loader
Dove va folosi sticle din plastic 100% reciclat si va elimina complet plasticul din ambalajul sapunului-crema in mai multe piete, printre care si Romania

Dove va folosi sticle din plastic 100% reciclat si va elimina complet plasticul din ambalajul sapunului-crema in mai multe piete, printre care si Romania

Dove va elimina utilizarea unei cantitati de peste 20.500 tone de plastic virgin in fiecare an

• Dove se angajeaza sa reduca deseurile de plastic pana in anul 2025 si sa economiseasca anual peste 20.500 tone de plastic virgin

• In prezent, brandul testeaza un nou format de ambalaj reutilizabil de deodorant, pentru a reduce in mod radical cantitatea de plastic utilizata

Dove, unul dintre cele mai cunoscute branduri de ingrijire personala din lume, anunta noi initiative cu impact in accelerarea progresului inregistrat la nivel global de industria produselor de ingrijire personala in ceea ce priveste reducerea deseurilor de plastic. Initiativele Dove se numara printre cele mai complexe planuri de acest tip din industria de profil si vor avea un impact semnificativ, eliminand utilizarea unei cantitati de peste 20.500 tone de plastic virgin in fiecare an. Aceasta cantitate este suficienta pentru a masura planeta, de jur imprejur, de 2,7 ori (1). Brandul a optat pentru implementarea unor initiative pe termen lung in locul unor actiuni punctuale, asigurand astfel un impact durabil si o utilizare sustenabila a resurselor.

 La nivel global, gestionarea deseurilor de plastic reprezinta una dintre cele mai mari provocari de mediu, dar si din perspectiva sanatatii umane, in acest moment. Cauza principala a acestei provocari este implementarea unui model de consum liniar, bazat pe produse de unica folosinta. Dove isi propune sa fie parte din solutie, aceea de a crea o economie circulara, in care materialele plastice sunt reutilizate sau reciclate, si isi extinde strategia in aceasta directie, conform urmatoarelor principii:

  1. FARA PLASTIC: Dove deschide un drum nou pentru industria produselor de ingrijire personala prin inovatiile pe care le propune, care elimina folosirea plasticului acolo unde este posibil, inlocuindu-l cu materiale alternative si cu formate noi de ambalaje. Astfel, la nivel global, incepand de anul viitor, compania va elimina plasticul din ambalajul bine-cunoscutului sapun-crema (2) si isi va continua demersul de a inlocui invelisul de plastic al sapunurilor-crema de tip multipack cu un nou material, fara plastic in componenta.
  2. PLASTIC MAI BUN: Dove se angajeaza sa investeasca in folosirea unor resurse de plastic sustenabile, care sa diminueze cantitatea de plastic virgin utilizata, incurajand strategia de dezvoltare a unei economii circulare pentru materialele plastice. Astfel, compania anunta lansarea sticlelor de produs din plastic 100% reciclat acolo unde este fezabil din punct de vedere tehnic pana la sfarsitul anului 2019, in America de Nord si in Europa – demers ce se adreseaza tuturor gamelor sale (Dove, Dove Men+Care si Baby Dove)(3). De asemenea, Dove continua sa cerceteze noi solutii acolo unde utilizarea plasticului reciclat nu este posibila din punct de vedere tehnic, inclusiv pentru capace si pompe.

 

(1) Echivalentul cantitatii de plastic virgin pe care Dove o va economisi este calculat prin alinierea pe orizontala a sticlelor Dove de 16 FL.OZ/473mL.

(2) Timpul de productie poate varia in functie de rezultatele testelor.

(3) In portofoliul Dove exista putine exceptii de sticle de produs care nu contin plastic 100% reciclat, dar acestea detin cote de piata semnificative, iar obiectivul este de a atinge 100% cat de curand posibil. Aceste exceptii sunt:

• In UE, sticlele Dove produse prin tehnologia MuCell vor ajunge la un continut de 97% plastic reciclat pana la finalul anului. Sapunul lichid, de asemenea produs prin tehnologia MuCell, va ajunge la un continut de 97% plastic reciclat, insa implementarea a fost amanata pentru trimestrul al treilea al anului 2020, in conditiile in care nu exista suficient de multa polipropilena reciclata de calitate disponibila pe piata care sa permita atingerea unui procent de 100%.

• Recipientele de sapun lichid si  self foaming din America de Nord vor contine 78% plastic reciclat. Cercetam in continuare noi optiuni pentru a atinge un procent de 100%.

