loader

Vanzarile METRO Cash & Carry au continuat sa creasca, in 2012

METRO Cash & Carry si-a continuat cresterea vanzarilor, in anul financiar 2012, prin expansiunea retelei sale internationale, care cuprinde 29 de tari

In 2012, vanzarile au crescut cu1,7%, ajungand pana la 31,6miliarde Euro, la aceasta tendinta pozitiva contribuind Rusia, China si mai ales Turcia. Vanzarile Like-for-like  au crescut cu 0,2%. Ajustate in urma inchiderii magazinelor Makro UK (Marea Britanie), veniturile au crescut cu 3,2%. Profitul inainte de dobanzi si  impozite (EBIT), inainte de a lua in calcul factorii speciali, a scazut cu17,5%, pana la 947milioane Euro. Acest declin a fost determinat, printre altele, de investitiile companiei privind cresterea valorii clientilor.

 

Cota vanzarilor internationale la METRO Cash & Carry a crescut din nou, de la 83,5% pana la 84,5% in 2012. Pe piata sa interna, in Germania, vanzarile au scazut cu 3,3%, pana la 5 miliarde Euro, in principal ca urmare a optimizarii portofoliului de magazine, prin inchiderea a 10 magazine in trimestrul al patrulea din anul2011, precum si a rezultatului mai slab al activitatilor pe segmentul non-food. Vanzarile Like-for-like au scazut cu numai 0,7%.

 

In anul 2012, METRO Cash & Carry a reusit sa adauge la vasta retea internationala a companiei un numar de 46 de piete din toate regiunile in care opereaza. Numai in China au fost deschise 12 magazine, inregistrandu-se cel mai bun record din istoria firmei in ceea ce priveste deschiderea de noi magazine pe piata unei tari. In timp ce si-a mentinut ritmul de extindere in Europa de Est, compania a mai deschis noi magazine si in Franta, Belgia, Italia si Spania. Dupa inchiderea a 30 de magazine Makro UK, METRO Cash & Carry avea functionale, la sfarsitul anului 2012, un numar de 743 de magazine in 29 de tari.

 

METRO Cash & Carry a pus in aplicare, in mod consecvent, in cursul anului 2012, o serie de actiuni strategice pentru client, inclusiv o adaptare a sortimentatiei produselor in functie de dorintele de afaceri ale clientilor, precum si dezvoltarea rapida a activitatii de livrare. Vanzarile activitatii de livrare au luat amploare, inregistrand o crestere de peste 30%, pana la 2,2 miliarde Euro (in 2011: 1,6 miliarde Euro). De asemenea, vanzarile de produse marca proprie au urcat in 2012 pana la16,7%.

 

In Romania, vanzarile METRO Cash & Carry au atins 1,018 miliarde Euro. in prezent, METRO Cash & Carry opereaza o retea de 32 magazine, cu un numar de  5.440 angajati, in Romania. “In 2012 ne-am definit clar prioritatile strategice esentiale, pentru a pozitiona compania noastra mai aproape de clienti. Am pus in aplicare cu succes o serie de masuri adaptate la dorintele de afaceri ale clientilor, pentru a continua sa consolidam valoarea clientului, precum si competitivitatea companiei noastre. Desigur, vom continua aceste strategii, vizand o crestere pe termen lung.”, a spus Dusan Wilms, Director General METRO Cash & Carry Romania.

 

In anul financiar 2012, METRO GROUP a inregistrat, in general, o dezvoltare puternica intr-un mediu macroeconomic dificil. Vanzarile METRO GROUP au crescut cu 1,2%, ajungand la 66,7 miliarde Euro; in urma masurilor legate de portofoliul de magazine, vanzarile au urcat cu 2,3%. Inainte de a lua in calcul factorii speciali, EBIT a atins cifra de 1,976 miliarde Euro, raspunzand astfel cerintelor revizuite ale companiei. In acelasi timp, compania si-a marit cu 11,9% fluxul de numerar operational, ajungand pana la 2,340 miliarde Euro si reducandu-si datoria neta cu 20,4%, pana la 3,245 miliarde Euro. “Mediul de consum in continua schimbare din multe tari europene, determinat de criza datoriei suverane, a influentat din nou dezvoltarea afacerii METRO GROUP in 2012”, a afirmat dl. Olaf Koch, Chairman al Management Board METRO AG. “Datorita primelor succese obtinute cu masurile de consolidare a valorii clientilor, ne-am urmat directia si am realizat imbunatatiri semnificative atat in ceea ce priveste fluxul de numerar, cat si situatia datoriilor”.

 

METRO Cash & Carry este reprezentata in 29 tari cu peste 700 de magazine cash & carry. Cu peste 120.000 angajati in intreaga lume, compania a atins vanzari de aproximativ 32 miliarde € in 2012. METRO Cash & Carry este o divizie de vanzari a METRO GROUP, unul dintre liderii comertului la scara mondiala. In 2012, vanzarile METRO GROUP au atins cifra de 67 miliarde €. Compania numara aproximativ 280.000 de angajati si opereaza aproximativ 2.200 de locatii in 32 tari. Performanta METRO GROUP se bazeaza pe forta diviziilor sale de vanzari care opereaza in mod independent pe piata: Metro/Makro Cash & Carry – liderul international in comertul cu ridicata cu auto-servire, hypermarket-urile Real, Media Markt si Saturn – lider pe piata bunurilor electronice si electrocasnice din Europa si magazinele universale Galeria Kaufhof. Informatii suplimentare pe: www.metrogroup.de.

METRO Cash & Carry Romania este parte integranta a METRO Cash & Carry International si a fost lansata oficial in Romania in luna octombrie a anului 1996, prin deschiderea primului centru de distributie, in Bucuresti. Astazi, reteaua numara 32 de magazine in 24 de orase. Distributia nationala a magazinelor METRO Romania este urmatoarea: 5 centre in Bucuresti, cate 2 centre in Brasov, Constanta, Timisoara si Pitesti si cate un centru in fiecare din urmatoarele orase: Cluj, Bacau, Iasi, Craiova, Baia Mare, Galati, Ploiesti, Oradea, Sibiu, Suceava, Pitesti, Tg. Mures, Arad, Deva, Braila, Satu Mare, Piatra Neamt, Buzau, Targoviste si Turda. Informatii suplimentare pe: www.metro.ro.

Autori

foto
METRO CASH & CARRY ROMANIA SRL