Daca nu alegi o culoare mai indrazneata, cea de-a sasea generatie Honda CR-V poate trece discret pe langa tine fara sa fie remarcata, chiar daca este cel mai aratos si mai echilibrat CR-V de pana acum. Daca mai iei in considerare si sistemul hibrid care o face deosebit de silentioasa, chiar ca nu are nicio sansa sa fie observata, poate doar dimensiunea impresionanta sa o faca remarcata. Aceste „inconveniente”, daca le putem numi asa, se regasesc si la interior, unde aproape nimic nu iti atrage privirea in mod deosebit, desi acum respecta cu fidelitate noua filozofie de design inceputa cu modelul Civic. De fapt, am putea spune ca respecta prea mult aceste linii de design si cred ca japonezii puteau fi mai indrazneti cu noul CR-V.
Insa daca facem o comparatie din punct de vedere estetic, evolutia fata de modelul anterior este semnificativa, iar designul actual poate atrage si un public mai tanar.
Insa nu doar designul a evoluat, dimensiunile au crescut si ele. Comparat cu generatia anterioara, noul CR-V este mai lung cu 10,5 centimetri, mai lat cu un centimetru, iar ampatamentul cu 3,8 centimetri. Asta se va traduce intr-un confort suplimentar pentru pasageri, cu un spatiu interior impresionant, si credeti-ma, lui CR-V chiar nu-i lipsea spatiul nici in versiunea anterioara. Personal am simtit aceasta crestere a dimensiunilor atunci cand am parcat pe strazile mai mici din oras, dar, din fericire, spatiul vitrat este unul generos, iar camerele video pentru asistenta la parcare au o rezolutie foarte buna.
Materialele la interior sunt bune, dar sunt zone in care regasim si plastic tare si care nu arata foarte bine pentru categoria de pret in care se situeaza.
Pozitia la volan este una foarte buna, iar ergonomia este exemplara. Chiar daca sistemul multimedia si instrumentarul de bord nu au o grafica moderna, informatiile sunt structurate corect, iar viteza de raspuns la comenzi este una acceptabila. Daca nu iti place grafica, te poti conecta la CarPlay sau Android Auto wireless si vei avea interfata dorita, iar daca tii cont de faptul ca ai si butoane fizice pentru majoritatea functiilor, chiar nu te poti plange. Standard avem si un head up display cu proiectie pe parbriz, insa dimensiunea lui este destul de mica, iar informatiile sunt putine.
Confortul pe bancheta din spate este bine studiat si el, cu un spatiu generos la picioare, o podea plata la fel ca la modelele electrice si mai multe grade de inclinare a spatarului. Cu o deschidere a usilor spate la 90 de grade, este clar ca avem de-a face cu o veritabila masina de familie. Daca ar fi beneficiat si de Magic Seat, ar fi fost intruchiparea perfectiunii. Portbagajul acomodeaza intre 596 si 635 de litri, insa, surprinzator, valoarea mai mica nu apartine versiunii PHEV, asa cum ne-am fi asteptat gratie unei noi pozitionari a bateriilor.
Din punct de vedere al performantelor si manevrabilitatii, motorul de 2 litri pe benzina, de 184 CP, asistat de unul electric si de un generator, functioneaza fluid, cu o trecere insesizabila de la electric la termic. Acceleratia de la 0 la 100 km/h se face intre 9 si 9,5 secunde, in functie de echipare, iar consumul mediu inregistrat in test a fost de 6,3 litri/100 km. Chiar daca nu este un sprinter, CR-V ruleaza rafinat si nu se va simti submotorizat, iar noile setari fac ca sunetul motorului in sarcina sa nu mai fie un „strigat de ajutor” ca pana acum, unii soferi gasindu-l chiar placut. Pentru cei care vor mai mult electric, Honda ofera, in premiera, si o versiune PHEV, care poate avea o autonomie electrica de pana la 82 km, cu ajutorul unei baterii de 17,7 kWh, ce foloseste un sistem activ de racire/incalzire cu apa care mentine bateria la temperatura optima de functionare.
Tinuta de drum este una destul de buna, insa va trebui sa fii putin atent la virajele scurte abordate cu viteza, deoarece ruliul este destul de pronuntat. In oras insa se conduce destul de usor, iar suspensia este foarte confortabila, asa cum ma asteptam de la un model CR-V.
Din punct de vedere al sigurantei, CR-V este dotat cu cel mai avansat sistem de siguranta Honda, disponibil standard: Honda SENSING 360. Acesta extinde gama existenta Honda SENSING cu noi senzori radar si camere in partea din fata. Noul sistem acopera punctele fara vizibilitate, ajutand la evitarea coliziunilor cu alte vehicule sau pietoni, diminuand astfel efortul depus de sofer in timpul condusului. Aceste sisteme de asistenta, combinate cu probabil cele mai bune unghiuri de vizibilitate disponibile pe vreun SUV in acest moment, cu un post de conducere atent studiat si concentrat pe sofer, situatie valabila si pentru noul model Civic, si cu 5 stele EuroNCAP, fac ca noul CR-V sa fie masina ideala pentru siguranta familiei.
Pretul pentru noul CR-V poate fi considerat „calcaiul lui Ahile”, startul facandu-se la pretul de 47.550 de euro pentru echiparea Executive si tractiune 4x2 si ajunge la 60.050 de euro pentru versiunea PHEV in echiparea Advance, tot cu tractiune 4x2. Desigur, daca mai prinzi un program Rabla Plus, mai poti beneficia de o reducere intre 750 si 2600 de euro in functie de versiune si echipare.
CONCLUZIE
Putem spune ca noul CR-V este in continuare un excelent model de familie si e posibil ca dupa ce ai cumparat unul sa nu mai vrei altceva. Desi exceleaza la cele mai multe capitole, mai sunt cateva lucruri care inca au nevoie de ajustare, cum ar fi zgomotul ridicat la rulare, imbunatatirea unor materiale folosite la interior sau farurile cu matrice LED, care nu se simt suficient de puternice noaptea. Insa chiar daca japonezii au vrut sa ramana discreti cu aceasta noua generatie, as putea spune ca la nivelul actual de pret, noul CR-V merita sa fie ceva mai atractiv vizual, cu mai multa indrazneala la designul interior si cu materiale mai bune si culori interioare mai calde. Da, uneori putina stralucire nu strica.