  1. PLASTIC MAI PUTIN: Dove va investi in dezvoltarea tehnologiei care sta la baza recipientelor refolosibile din otel inoxidabil pentru antiperspirantele solide: minim™. Aceasta tehnologie permite diminuarea deseurilor printr-o reducere radicala a cantitatii de plastic utilizate. Data lansarii nu este confirmata inca, dar s-au facut deja pasi importanti in aceasta directie. Conceptul minim™ va fi lansat ca parte din platforma LOOP™, un sistem de cumparaturi unic, cu acces direct din partea utilizatorilor si cu poluare minima.

 

Sander Defruyt, Seful Initiativei New Plastics Economy, Fundatia Ellen MacArthur: “Pentru a rezolva problema deseurilor de plastic cu care ne confruntam la nivel global trebuie sa ne concentram asupra sursei. Aceasta inseamna sa eliminam materialele plastice de care nu avem nevoie, sa gasim solutii inovatoare pentru cele de care avem nevoie si sa incurajam reutilizarea lor. Salutam initiativele anuntate de Dove si eforturile lor semnificative de a reduce cantitatea de plastic virgin utilizata.”

Initiativele Dove contribuie la indeplinirea angajamentelor anuntate recent de Unilever in privinta materialelor plastice:

• Sa reduca la jumatate utilizarea plasticului virgin, prin eliminarea a peste 100.000 de tone de ambalaje din plastic si prin accelerarea utilizarii a celor din plastic reciclat

• Sa colecteze si sa proceseze mai multe ambalaje din plastic decat cele pe care le vinde

De asemenea, aceste initiative vin sa completeze traditia indelungata de pionierat a celor de la Unilever si Dove in a identifica solutii alternative la utilizarea plasticului, cum sunt dezvoltarea unui parteneriat cheie intre Unilever si Fundatia Ellen MacArthur in initiativa New Plastic Economy sau economisirea de catre Dove a unei cantitati de peste 10.000 de tone de plastic virgin in ultimul deceniu.

Monica Tamas, Marketing Leader Home & Personal Care Unilever SCE: “Fiind una dintre cele mai apreciate marci de ingrijire personala atat la nivel global, cat si in Romania, avem responsabilitatea de a gasi solutii pentru un viitor durabil. Am identificat instrumentele pentru a reduce semnificativ deseurile de plastic in intreaga lume si ne continuam cercetarile pentru a eficientiza pe termen lung acest proces. Ne bucuram ca si Romania va beneficia de miscarea initiata de Dove la nivel global.

Speram ca modelul nostru sa convinga cat mai multe companii sa ni se alature in acest demers, pentru un impact pozitiv asupra mediului.”

Prin utilizarea ambalajelor alternative, a plasticului reciclat acolo unde este nevoie si prin tehnologia recipientelor reutilizabile, Dove isi asuma rolul de a fi motorul miscarii in misiunea de a conferi o noua valoare plasticului si de a reduce cantitatea de ambalaje din plastic pe care le produce.

• Recipientele deodorantelor sunt produse in principal din polipropilena. In prezent, nu exista suficient de multa polipropilena reciclata de calitate disponibila pe piata care sa permita atingerea unui procent de 100%. Drept urmare, am inclus cat mai mult plastic reciclat cu putinta, fara ca functionalitatea ambalajului sa fie afectata. Ponderea plasticului reciclat din componenta difera in functie de structura (ex. stick versus roll-on) si culoarea ambalajului.

• Anumite tipuri de sticle colorate din gama de ingrijire a parului din UE si America de Nord pentru care nu exista inca solutii tehnice, dar cercetam metode prin care am putea genera rezultate similare.

In prezent, Dove evalueaza solutiile pentru a inlocui capacele si pompele existente cu materiale 100% reciclate, aflandu-se deja in a doua etapa a initativei. In momentul de fata, angajamentul pentru utilizarea plasticului 100% reciclat se refera la sticla propriu-zisa.

Richard Slater, Unilever Chief R&D Officer: “Initiativele anuntate astazi sunt un pas important in demersul nostru de a transforma felul in care producem, folosim si eliminam ambalajele din plastic. Prin acest demers, ne propunem sa ajutam industria globala a reciclarii sa colecteze mai multe deseuri din plastic si sa produca mai mult plastic reciclat care sa poata fi folosit.’’

Dove se angajeaza sa conduca lupta impotriva deseurilor din plastic si sa determine schimbarea, atat in industria din care face parte, cat si dincolo de ea. Prin aceste initiative, Dove atrage atentia asupra nevoii de a colabora si de a actiona imediat cu scopul de a rezolva problema deseurilor din plastic din intreaga lume, prin abordarea unui nou comportament comercial si de consum.

