Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator 5 recomandari pentru managerii debutanti | DoingBusiness.ro
loader
5 recomandari pentru managerii debutanti

5 recomandari pentru managerii debutanti

Autor: Constantin Magdalina, Expert Tendinte si Tehnologii Emergente

A fi promovat la statutul de manager este o schimbare profesionala semnificativa care implica multe sarcini suplimentare. Succesul tau depinde acum mai mult de rezultatele echipei, decat de rezultatele individuale.

In calitate de manager debutant, este important sa te concentrezi pe construirea de relatii puternice cu membrii echipei si pe stabilirea unor canale de comunicare foarte clare. In plus, stabilirea de obiective realiste si oferirea de feedback in timp real te va ajuta la asigurarea succesului echipei.

Este o capcana sa-ti doresti sa fii placut inainte de a fii recunoscut ca un lider ce sustine performanta si dezvoltarea membrilor echipei.

Totii managerii debutanti sunt preocupati de felul in care ii vad ceilalti. Uneori dorinta de acceptare este dominanta.

A fi „noul sef” ar putea pune mai multa presiune asupra novicelui in arta managementului pentru a se impune rapid sau pentru a fi nejustificat de „practic” in timp ce ii preseaza excesiv pe altii sa obtina realizari.

Desigur, este nevoie de timp, rabdare si practica pentru a te adapta la noul rol si a deveni manager cu adevarat. Exista, totusi, metode mai eficiente si mai bune pentru a-i incuraja pe ceilalti sa depuna toate eforturile.

1. Construieste o cultura a feedback-ului

Stabilirea de intalniri periodice cu fiecare membru al echipei asigura o comunicare deschisa si sincera. In timpul acestor intalniri, este util sa discuti orice provocare cu care se confrunta, de ce au nevoie pentru a-si face cel mai bine treaba si cum sa-ti imbunatatesti abordarea ca toti sa lucreze foarte bine impreuna.

A pune intrebari pentru a ghida conversatiile, cum ar fi cele legate de claritatea rezultatelor asteptate, timpul adecvat alocat, stilul de comunicare si ceea ce trebuie facut pentru a depasi obstacolele este o abordare eficienta.

2. Increderea trebuie acordata, nu castigata

Ca manager debutant este bine sa vezi increderea ca pe o strada cu doua sensuri. Este important ca tu sa ai incredere in membrii echipei tale ca-si vor atinge obiectivele, precum si ei sa aiba incredere in tine, pentru a veni sa te consulte atunci cand au nevoie de ajutor.

De asemenea, oamenilor trebuie sa le dai libertatea de a avea opinii diferite de ale tale si sa construiesti un mediu in care toti membrii echipei sa se simta in siguranta pentru a spune ce gandesc, a experimenta, a esua, a invata din greseli si a creste. Totul se rezuma la incredere!

3. Creeaza ritualuri de echipa pentru a construi incredere

Este posibil ca odata numit pentru prima data in rolul de manager sa trebuiasca sa construiesti incredere si camaraderie in cadrul unei echipe pe care nu ai cunoscut-o niciodata personal, mai ales in lumea virtuala a muncii la distanta. Iata cateva idei pe care le poti implementa pentru a dezvolta o cultura deschisa si bazata pe incredere:

a. „Meme-ul care da startul saptamanii” este un moment de intalnire online a echipei pentru ca fiecare sa poata arata o imagine sau un scurt video despre activitatile de relaxare din weekend.

b. ”Valorile care ne ghideaza” este o discutie online despre actiunile echipei care respecta (sau nu) valorile esentiale ale companiei.

c. ”Trandafirul si spinul” este o intalnire saptamanala in care fiecare membru al echipei impartaseste un lucru pozitiv si unul negativ care i s-a intamplat in ultima saptamana.

4. Elimina cultura vinovatiei

Invinovatirea altora pentru probleme poate diminua nivelul de asumare a responsabilitatii si ii poate transforma pe colegii tai in victime pasive. De aceea este foarte important sa ai o abordare sistematica pentru a rezolva orice tip de problema.

Daca unul dintre membrii echipei sterge accidental un sablon de raport, incurajeaza-i pe toti membrii echipei tale sa se gandeasca la ce a cauzat problema. Daca nu exista protocoale de siguranta in vigoare pentru a proteja fisierele in astfel de situatii, o solutie simpla ar putea fi crearea unui folder pentru a stoca copii ale tuturor sabloanelor.

Ca manager, fii tu cel care promoveaza si da exemplu de discutare deschisa a modului in care se poate preveni o greseala pentru a consolida increderea in echipa, nu frica sau dispretul.

5. Este in regula sa ceri ajutor

Stiai ca 65% dintre managerii debutanti au spus ca se simt nesiguri sau anxiosi in legatura cu tranzitia la noul rol? Tocmai de aceea este esential sa ceri ajutor si sa ai incredere in colegii tai, in loc sa ajungi sa te simti epuizat sau deznadajduit.

Pentru a face fata cerintelor noului rol le poti cere si mentorilor sau managerilor cu experienta in care ai incredere. Vorbeste deschis si ajutorul de care ai nevoie inainte de a ajunge in impas sau la epuizare.

Demonstrand ca esti dispus sa ceri si sa accepti ajutor arati nu doar ca ai incredere in colegii tai, ci ca si acestia pot proceda la fel, deschizand calea catre un mediu de lucru productiv si plin de satisfactii.

In concluzie

Este important pentru managerii aflati la inceput de drum sa se concentreze pe construirea unei echipe puternice, pe delegarea eficienta a sarcinilor si pe indrumarea echipei atunci cand este necesar. Procedand astfel, pot crea un mediu de lucru pozitiv in care toata lumea se simte apreciata si motivata de a da ce are mai bun pentru atingerea obiectivelor si realizarea misiunii companiei.

Despre Constantin Magdalina

Constantin Magdalina are o experienta profesionala de 15 ani, timp in care a lucrat la companii multinationale, atat in tara cat si in strainatate. Constantin are un Master in Marketing si Comunicare la Academia de Studii Economice Bucuresti. Este certificat LeanSix Sigma si ITIL (IT Information Library®) ceea ce-i faciliteaza o buna intelegere a proceselor si transformarilor din cadrul organizatiilor. Pe de alta parte certificarea obtinuta de la Chartered Institute of Marketing ii completeaza expertiza de business. In cei peste 4 ani de activitate in cadrul unei companii din Big 4 a initiat si coordonat studii ce analizau aspecte legate de mediul de afaceri din Romania. Printre acestea se afla previziunile economice de crestere ale firmelor, managementul cunostintelor, experienta de cumparare in era consumatorilor digitali, utilizarea dispozitivelor mobil sau centrarea pe client a companiilor din Romania. Este autor a numeroase articole cu teme legate de inovatie, eficientizarea proceselor de afaceri, transformarea digitala, tendinte si tehnologii emergente. Este invitat ca vorbitor la numeroase evenimente si conferinte de business.

Autori

foto
CONSTANTIN MAGDALINA
   Update cookies preferences