loader
Peste jumatate dintre romani citesc publicatii de stiri atunci cand petrec timp in mediul online

Peste jumatate dintre romani citesc publicatii de stiri atunci cand petrec timp in mediul online

Studiu Reveal Marketing Research despre activitatile romanilor pe Internet

Reveal Marketing Research a derulat un studiu despre comportamentul romanilor in mediul online si a aflat care sunt principalele activitati ale oamenilor atunci cand stau pe Internet, intr-o saptamana obisnuita.

Accesarea retelelor de social media este activitatea cea mai frecventata de romani atunci cand stau pe Internet cu 83% dintre respondenti cu aceasta optiune.

Schimbul de e-mailuri este pe locul 2 in topul activitatilor romanilor in mediul online, 73% din totalul esantionului mentionand aceasta varianta.

Peste jumatate dintre romani (55%) citesc publicatii de stiri atunci cand petrec timp in mediul online.

43% dintre romani afirma ca au facut cumparaturi online in ultima saptamana.

Principalele activitati online ale romanilor

Retelele de socializare se afla, de departe, in topul preferintelor respondentilor atunci cand se gandesc la activitatile pe care le desfasoara in mediul online (83%). Procentele celor care afirma ca petrec timp pe social media intr-o saptamana obisnuita sunt ridicate pentru toate segmentele analizate: de la tinerii profesionisti (89%) pana la seniorii pensionari (82%).

Conform datelor Reveal Marketing Research, publicatiile de stiri (site-uri, reviste, ziare) sunt si ele preferate de pensionari intr-o proportie de 76%, alaturi de maturii fara partener intr-o proportie de 60%. Internetul ne poate raspunde la orice intrebare la doar un click distanta, iar mediul online este acum un canal important de informare. Deci, este de inteles de ce romanii declara ca au aceasta activitate in mod constant.

Verificarea si trimiterea e-mailurilor este o alta activitate frecventa de-a lungul unei saptamani, avand 83% dintre tinerii profesionisti cu aceasta optiune.

Lucrul de acasa sau invatatul sunt activitati desfasurate pe internet de catre 26% dintre romani.

Divertisment si timp liber

Activitatile de relaxare si de divertisment sunt alte optiuni mentionate de catre respondenti. Potrivit Reveal Marketing Research, tinerii, urmati de familiile moderne, asculta muzica atunci cand utilizeaza Internetul. 69% dintre mileniali si 61% dintre tinerii profesionisti au afirmat ca asculta muzica pe Internet, iar 59% dintre familiile moderne au aceeasi activitate intr-o saptamana. Desi comparativ cu primele segmente, seniorii pensionari inregistreaza un procent mai scazut cand vine vorba de a asculta muzica atunci cand stau pe Internet, observam totusi, ca 4 din 10 pensionari face acest lucru. Vedem o deschidere a pensionarilor spre mediul online.

Vizionarea filmelor, a programelor TV sau a canalelor de streaming video se numara printre activitatile recurente ale romanilor pe Internet. Milenialii si tinerii profesionisti afirma in cea mai mare masura ca desfasoara aceasta activitate (61%, respectiv 73%). Familiile traditionale inregistreaza un procent mai redus la acest capitol – 39%.

Avand in vedere contextul COVID-19 observam ca mai mult de jumatate dintre mileniali fac apeluri video sau vocale pe Internet. Relatiile sociale sunt importante, mai ales in aceasta perioada, astfel incat Internetul le permite sa tina legatura cu cei apropiati.

Dezvoltare personala si hobby-uri

Peste o treime dintre mileniali participa la cursuri online platite sau gratuite. Acestia par sa fie cei mai preocupati de dezvoltarea personala prin intermediul platformelor digitale, comparativ cu restul segmentelor care au optat in foarte mica masura pentru aceasta optiune de raspuns. Doar 11% dintre familiile moderne si 5% dintre familiile traditionale folosesc internetul pentru diverse cursuri. Similar, seniorii pensionari folosesc in foarte mica masura internetul pentru astfel de cursuri – doar 4%. In schimb, aproape un sfert dintre maturii fara partener participa la astfel de cursuri online.

1 din 4 mileniali cauta pe Internet informatii despre pasiunile lui. In mod similar, aproximativ o treime din familiile moderne face acelasi lucru. Este interesant faptul ca 41% dintre seniorii pensionari sunt, la randul lor, preocupati de hobby-uri si apeleaza la informatiile din mediul online pentru a afla ce ii intereseaza.

Tranzactii online

Aproape jumatate dintre respondenti (45%) realizeaza plata facturilor sau a altor cheltuieli pe Internet. Este interesant faptul ca mai mult de jumatate dintre seniorii pensionari (54%) au optat pentru platile online, intrebati care au fost activitatile desfasurate online in ultima saptamana. Familiile moderne (52%) si maturii fara partener (51%) au mentionat in proportii similare efectuarea platilor pe internet

Aplicatiile bancare online sunt, in special, accesate de catre tinerii profesionisti (45%) si de familiile moderne (48%).

Desi inca nu a inceput perioada reducerilor cu ocazia Black Friday, 43% dintre romani afirma ca au facut cumparaturi online in ultima saptamana.

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piata full-service, specializata in marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development.

www.reveal.ro

Metoda folosita a fost CAWI (Computer Assisted Web Interview) si au fost derulate 1017 interviuri online cu respondenti cu varsta peste 18 ani,  pe un esantion reprezentativ la nivel national urban si rural in perioada 21-25 septembrie 2020. Eroare de esantionare +/- 3%. Nivel de incredere 95%.

Autori

foto
REVEAL MARKETING RESEARCH SRL