Despre Dove

Brandul Dove s-a lansat in SUA in 1957, odata cu produsele sale emblematice: sapunul-crema, demachiantele si lotiunile cu ¼ crema hidratanta. Mostenirea brandului DOVE este hidratarea pielii si faptul ca a fost o promisiune sustinuta de fapte a dus la dezvoltarea brandului de la sapunul-crema la una dintre cele mai iubite marci la nivel global.

Femeile au fost intotdeauna inspiratia noastra si, de la bun inceput, am fost hotarati sa oferim produse de ingirjire personala care ofera o ingrjire superioara a pielii si sa celebram in reclamele noastre frumusetea adevarata. Dove crede in frumusetea fiecarei femei. Frumusetea trebuie sa fie o sursa de incredere si nu de anxietate. Misiunea Dove este sa inspire femeile de pretutindeni sa dezvolte o relatie pozitiva cu felul in care arata, ajutandu-le sa fie mai increzatoare si sa-si atinga potentialul maxim.

Timp de 60 de ani, Dove s-a angajat ca tot ceea ce face sa extinda definitia limitata a frumusetii. Prin intermediul promisiunii „Dove Real Beauty”, Dove promite sa:

- Portretizeze femeile cu onestitate, diversitate si respect -  promovam femei de diferite varste, dimensiuni, etnii, orientari si abilitati.

- Portretizeze femeile asa cum sunt ele in viata reala, fara retusuri digitale. 

- Ii ajute pe tineri sa-si consolideze increderea si stima de sine prin intermediul proiectului Dove Self-Esteem, cel mai mare proiect ce vizeaza educarea in privinta increderii in sine.

Despre Unilever

Unilever este unul dintre cei mai importanti furnizori mondiali de alimente si produse de ingrijire personala, prezent in peste 190 de tari, ajungand la 2,5 miliarde de consumatori in fiecare zi. Compania are 161,000 de angajati si a generat vanzari in valoare de 53.7 miliarde € in 2017. Peste trei sferturi (85%) din businessul companiei se desfasoara pe pietele emergente sau in curs de dezvoltare. Unilever are mai mult de 400 de branduri ce pot fi gasite in casele din intreaga lume, inclusiv Dove, Rexona, Axe, Domestos, Cif, Hellmann’s, Delikat, Dero, Lipton, Algida, Ben & Jerry’s si Magnum. 

Prin Planul Unilever pentru un stil de viata sustenabil, compania si-a propus:

• Sa ajute mai multe de un milliard de oameni sa actioneze pentru a isi imbunatati sanatatea si starea de bine pana in 2020.

• Sa reduca la jumatate amprenta de mediu a produselor pana in 2030.

• Sa imbunatateasca viata a milioane de oameni pana in 2020.

Planul Unilever creeaza valoare, determinand cresterea businessului si a increderii, eliminand costuri si reducand riscurile. Brandurile sustenabile ale companiei cresc cu 46% mai rapid decat restul businessului si reprezinta mai mult de 70% din cresterea companiei in 2017.

Unilever s-a situat pe primul loc, in 2018, in domeniul sau de activitate, in Indexul Sustenabilitatii Dow Jones. In clasamentul FTSE4Good Index, a atins cel mai mare scor de mediu (5). Conduce in topul Global Corporate Sustainability Leaders, in anul 2017, pentru al saptelea an consecutiv, potrivit sondajului anual GlobeScan/SustainAbility. Unilever s-a angajat sa aiba o amprenta zero de carbon pana in 2030.

Pentru mai multe informatii despre compania si brandurile Unilever vizitati www.unilever.com. Pentru mai multe informatii despre Unilever si planul sau pentru un stil de viata sustenabil: www.unilever.com/sustainable-living  

Despre Unilever South Central Europe

Unilever urmareste crearea unui viitor mai bun, in fiecare zi. Ii ajutam pe oameni sa arate bine, sa se simta bine si sa ia ce e mai bun din viata, cu branduri si servicii care sunt beneficie atat pentru consumatorii nostri, cat si pentru alti oameni. Unilever unul dintre liderii globali pe piata bunurilor de larg consum  cu operatiuni puternice in peste 100 de tari si vanzari in peste 180 de tari.  In regiunea din sud-centru, grupul Unilever desfasoara operatiuni pe pietele produselor alimentare, de ingrijire personala si de ingrijire a locuintei, prin Unilever South Central Europe si Unilever Romania. Unilever South Central Europe, cu sediul in Bucuresti, coordoneaza operatiunile de marketing si vanzari din Romania, Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Moldova. Unilever Romania coordoneaza operatiunile de pe platforma industriala de la Ploiesti.

Autori

foto
UNILEVER ROMANIA SA