loader

Afacerile Austral au urcat cu 4%, la 9,5 milioane euro in 2012

Piata de birotica si papetarie isi mentine, ca si in 2012, tendinta descendenta

Astfel, in climatul economic instabil, preferintele clientilor se indreapta cu precadere catre produse de baza, iar presiunea pe pret este accentuata. Desi a operat intr-un context putin favorabil, compania Austral a inregistrat anul trecut o crestere de 4% a cifrei de afaceri, pana la 9,5 milioane euro. Pentru anul in curs este prognozat un usor salt al cifrei de afaceri pana la 10,3 milioane euro si a unei profitabilitati de 6-7%.

 

Previziunile pentru 2013 si-au primit confirmarea dupa primul trimestru cand cifra de afaceri a Austral a avut o crestere de 8% fata de aceeasi perioada a anului trecut, depasind 2,4 milioane euro.

 

“2012 a fost un an dificil, cu o scadere vizibila a consumului clientilor. Tocmai de aceea eforturile depuse au fost mult mai mari si s-au concentrat pe atragerea de clienti mari, pe dezvoltarea platformei de comenzi online, consolidarea echipei, dar si pe dezvoltarea competentelor personalului. Printre alti factori care au sustinut aceasta crestere se numara si imbogatirea si diversificarea portofoliului de produse, mentinerea unui stoc optim, promotiile bine gandite si fluidizarea procesului de livrare”, a declarat Emil Deliu, General Manager Austral.

 

În topul celor mai vandute produse din 2012 s-au instalat in termeni de vanzari si volume – hartia A4 pentru copiator si consumabilele pentru imprimanta. O alta categorie de top o reprezinta instrumentele de scris – markerele, pixurile economice, textmarkerele. Bibiliorafturile si plicurile sunt alte produse ce puncteaza in preferintele clientilor.

 

În prima parte din 2013, in urma promotiilor, Austral a inregistrat o crestere cu peste 15% in cazul produselor de arhivare, a produselor de afisare – panouri pluta, whiteboarduri, sisteme de afisare industriala – si pe segmentul masinilor de birou – distrugatoare, masini de laminat, masini de legat cu spire.

 

“În profilarea comportamentului clientilor se remarca faptul ca exista o presiune constanta legata de pret si termen de plata. Calitatea serviciilor si a produsului ramane in continuare in plan secund. Pe de alta parte, bugetele tot mai mici alocate acestor produse duc la o limitare in achizitie strict pentru articolele de uz curent, o tendinta remarcata inca de anul trecut”, a mentionat Emil Deliu.

 

La nivelul intregii piete de birotica si papetarie, previziunile sunt rezervate. Reprezentatii Austral considera ca in 2013 piata va continua sa se contracte, fiind estimata la o valoare de 180-200 milioane de euro fata de cele 200-220 milioane euro cat a fost estimata anul trecut. Ritmul este afectat de instabilitatea contextului general economic, aspect care se rasfrange si asupra cererii de birotica si papetarie. “Odata cu adancirea crizei economice, piata a intrat pe o panta descendenta si aceasta va fi si tendinta anului 2013”, a adaugat Emil Deliu.

 

În ceea ce priveste cota de piata, potrivit estimarilor, Austral detine 8-10% din segmentul business to business, iar din piata totala de birotica si papetarie – 5-7%. Piata de birotica si papetarie isi pastreaza in continuare gradul puternic de fragmentare si o structura greu detectabila, 40% fiind impartita de companiile mari, iar 60% de furnizorii mici si foarte mici.

Autori

foto
DOINGBUSINESS.RO SRL