loader

Autoritatile publice vor trebui sa devina mai agile si sa asigure servicii mai bune cu mai putine resurse, arata un raport PwC

Organizatiile din sectorul public din toata lumea se afla in fata unei mari provocari: cum sa faca mai mult cu mai putine resurse

Noua normalitate impune guvernelor si organizatiilor guvernamentale sa furnizeze servicii accesibile intr-un context de taieri bugetare destinate reducerii deficitului.

 

Raportul PwC, The Future of Government (Viitorul Guvernarii), se uita la transformarile din ultimii sase ani, o perioada in care guvernele s-au straduit sa tina pasul cu asteptarile in continua schimbare ale cetatenilor si cu progresul rapid in domeniul tehnologiei – pe fundalul unei reduceri a fondurilor destinate serviciilor publice.

 

“Organizatiile publice de maine vor trebui sa se comporte destul de diferit fata de prezent: adaptandu-se la schimbare precum un organism viu, creand prototipuri si evoluand astfel incat sa raspunda nevoilor societatii pe masura ce acestea cresc”, a declarat Daniel Anghel, Partener, Consultanta Fiscala, Liderul echipei de Servicii pentru Sectorul Public, PwC Romania.

 

“O provocare majora este descoperirea de noi cai pentru a derula colaborari strategice si parteneriate cu alte sectoare ale societatii”, a adaugat Anghel.  

 

Cum se poate materializa aceasta viziune? Pentru inceput, organizatiile trebuie sa se priveasca prin trei lentile diferite care sa le ghideze comportamentul:

  • Orientarea catre cetatean
  • Echilibrul intern/extern
  • Rezultate sustenabile

 

In plus, exista patru caracteristici cheie pe care liderul din sectorul public trebuie sa le aiba in viitor. Acestea vor influenta comportamentele necesare pentru a livra rezultate si impact:

  • Agilitate: pregatit sa anticipeze situatii, sa se adapteze si sa reactioneze rapid la evenimente neasteptate si intr-o maniera eficienta din punct de vedere al costurilor;
  • Inovare: capabil sa genereze idei si sa livreze modele, accelerandu-le impactul;
  • Conectare: colaboreaza cros-sectorial/organizational/international pentru a livra servicii prin parteneriate/proiecte de colaborare tip venture/creatie/design;
  • Transparenta: in aceasta era a erodarii increderii si legitimitatii, este cu adevarat responsabil pentru actiuni si rezultate;

Concluziile raportului PwC arata ca actorii din domeniul public trebuie sa se comporte diferit fata de trecut si sa-si imbunatateasca abilitatile de management necesare dirijarii resurselor in mod eficace si eficient.

 

“Nu subestimam amploarea transformarilor necesare, in special pentru acele organizatii care au mii de oameni in subordine. Realizarea transformarii va solicita un leadership agil si inspirational, precum si o strategie pentru managementul talentelor axata pe atragerea, dezvoltarea si retentia oamenilor cu atitudinea si comportamentele corespunzatoare”, a conchis Daniel Anghel. 

 

 

Despre raport

 

  1. Raportul complet realizat de PwC, Viitorul Guvernului, poate fi gasit la adresa www.psrc.pwc.com.
  2. Centrul de Cercetare pentru Sectorul Public (CCSP) este comunitatea online a PwC dedicata cercetarii celor mai de presante aspecte si provocari intampinate de guvern si de organizatiile din sectorul public, atat astazi, cat si in viitor. CCSP contribuie la schimbul de idei bazat pe colaborarea dintre decidentii politici, formatorii de opinie, experti, mediul academic si practicieni la nivel international. Pentru mai multe informatii, va rugam accesati: www.psrc.pwc.com.

Autori

foto
PRICEWATERHOUSECOOPERS AUDIT SRL