata de implicarea in strategia de business. A fost iness Partner in multinationala si a coordonat, in calitate de membru non-executiv proiectele de strategie ale companiei, in vederea dublarii rezultatelor in 7 ani.

Din 2015, Ioana a decis sa puna la dispozitia IMM-urilor tot ceea ce stie sa faca, prin servicii integrate de strategie financiara si contabilitate, in cadrul firmei proprii, Trusted Advisor Strategy & Finance si ajuta companiile sa aiba strategii financiare sanatoase si clare, prin profesionalism si digitalizare.

Pentru mai multe detalii, va rugam sa vizitati https://trustedadvisor.ro/  

Autori

foto
TRUSTED ADVISOR STRATEGY & FINANCE SRL