loader
42% dintre romani considera ca o masina second hand este o investitie inteligenta, conform studiului SPOTAWHEEL

42% dintre romani considera ca o masina second hand este o investitie inteligenta, conform studiului SPOTAWHEEL

Interesul pentru masinile second-hand continua sa creasca pe fondul productiei reduse de masini, a crizei globale legate de perturbarea lanturilor de aprovizionare, a dificultatilor logistice si a inflatiei in crestere

• Aproape jumatate dintre romani prefera o masina second hand pentru ca nu isi permit una din showroom, iar 42% considera ca un vehicul rulat este o investitie inteligenta, deoarece devalorizarea masinii este mai mica dupa un an.

• Test drive-ul este momentul decisiv pentru 30% dintre respondenti atunci cand aleg modelul sau marca masinii.

• Peste 50% dintre romanii chestionati sunt dispusi sa plateasca suplimentar pentru o masina inspectata si certificata.

Interesul pentru masinile second-hand continua sa creasca pe fondul productiei reduse de masini, a crizei globale legate de perturbarea lanturilor de aprovizionare, a dificultatilor logistice si a inflatiei in crestere. Mai mult, pandemia de COVID-19 a schimbat semnificativ asteptarile consumatorilor de astazi. In acest context, Spotawheel a realizat un studiu despre comportamentul consumatorului si a aratat care sunt tendintele de cumparare de pe piata de automobile rulate din Romania.

Conform studiului derulat de Spotawheel, aproape 50% dintre romani au declarat ca au decis sa cumpere o masina second hand, deoarece nu isi permit un vehicul din showroom. In plus, 42% dintre respondenti considera ca achizitia unui vehicul rulat este o buna investitie, fiindca pierderea de valoare a masinii este mai mica dupa un an. De asemenea, perioada lunga de asteptare pentru un automobil comandat direct de la producator este un alt motiv pentru care soferii prefera achizitia unei masini rulate (14%).

„Trendul de a trata achizitia unei masini drept investitie, de a calcula evolutia valorii ei in timp si de a minimiza devalorizarea anuala este unul evident. Acest nou comportament de consum, cat si situatia disponibilitatii globale a masinilor noi, duc catre o crestere rapida a pietei de masini rulate.”, a declarat Alex Garciu, Manager de vanzari Spotawheel Romania.

Ce ii determina pe romani sa isi schimbe masina?

Sondajul a relevat motivele din spatele deciziei de schimbare a masinii, printre cei mai importanti factori regasindu-se: necesitatea inlocuirii cu un model mai nou (47%), dorinta de a cumpara o masina mai avansata din punct de vedere tehnologic (32,25%), un consum mai eficient de combustibil (16,25%). Pe de alta parte, aspectele mai putin importante pentru romani in luarea unei astfel de decizii sunt: atractivitatea preturilor (4,25%), majorarea veniturilor (8,75%) sau impactul negativ pe care vehiculul il are asupra mediului (13,50%).

Peste jumatate dintre romani aleg sa plateasca in numerar atunci cand isi cumpara o masina rulata

Intrebati despre optiunile de plata preferate pentru achizitia masinilor rulate, majoritatea respondentilor opteaza pentru plata in numerar (55%). Plata sub forma de trade-in a fost mentionata de 21,5% dintre romani, fiind urmata de finantari sau credite (11,8%) si de leasing (7,8%).

Peste 50% dintre respondenti sunt dispusi sa plateasca suplimentar pentru o masina inspectata si certificata, potrivit datelor Spotawheel. In schimb, romanii nu ar plati mai mult pentru: posibilitatea de a pune la dispozitie masina pentru un test drive la adresa indicata (10,8%) sau un proces de plata usor si rapid (10,8%). Doar 5,5% dintre soferi ar fi deschisi sa plateasca suplimentar pentru facilitarea formalitatilor legate de achizitionarea unui vehicul si doar 4% dintre acestia pentru sprijinul unui consilier financiar.

Siguranta este cel mai important criteriu pentru romani in alegerea unui automobil second-hand

Conform studiului Spotawheel, peste 65% dintre respondenti au declarat ca siguranta este cel mai important factor care influenteaza alegerea unei masini. Tehnologia (48,5%) si fiabilitatea (47,5%) sunt urmatoarele criterii relevante pentru acestia. Pe urmatoarele pozitii se afla confortul (44,5%), consumul redus (39%) si prestigiul marcii (41%). La polul opus, oferta de pret (6%), inspectia tehnica (12,5%) si interiorul si exteriorul masinii (18,5%) sunt factori care cantaresc mai putin in decizia de achizitie a unui vehicul rulat.

Test drive-ul este momentul cheie care ii ajuta pe soferi sa ia o decizie asupra marcii vehiculului

Sondajul Spotawheel arata ca test-drive-ul se bucura de cea mai mare popularitate in randul clientilor, 30% dintre respondenti spunand ca acesta este momentul decisiv pentru alegerea marcii sau modelului masinii. De asemenea, peste 16% dintre respondenti iau decizia de a cumpara imediat dupa testarea automobilului. Alti factori care influenteaza alegerea unei masini sunt interactiunea cu un vanzator de incredere (11,75%), comparatiile intre vehicule (9,75%) sau garantia extinsa (9,5%).

Posibilitatea de retur i-ar incuraja pe soferi sa cumpere masini online

In ceea ce priveste achizitia online, 82% dintre respondenti declara ca nu ar cumpara o masina online fara test drive sau fara sa o vada in realitate. Totusi, posibilitatea de a returna masina si rambursarea completa a banilor i-ar determina pe o parte dintre romani (34,8%) sa ia in calcul achizitia online a unei masini fara test drive. Accesul la raportul de inspectie tehnica si garantia extinsa reprezinta alte aspecte care i-ar incuraja pe soferi (10,1%) sa cumpere vehicule online.

Metodologie

Studiul comandat de Spotawheel a fost desfasurat pe un esantion de 400 de persoane. Respondentii care au participat la sondaj au declarat ca au cumparat o masina rulata in ultimele 6 luni sau ca doresc sa achizitioneze una in urmatoarele 6 luni.

Raportul complet al studiului poate fi accesat aici

Pentru mai multe informatii despre Spotawheel, puteti accesa: https://www.spotawheel.ro/.

Pentru noutati despre Spotawheel, urmariti-ne pe:

Facebook: https://www.facebook.com/spotawheel.romania

Instagram: https://www.instagram.com/spotawheel.romania/?hl=en

YouTube: https://www.youtube.com/channel/UCOaEL7aCMxQxRxFP7ImFfXg

Despre Spotawheel:

Spotawheel reprezinta o platforma end-to-end tehnologizata pentru cumpararea de masini second-hand si una dintre primele 1000 de companii din Europa ca ritm de crestere, conform Financial Times. Spotawheel revolutioneaza piata de automobile rulate prin imbunatatirea sigurantei, a gradului de satisfactie al clientilor si a experientei clientului. Fondata in 2016, Spotawheel s-a afirmat ca o companie inovatoare in domeniul masinilor second-hand, cu peste 400 de angajati si operatiuni in Grecia, Polonia, Germania si Romania si planuri de extindere in continuare in Europa. Cu istoric dovedit de crestere exponentiala, veniturile Spotawheel au atins o rata de crestere de trei cifre de la an la an, iar compania este pe cale sa devina unul dintre urmatorii „unicorni” ai Europei. De la debut, Spotawheel a ajutat mii de soferi sa gaseasca o masina de incredere, oferindu-le transparenta deplina si cea mai buna experienta. Descoperiti mai multe pe www.spotawheel.ro.