Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Agentia de marketing online Gun Media, evolutie de 10% in 2024 | DoingBusiness.ro
loader
Agentia de marketing online Gun Media, evolutie de 10% in 2024

Agentia de marketing online Gun Media, evolutie de 10% in 2024

Agentia de marketing online Gun Media, specializata in e-commerce, raporteaza pentru 2024 un plus de 10% fata de rezultatele din 2023, ajungand la venituri de circa 5 milioane de lei.

In pofida incertitudinii pietei, cauzate de schimbarile si tendintele remarcate pe zona de comert online, rezultatul de crestere vine pe fondul unui portofoliu solid de solutii competitive de digital marketing, construite pe profilul unic al clientului si specificatiilor industriei, dar si ca urmare a evolutiei intregii industrii.

Dupa o expansiune rapida in ultimii ani si o crestere importanta in 2024, sustinuta de inovatii tehnologice si adaptabilitate la cerintele consumatorilor, valoarea pietei locale de e-commerce a ajuns pe locul 3 in Europa Centrala si de Est, dupa Polonia si Cehia, conform Raportului European Ecommerce 2024. "Am observat, in cursul ultimului an, o schimbare in comportamentul consumatorilor romani, ei fiind din ce in ce mai atrasi de ofertele online internationale. Acest lucru va avea efecte pe termen lung asupra pietei de e-commerce din Romania", spune Ana Florea, Co-Founder si Managing Partner Gun Media.

Retailerii autohtoni vs. gigantii internationali, o lupta de tip David si Goliat in comertul digital local

Din randul tendintelor care au marcat anul trecut se numara optimizarea bugetelor de promovare si a canalelor de vanzare in randul magazinelor online, in incercarea de maximizare a profitului. De asemenea, antreprenorii s-au orientat spre strategii de marketing mai complexe, care sa contina promovare online, PR, branding si abordarea tendintelor momentului, cum e live stream shoppingul, alaturi de utilizarea de videoclipuri scurte pentru promovarea produselor​.

In plus, intrarea pe piata a retailerilor precum Trendyol a intensificat concurenta intre magazinele online din Romania, care au fost nevoite sa isi ajusteze si sa isi intensifice eforturile de marketing si optimizare a campaniilor. Astfel, businessurile de profil au fost nevoite sa apeleze la diverse strategii de adaptabilitate si au investit constant in tehnologii noi. Desi piata a fost dominata si de platforme ca Shein si Temu, retailerii locali nu vad in ele concurenti directi. Motivele constau in calitatea scazuta a acestor produse si faptul ca businessurile autohtone considera ca se diferentiaza si prin segmentele de piata si brandingul creat. Totusi, platformele asiatice sunt deja cunoscute pentru strategiile de marketing agresive si oferirea unei game variate de produse la preturi competitive, motiv pentru care aproape 10 milioane de romani le-au accesat intr-o singura luna.

In ceea ce priveste utilizarea AI in e-commerce, aceasta s-a limitat anul acesta la aplicatii de personalizare a experientei cumparatorilor si automatizarea serviciului cu clientii in online (chat-uri), dar si la optimizarea gestionarii stocurilor.

Un Black Friday mai putin profitabil pentru segmentele Fashion si Beauty

In legatura cu evenimentul Black Friday din 2024, Gun Media remarca tendinte precum o crestere de 20-25% a costurilor de promovare in randul comerciantilor, un clasament al categoriilor care au inregistrat rezultate bune condus de magazinele pentru cumparaturi mari: home & deco, electrocasnice, sanitare, IT, dar si o scadere pe categorii non-esentiale, cum sunt segmentele beauty si fashion. Conform unui studiu realizat de MKOR, bugetul mediu individual alocat de romani pentru cumparaturile de Black Friday a fost de aproximativ 400 de euro, in crestere cu 20% fata de anul precedent. "Per total, Black Friday 2024 a fost marcat de o evolutie de 5-15% a numarului de tranzactii si a valorii vanzarilor. Cu toate acestea, analizele arata o scadere a numarului de produse vandute comparativ cu anii anteriori, o consecinta directa a inflatiei care a crescut semnificativ preturile, in unele cazuri cu 20-30%. Inflatia a afectat in mod special sectoarele de fashion si de beauty, unde majorarea preturilor a fost cel mai puternic simtita. Astfel, profitabilitatea businessurilor active pe aceste categorii a fost cel mai probabil afectata negativ, chiar daca au existat cresteri a valorii totale a vanzarilor​", explica Ana Florea.

R&D, experientele personalizate, social media si componenta video, elemente cheie in 2025

In 2025, elementele cheie care vor influenta strategia Gun Media, axata pe oferirea de solutii competitive de digital marketing pentru clienti, sunt reprezentate de integrarea tool-urilor de ultima generatie in agentie si de activitatea continua de cercetare si dezvoltare (R&D).

La nivel de industrie, Ana Florea preconizeaza ca trendul de crestere va continua si anul urmator, incurajat de progresul tehnologic si de extinderea infrastructurii digitale, menite sa suporte o piata e-commerce din ce in ce mai dinamica si competitiva. "In plus, inteligenta artificiala ne va ajuta sa livram experiente mult mai personalizate prin analize de date ca istoricul achizitiilor si comportamentul de navigare, venind in intampinarea nevoilor consumatorului in timp real. De asemenea, popularitatea platformelor ca Instagram si TikTok va continua sa creasca, iar formatul video de scurta durata va fi o componenta importanta a strategiilor de marketing", spune cofondatorul Gun Media.

Despre Gun Media

Condusa de antreprenorii romani Ana Florea si Florin Anghel, Gun Media a ajuns la aproape 12 ani de activitate in industria locala de marketing digital. Agentia ofera, printre altele, servicii de email marketing si un sistem CRM integrat, avand in portofoliu nume precum Cupio.ro, NeaKaisa.ro, TheHome.ro, PrestigeHome.ro, Etic.ro, VLAdiLA.ro si JollyCluj.ro, branduri de top in sectoarele de cosmetice profesionale, home&deco, sanitare sau de iluminat inteligent.

 

Autori

foto
GUN MEDIA SRL
   Update cookies preferences