loader
Ampere, challenger-ul european

Ampere, challenger-ul european

O poveste despre excelenta in tehnologie si vehicule electrice pentru o crestere durabila

• Initiat ca parte a planului strategic Renaulution al Renault Group, Ampere intruchipeaza capitolul Revolutie al planului, stabilind un nou model de business

• Specializat in vehicule electrice si software, Ampere reuneste 15 ani de experienta in EV si o organizatie agila care promoveaza inovatia

• In jurul lui Luca de Meo, CEO Ampere, echipa de management reuneste experiente multiple, atat in Franta, cat si la nivel international

O ilustrare clara a Revolutiei, cel de-al treilea capitol din planul strategic al Renault Group, Ampere devine, odata cu lansarea sa, primul „pure player” european specializat in vehicule electrice si software. Data efectiva a  infiintarii companiei este 1 noiembrie 2023.

Pentru a face fata provocarilor si a profita de oportunitatile care decurg din transformarea industriei auto, precum si pentru a raspunde preocuparilor majore legate de clima, Renault Group a creat Ampere, un nou model de companie de automobile, care isi propune sa devina liderul european pe piata de vehicule electrice aflata in crestere rapida. Axata pe tehnologie, Ampere se mandreste cu o abordare orizontala care ii permite sa fie mai agila, mai rapida si mai inovatoare. Scopul este de a democratiza vehiculele electrice in Europa, cu masini pe care oamenii si le pot permite. Ampere se bazeaza pe 15 ani de experienta in domeniul EV si combina o organizare agila si eficienta pentru a proiecta masini 100% electrice, pentru piata europeana, oferind o experienta unica pentru clienti.

Ampere a fost infiintata avand drept obiectiv integrarea ESG (Environmental, Social & Governance) de-a lungul lantului sau valoric – in produsele si serviciile dezvoltate de companie, dar si in procesele sale, creand o economie circulara cu emisii reduse de carbon.

Proiectul industrial si tehnologic urmarit de Ampere rezoneaza puternic cu piata europeana, unde s-a nascut si Renault Group. Se mandreste cu o gama unica de competente, precum si cu un ecosistem industrial si tehnologic solid care protejeaza intregul lant valoric. Ampere opereaza in 11 locatii din Franta, printre care patru unitati industriale: ElectriCity care include fabricile de la Douai, Maubeuge si Ruitz; si uzina de la Cleon.

Compania are peste 11.000 de angajati - dintre care 35% sunt ingineri - care proiecteaza, dezvolta, produc si comercializeaza vehicule de inalta performanta, sigure si durabile sub marca Renault. Impreuna, isi unesc toate eforturile pentru a realiza aceasta tranzitie pe scara larga la mobilitatea electrica.

Crearea unui nou model de business, specializat in vehicule electrice si software, operational incepand de astazi ne-a provocat sa ne gandim la cum putem ilustra mai bine revolutia noastra si ambitia echipelor? Insufland o viziune corporativa sustenabila si traducand-o in fiecare proces si in fiecare produs. Construind, avand ca punct de plecare punctele forte ale Grupului, si regandind fiecare mod de a face lucrurile. Valorificand radacinile noastre franceze si devenind lider in Europa. Facand cunoscut angajamentul nostru fata de clientii nostri, de planeta noastra si de cei care traiesc pe ea. Foaia de parcurs a lui Ampere se ridica la nivelul ambitiilor Grupului si sunt extrem de mandru sa lansez aceasta etapa majora in evolutia sa." a declarat Luca de Meo, CEO Ampere  Renault Group.

O identitate vizuala care combina traditia si transformarea

Sigla Ampere a pornit de la forma de romb, simbolul emblematic al Renault, care reflecta istoricul sau uman si industrial. Logo-ul este compus din mai multe romburi, ilustrand aceasta noua configuratie de echipe concentrate, agile, fiecare cu propria sa zona de expertiza. Compozitia rezultata din aceste romburi evoca ideea de miscare perpetua si de ascensiune catre un scop comun.

Identitatea Ampere combina trei culori principale – Scandium, Eigengrau si Silicon Grey – creand un echilibru intre tehnologie si caldura, intre inovatie si oameni.

O echipa executiva multi-calificata

Condusa de Luca de Meo, CEO Ampere, echipa de management reuneste oameni din cadrul  Renault Group, precum si din afara industriei auto si companii internationale de tehnologie.

Corporate

- Josep-Maria Recasens, Chief Operating Officer

  • Clea Martinet, VP Sustainability

- Vincent Piquet, Chief Financial Officer

  • Benedicte Lenguin, Legal Councel

- Estelle Guillot-Tantay, VP Communications

- Alexandra Malak, VP People & Workplace

Technologie & Operatiuni

- Luciano Biondo, VP Industrial Operations,

  • Emmanuelle Darot, VP Procurement
  • Laurence Excoffon, VP Quality
  • Luiz Quinalha, VP Manufacturing ElectriCity

- Olivier Brosse Platform Global Leader, C Segment

- Philippe Brunet, VP Powertrain & EV Engineering

- Henry Bzeih, VP Software & Systems

- Vittorio d’Arienzo, Platform Global Leader, B Segment

- Luc Julia, Chief AI Officer

- Christian Stein, VP Revenue Management & Customer Experience, Ampere

- Gilles Vidal, VP Design, Renault Brand & Ampere

Urmatoarea intalnire: 15 noiembrie, cu ocazia Capital Market Day, eveniment organizat de Renault Group si dedicat Ampere.

Despre Ampere

Ampere este prima companie europeana specializata in vehicule electrice si software. Parte a Renault Group, Ampere proiecteaza, dezvolta, produce si comercializeaza sub marca Renault vehicule complet electrice, dotate cu tehnologie software de ultima ora, accesibile tuturor. Experienta clientilor, precum si impactul social si de mediu sunt luate in considerare pe tot parcursul procesului de dezvoltare a vehiculului pentru a se asigura ca sunt aliniate cu angajamentul marcii fata de clientii sai, de planeta si de cei care traiesc pe ea. Pentru mai multe informatii, va rugam sa vizitati ampere.cars sau sa urmariti Ampere pe Ampere pe LinkedIn si X.

Autori

foto
AMPERE RENAULT GROUP