loader
FAST TALKS: ADRENALINA, STIL SI VERSATILITATE CU MASERATI GRECALE

FAST TALKS: ADRENALINA, STIL SI VERSATILITATE CU MASERATI GRECALE

Pentru fotografii ne-am oprit la Hotelul Mercure Conacul Cozieni, un loc unde designul modern se imbina perfect cu istoria

Cu fiecare lansare a unui nou model, tehnologia si inovatia contureaza drumul spre un viitor din ce in ce mai fascinant si captivant in industria auto, promitand experiente remarcabile pentru soferi si pasageri. In cadrul interviului urmator, vom explora universul Maserati Grecale alaturi de Marius Filipas, Country Manager la Noventiq Romania, in incinta Hotelului  Mercure Conacul Cozieni. Cu o remarcabila cariera in industria IT si o pasiune insemnata pentru domeniul auto, Marius ne va ghida prin intersectia dintre cele doua domenii si ne va dezvalui perspectivele sale asupra viitorului acestora.

1 . Ce ne poti spune despre prima ta experienta la volan, ce model era si la ce varsta ai obtinut permisul de conducere?

Cred ca ma pot considera ca fiind din categoria „old school”. Prima masina pe care am condus-o imediat ce mi-am luat carnetul a fost un Oltcit. Nu cred ca multa lume mai stie despre acea masina insa mie, la varsta de 21 de ani, mi se parea un automobil excelent pentru oras. Din pacate, racirea cu aer a motorului nu era cea mai buna solutie tehnica, iar fiabilitatea masinii lasa de dorit. Cred ca la fel ca in IT (domeniul in care activez) industria si tehnologia automotive au progresat semnificativ in ultimii ani si sunt convins ca in viitor o sa vedem incorporata in automobile din ce in ce mai multa tehnologie IT si AI.

2. Ce model/modele conduci in fiecare zi?

Am trecut prin multe branduri, de la Audi la Mercedes, dar in ultima perioada m-am oprit la BMW. Consider ca seria 5 cu motorizare de 3 litri iti poate oferi o combinatie reusita intre „fun” si confort pe care o tot cautam. Totusi cred ca pentru oras, mai ales in traficul din Bucuresti, nu este cea mai potrivita masina, in conditiile in care viata si ritmul alert al orasului ne pozitioneaza intr-o continua graba. Din aceasta cauza am trecut de anul acesta si la scuter.

3. Exista vreun model pe care ti l-ai dorit din totdeauna? Cum ar arata masina ideala pentru tine in acest moment?

Cred ca alegerea masinii ideale este un proces pe care il putem compara, ipotetic vorbind, cu  alegerea vinului ideal. In cazul celui din urma, este important cu ce mancare il asortezi, in ce anotimp il bei, care este momentul in care vrei sa il savurezi. La fel se intampla si in alegerea masinii: pentru fiecare moment dintr-un an, anotimp sau, de ce nu, clipa a vietii, as vedea o alta masina potrivita pentru a fi condusa si explorata. Drept urmare, daca sunt in vacanta pe coasta Italiei, ma vad conducand o decapotabila, probabil un Maserati GranCabrio GTS  sau Lamborghini Gallardo Spyder. Daca merg la o receptie as alege, in schimb, un BMW seria 7. Daca m-as gandi la un Maserati, fie din  gama Grecale ori Levante, as vedea ceva care sa armonizeze frumusetea peisajelor cu eleganta masinii, ca de exemplu o plimbare pe coasta Amalfi, intr-o vacanta care sa combine placutul condusului si atmosfera din masina.

Dar cred ca toate aceste experiente trebuie echilibrate subtil pentru a te bucura de ele in diversele momente ale vietii.

4. Ce te-a determinat sa alegi Maserati pentru acest test drive? 

Cred ca am identificat cateva similitudini intre brandul Maserati si Noventiq, compania pe care o reprezint in Romania. Ambele fac parte din grupuri puternice si recunoscute la nivel global. Noventiq este un integrator IT global, partener al unor giganti in tehnologie, precum Microsoft, Google si AWS, avand o prezenta in peste 60 de tari si urmand sa fie listata la bursa din New York. Desi ambele companii sunt mai putin cunoscute pe piata locala (Noventiq lansandu-se in urma cu 2 ani in Romania), impartasim valori similare: tehnologie avansata, siguranta, incredere, confort oferit clientilor si stil. Totodata, atat Maserati, cat si Noventiq isi propun sa ofere clientilor performanta, inovatie si calitate. Ca si Maserati, care aspira sa ofere motoare puternice si tehnologie avansata in vehiculele lor, Noventiq are ca obiectiv sa furnizeze solutii IT de varf si servicii tehnologice inovatoare pentru clientii sai. Ambele branduri pun un accent deosebit pe calitate in tot ceea ce fac si sunt mereu la curent cu cele mai recente tendinte pentru a ramane in fruntea industriei in care activeaza.

5. Grecale este recomandarea Maserati pentru utilizarea zilnica a luxului. Te vezi conducand acest model in oras in fiecare zi? Ti se pare suficient de versatila, cui crezi ca se adreseaza?

Din punctul meu de vedere, Grecale este modelul care se adreseaza persoanelor ce se definesc prin lux in propriul stil de viata si apreciaza performanta acestuia, dar sunt, in acelasi timp, atenti la eficienta masinii si sustenabilitatea ei. Miciile detalii precum  sonorizarea cu sistemul audio Sonus Faber reusesc sa te transpuna intr-un alt univers, lucrul care este de apreciat, mai ales in traficul din oras.

6. Ce ti-a placut cel mai mult la acest model si ce nu corespunde asteptarilor tale, ne poti face un scurt review dupa cateva sute de kilometri la volanul lui Grecale?

