loader

Londra isi pastreaza suprematia in topul MasterCard Global Destinations Cities Index 2015

Studiul reitereaza importanta tot mai mare a insight-urilor, inovatiei si experientelor in construirea oraselor inteligente ale viitorului.

Londra si-a mentinut pozitia de cea mai bine clasata destinatie internationala pentru calatorii, pentru a cincea oara in sapte ani, conform studiului anual MasterCard Global Destinations Cities Index.

 

Pe baza unei intelegeri aprofundate a sabloanelor de calatorie, Global Destinations Cities Index furnizeaza un clasament al celor mai vizitate 132 orase din lume. Mai mult decat un simplu ghid de calatorii, Indexul ofera o perspectiva detaliata a modului in care oamenii calatoresc si adreseaza importanta si calitatea oraselor lumii ca domicilii, destinatii si motoare de crestere.

 

Conform studiului, se estimeaza ca Londra va primi 18,82 milioane de vizitatori internationali in 2015, cu putin mai mult decat ocupantul locului doi, Bangkok. Cele doua orase au fost fruntasele topului la fiecare editie. Numarul de vizitatori care stau peste noapte prognozat pentru restul oraselor din top 10:

 

* Bangkok – 18,24 milioane vizitatori * Paris – 16,06 milioane vizitatori * Dubai – 14,26 milioane vizitatori * Istanbul – 12,56 milioane vizitatori * New York – 12,27 milioane vizitatori * Singapore – 11,88 milioane vizitatori * Kuala Lumpur – 11,12 milioane vizitatori * Seoul – 10,35 milioane vizitatori * Hong Kong – 8,66 milioane vizitatori

 

Bucurestiul se situeaza pe locul 81 in GDCI 2015, iar la nivel regional (Europa) pe locul 28, cu o pozitie mai sus decat anul trecut. Astfel, se estimeaza ca Bucurestiul va gazdui 1,02 milioane vizitatori internationali, in crestere cu 5,2% fata de 2014. Acestia vor cheltui pe durata sederii lor un total estimat de 287 milioane dolari, cu 2,4% mai mult decat in anul precedent. in medie, un vizitator a cheltuit in Bucuresti anul trecut 281 dolari.

 

“MasterCard intelege importanta oraselor de pe mapamond, atat pentru calatori, cat si pentru rezidenti”, a declarat Ann Cairns, presedintele International Markets, MasterCard. “Studiul de acest an ne ajuta sa intelegem cat de interconectate sunt orasele lumii, precum si rolul semnificativ pe care il joaca in conectarea unui numar de oameni mai mare decat oricand.”

 

Sa intelegem ce alimenteaza dezvoltarea oraselor lumii

 

In 2015, se estimeaza ca aproximativ 383 milioane de calatorii cu sedere peste noapte vor fi facute de vizitatori internationali in cele 132 orase analizate de Index, ceea ce reprezinta o cerere masiva de bunuri, servicii si experiente, intrucat acestia vor cheltui un total de 360 miliarde dolari pe durata vizitelor.

 

Conform raportului Natiunilor Unite asupra Perspectivelor de Urbanizare Mondiala, doua treimi din populatia lumii va locui in mediul urban pana in 2050. Prin prognozarea numarului de vizitatori internationali, Global Destination Cities Index releva infrastructura necesara pentru a satisfice atat asteptarile localnicilor, cat si ale vizitatorilor.

 

Companiile si guvernele pot utiliza concluzii din studiu pentru a identifica acele zone – de la tranzit, la experiente culturale, la infrastructura – in care sunt necesare investitii pentru crestere constanta, inovatie si sustenabilitate.

 

“Acest index este doar inceputul. Printr-o imbinare puternica de insight-uri, inovatie si experienta, MasterCard ajuta la construirea oraselor inteligente ale viitorului”, a adaugat Cairns.

 

 

Inovarea infrastructurii si experienta consumatorilor

 

Orase importante precum Londra si Chicago construiesc un sistem de tranzit deschis, interoperabil, facilitat de platile contactless si mobile MasterCard. Operatiunile simplificate ajuta la sprijinirea investitiilor in alte tipuri de infrastructura.

 

MasterCard a dezvoltat, de asemenea, programe de marketing pentru a sprijini rolul semnificativ al oraselor ca sicentre de interactiune umana. De fapt, sase dintre destinatiile din top 10 al Global Destinations Cities Index sunt, totodata, Priceless Cities – platforma globala unica a MasterCard ce ofera experiente incomparabile, acces privilegiat la evenimente si atractii si oferte speciale ale comerciantilor.

 

Orase destinatii - Tendinte:

 

La nivel global, cateva tendinte ies in evidenta:

* Asia/Pacific – Aceasta regiune gazduieste trei dintre cele patru orase cu cea mai rapida crestere intre 2009 si 2015 – Colombo, Chengdu si Osaka.

* Europa – Istanbul este cea mai diversificata destinatie, cu 50% dintre vizitatori provenind din 33 orase diferite.

* America Latina – Lima este atat destinatia de top, cat si orasul cu cea mai rapida crestere din regiune, inregistrand cu aproape 50% mai multi vizitatori internationali decat secondantul Mexico City.

* Orientul Mijlociu si Africa – Dubai continua sa fie unul dintre orasele cu cel mai accelerat ritm de crestere in top zece, in timp ce Abu Dhabi are a treia cea mai rapida crestere ca oras destinatie, per total, intre 2009 si 2015.

* America de Nord – Houston are cea mai rapida crestere din America de Nord din 2009 si este singura destinatie din America de Nord cu o crestere de doua cifre.

 

Despre Indexul MasterCard Global Destination Cities

Indexul MasterCard Global Destination Cities ierarhizeaza orasele in functie de numarul total al sosirilor vizitatorilor internationali si cheltuielile transfrontaliere a acestor vizitatori in orasele destinatie, furnizand prognoze de crestere privind numarul vizitatorilor si pasagerilor pentru 2015.

 

Date publice sunt utilizate pentru stabilirea numarului de vizitatori internationali si cheltuielile transfrontaliere, in fiecare dintre cele 132 orase destinatie, folosind algoritmi special conceputi in acest sens; se acorda o atentie sporita pentru a elimina efectele de hub pentru destinatii precum Singapore, Dubai, Amsterdam sau Frankfurt.

 

Acest Index si rapoartele aferente nu sunt bazate pe volume sau date tranzactionale MasterCard.

Autori

foto
MASTERCARD EUROPE SPRL - REPREZENTANTA