1. Ce a reprezentat anul 2014 pentru industria alimentara si in special pentru industria carnii?
Referitor la industria alimentara, din decembrie 2014 increderea consumatorului a cunoscut un trend puternic ascendent care a condus la o mai mare loialitate fata de marcile mai scumpe.
In anul 2014, piata FMCG a inregistrat o usoara scadere. In ciuda faptului ca sectorul nonamlimentar a crescut, acesta crestere a fost contrabalansata de scaderea din sectorul bauturilor, atat alcoolice, cat si non-alcoolice.
Comertul modern a continuat sa creasca in 2014. Pentru prima data in ultimii ani, principalul motor de crestere nu a mai fost reprezentat de discounteri, ci de supermarket-uri si hypermarket-uri. In mod specific, supermarket-urile au crescut semnificativ, atat ca numar, cat si ca importanta.
In ceea ce priveste piata carnii procesate, la momentul actual ea este stabile ca si volum, dar anul 2014 a fost un an de stagnare pentru mezeluri. Segmenetele in crestere sunt reprezentate de salam, sunca si crenvursti.
Pentru versiunea completa a articolului, va rugam accesati varianta in limba engleza, aici.