Cred ca sunt multe de spus si as face un articol numai despre experienta de a conduce Grecale. Masina reuseste sa atinga un fin si ingenios echilibru intre manevrabilitatea atletica si o calatorie confortabila, ceea ce o face potrivita atat pentru calatoriile pline de spirit, cat si pentru cele de croaziera relaxata.

Insa, aceasta masina iti permite sa duci experienta condusului si la un alt nivel... Atunci cand am trecut pe modul manual, aflandu-ma pe serpentinele de la Paraul Rece, am simtit cum masina se transforma intr-una sportiva, unde sunetul motorului, sincronizat cu forta masinii, face adrenalina sa creasca, generandu-ti un placut amalgam de stari si trairi.

Nu pot sa nu reamintesc de sistemul de sunet de la Sonus Faber. Atat pentru pasionatii de muzica cat si pentru cei care isi doresc sa traiasca condusul drept o experienta rafinata, aceste detalii fac ca orice drum lung sa para mai usor, iar atmosfera din masina prietenoasa.

Sunt si parti pe care, in schimb, nu le-am savurat atat de mult. Sistemul de control in intregime - touch screen,  poate creea probleme atunci cand esti in miscare si vrei sa comuti de pe o aplicatie pe alta. Probabil ca e si un lucru care tine de obisnuinta, dar pentru mine a reprezentat o provocare.

7. Ce crezi ca deosebeste Maserati Grecale de concurenta, care ar fi punctele forte?

Ajuns la munte am parcat langa un BMW X4 si un Porsche Macan. Pot afirma, cu toata increderea, ca din punct de vedere estetic, atat designul cat si culoarea lui Grecale fac ca masina sa iasa in evidenta prin eleganta si rafinament. In plus, cred ca Italia simbolizeaza o scoala de exceptie in design, fapt reflectat atat in interiorul cat si in exteriorul masinii.  Motorul de la Grecale iarasi e o surpriza placuta, mai ales in modul manual de condus.

8. Interiorul este unul dominat de ecrane, in total 33 inchi, ce parere ai despre disparitia butoanelor fizice si inlocuirea lor cu ecrane?

Aici este un punct pe care il vad mai mult prin gasirea unui echilibru intre butoanele fizice, comenzile vocale si mai putin touch screen. Cred ca atunci cand conduci, multe din comenzi trebuie sa le poti accesa cat mai intuitiv si fara a fi nevoie de o precizie prea mare. Si asa, cum drumurile la noi nu sunt cele mai line, ai nevoie  de putina dexteritate in anumite miscari.

Ecranul in sine, in special pentru functiile de Android Auto/ Apple CarPlay cat si pentru sistemul de navigatie, iti ofera un confort in condus. In plus, divizarea ecranului intre sistemul de navigatie si Spotify de exemplu iti usureaza gestionarea si controlul aplicatiilor.

9. La Noventiq lucrezi cu tehnologie in fiecare zi. Unde vezi intersectia dintre ce se intampla in industria IT si domeniul automotive?

Every business will be a software business” a afirmat CEO-ul Microsoft, Satya Nadella in anul 2015. Este un enunt inca provocator, chiar daca a fost facut in urma cu mai bine de 9 ani. La Noventiq, intersectarea dintre industria IT si domeniul auto este evidenta in evolutia tehnologica si in incorporarea tot mai extinsa a software-ului si a tehnologiei IT in masini. Un exemplu relevant este modul in care se efectueaza reviziile masinilor in prezent. Senzorii vehiculului sunt analizati in cloud-ul producatorului, furnizand un feedback instantaneu privind eventualele defecte. Mai mult, fiecare producator ofera aplicatii care permit utilizatorilor sa monitorizeze si sa gestioneze masina, sa personalizeze setarile si sa comunice direct cu producatorul. Aceasta integrare faciliteaza obtinerea feedback-ului de la utilizatori si optimizeaza comunicarea intre producator si consumatori. In viitor, anticipez o crestere accelerata a capacitatilor masinilor, oferite prin intermediul software-ului si al inteligentei artificiale, beneficiind atat pasagerii, cat si soferii.

10. Cum vezi automobilul in viitor? Daca ar fi sa faci o paralela intre evolutia si impactul  AI asupra industriei si produselor IT si transformarea anuntata de producatorii de automobile, la ce ar fi realist sa ne asteptam?

Consider aceasta ca fiind una dintre paradigmele importante ale viitorului. Cred ca vom ajunge sa consideram din ce in ce mai mult importanta incorporarii moralitatii in AI, deoarece deciziile pe care AI-ul le va lua in locul nostru, ipotetic vorbind, vor putea impacta chiar si vieti omenesti. De aceea vad o discutie vis-a-vis de principiile pe care ar trebui sa le aiba cei care creeaza software-ul.

Pe de alta parte, AI-ul va duce la simplificarea deciziilor pe care le avem de luat in trafic, la eliberarea timpului pe care il petrecem la volan si in transformarea acestuia intr-un timp castigat pentru noi, pentru munca noastra sau pentru relatiile interumane pe care vrem sa le cultivam. Cred ca este o problema la care raspunsul nu va fi usor de dat, dar dezbaterea acestui subiect nu poate decat sa duca la crearea unui viitor mai bun pentru noi, soferii. AI-ul  si masinile electrice vor aduce noi profesii in economie, noi tehnologii, vor apropia si mai mult IT-ul de industria auto si vor crea sinergii care pot sa transforme experienta condusului intr-o experienta adaptata stilului personal al fiecarui individ.

11. Daca ai descrie Maserati Grecale in trei cuvinte, care ar fi acestea?

STIL, RACING, RELAXATION.

Autori

foto
DOINGBUSINESS.RO SRL