loader

MemoX: Declaratia 394 poate creste cu peste 10% costurile contabile interne

Formularul 394, intrat in vigoare de la 1 iulie si prezentat ca varianta simplificata a raportarii fiscale, creste cu peste 10% cheltuielile contabile ale companiilor.

Acest lucru se intampla fie ca aleg raportarea automatizata dezvoltata intern sau opteaza pentru noi angajati care sa prelucreze manual datele, apreciaza expertii MemoX, cel mai utilizat software comercial din Romania care centralizeaza si raporteaza automat informatiile catre Fisc.


Ceea ce ar trebui sa fie un instrument mai simplu de raportare fiscala este, in realitate, o metoda care ingreuneaza vizibil activitatea contabila a business-urilor, considera reprezentantii MemoX. Atat volumul mare de informatii solicitate, cat si nivelul lor de detaliere genereaza costuri si resurse suplimentare.


Primul impact la nivel de costuri se va resimti odata cu adaptarea sistemelor informatice la noul mod de raportare sau cu alocarea de resurse umane suplimentare pentru gestionarea manuala a informatiilor. Pe langa noile reglementari ce vizeaza operatiunile companiilor cu activitati pe teritoriul tarii, declaratia 394, care a intrat in vigoare de la 1 iulie, are in vedere inclusiv tranzactiile intracomunitare.


Astfel, daca in forma anterioara a declaratiei se comunicau doar operatiunile cu alte entitati fiscale de pe teritoriul Romaniei, in forma actuala se comunica si cele ce nu se regasesc in declaratia 390 sau fara declaratii vamale. Astfel, se vor declara inclusiv tranzactiile cu entitati impozabile din afara Comunitatii Europene, care nu sunt obligate sa se inregistreze in scopuri de TVA in Romania.


”Schimbarile au loc fara o procedura de bune practici si de disciplina financiara impusa de noile reglementari fiscale. Pentru companiile care vor opta pentru gestionarea interna a noilor raportari, efectele se vor regasi automat in costuri mai mari, care, din pacate, nu le intorc nimic, sunt strict cheltuieli fiscale”, declara Bogdan Bradean, Director de Vanzari al MemoX.


Potrivit acestuia, simplificarea si eficientizarea raportarii fiscale este motivul care a condus la dezvoltarea MemoX, cea mai utilizata aplicatie comerciala de pe piata locala, care centralizeaza automat informatiile si activitatea fiscala a partenerilor unei companii, contra unui cost lunar fix, negociat in functie de volumul si nevoile clientilor.


”Aplicatia MemoX a fost conceputa pentru a usura activitatea persoanelor care activeaza in domeniul financiar contabil si nu numai. Scopul acesteia este sa reduca timpul petrecut pe site-urile institutiilor publice pentru verificarea clientilor si furnizorilor. Cum in practica pot interveni destul de frecvent modificari ale datelor agentilor economici, un astfel de instrument reprezinta o necesitate. Cu atat mai mult, in contextul actual de implementare a declaratiei 394”, adauga Bogdan Bradean.


Sursele de date utilizate de MemoX sunt: Ministerul de Finante (MF), Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF), Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC) si baze de date proprii. Se verifica datele inregistrate la Ministerul de Finante (datele de identificare, TVA, TVAI), in Registrul contribuabililor inactivi/reactivati, in Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul de TVA la incasare, Buletinul Insolventei, iar pentru partenerii externi se valideaza numarul de inregistrare pentru TVA-VIES.


Aplicatia este simpla, flexibila, usor de utilizat, cu posibilitati extinse de customizare, care merg pana la integrarea cu ERP-ul clientului. Astfel, verificarea unui partener se poate face automat, chiar in momentul receptiei sau emiterii unei facturi.