loader
Facem alegeri responsabile pentru oameni, comunitati si mediul inconjurator

Facem alegeri responsabile pentru oameni, comunitati si mediul inconjurator

Coca-Cola HBC Romania publica cel de-al optulea raport de sustenabilitate: progrese constante in utilizarea eficienta a resurselor si angajament ferm pentru viitor

Coca-Cola HBC Romania, liderul industriei locale de bauturi, publica cel mai recent raport de sustenabilitate, document care prezinta o imagine de ansamblu despre viziunea companiei pentru dezvoltarea durabila, obiectivele si etapele urmarite, pe baza rezultatelor non-financiare pentru anul 2021.

Coca-Cola HBC Romania este prima companie locala, din industria FMCG, care a realizat un raport de sustenabilitate la standarde internationale si printre primele companii locale care au prezentat public un astfel de raport.

De-a lungul ultimilor ani, practicile sustenabile au adus companiei Coca-Cola HBC Romania o serie de recunoasteri, una dintre cele mai relevante fiind titlul de Cea mai sustenabila companie din Romania (conform studiului Romania CSR/CST Index, realizat de agentia independenta The Azores), obtinut sase ani la rand (2016 – 2021).

”Suntem prima companie din industria FMCG care a realizat un raport de sustenabilitate. Raportam transparent si la standarde internationale, urmarind ca rezultatele noastre de sustenabilitate sa poarte amprenta unei schimbari in bine. Sustenabilitatea si raportarea performantelor non-financiare presupun sa fim exigenti cu noi, sa ne intrebam in permanenta ce putem face mai mult si mai bine, sa actionam curajos. Evaluarea ne ajuta sa ne imbunatatim performantele si sa calibram eforturile. Investim si inovam constant pentru a atinge tinte ambitioase si ne implicam intreaga echipa in aceasta calatorie. Fiecare progres anual, fie ca vorbim despre consumul de resurse, de proiecte pentru comunitate - are in spate investitii si angreneaza o echipa dedicata, iar angajamentul nostru este ferm: nu ne oprim aici. Vom incerca sa fim azi mai buni decat ieri si maine mai buni decat azi” - Alice Nichita, Corporate Affairs & Sustainability Director, Coca-Cola HBC Romania.

Obiectivul companiei este de a se indrepta, an de an, catre o activitate si mai responsabila din perspectiva de mediu, sociala si economica, in colaborare cu societatea si cu partenerii de business.

O amprenta locala puternica

Modelul de business al companiei Coca-Cola HBC Romania urmareste sa creeze valoare in economia locala, printr-o prezenta puternica pe piata, parteneriate locale si investitii.

  • Fabricile din Ploiesti, Timisoara si Poiana Negrii sunt hub-uri regionale de inovare si productie, exportand in alte 14 tari.
  • Intregul portofoliu de bauturi racoritoare vine in ambalaje 100% reciclabile.
  • Coca-Cola HBC foloseste rPET (PET reciclat) pentru 20% din totalul portofoliului imbuteliat in PET.
  • Coca-Cola HBC Romania are 83.000 de clienti si un portofoliu de bauturi divers, care acopera toate nevoile de consum.
  • Activitatea companiei sustine business-urile autohtone, 85% dintre furnizori fiind companii locale.
  • echipa de 1.455 angajati directi, in cele 3 fabrici, in echipele de vanzari si in sediul central.

Investitii in pregatirea si dezvoltarea echipei, diversitate si incluziune

Coca-Cola HBC Romania investeste in pregatirea si in dezvoltarea oamenilor, oferindu-le constant oportunitati de perfectionare a aptitudinilor, si cultiva diversitatea, incluziunea si egalitatea de sanse.

  • Coca-Cola HBC Sales Academy, un program intern de training si dezvoltare dedicat echipei de vanzari.
  • Leader Labs si Guiding Coalitions, programe menite sa dezvolte capabilitatile de Agile si strategic leadership ale echipei de management.
  • din rolurile de management sunt ocupate de femei.

Grija pentru mediu si resurse

Gestionarea responsabila a apei si reducerea consumului in procesul de productie reprezinta o directie prioritara de sustenabilitate pentru Coca-Cola HBC Romania.

  • Coca-Cola HBC Romania a redus cu 6,34% consumul de apa necesar producerii unui litru de bautura racoritoare, din 2017 pana in 2021.
  • Singurul producator de bauturi din Romania care detine certificarea Alliance for Water Stewardship pentru toate fabricile sale, cea mai importanta certificare pentru companiile care isi propun un management eficient al apei.

Investitii in eficientizarea consumului energetic & reducerea emisiilor generate

In 2021, Grupul Coca-Cola HBC si-a asumat angajamentul NetZeroby40, care presupune reducerea emisiilor pe intregul lant valoric pana la zero net, pana in 2040. In Romania, initiativele implementate pentru a indeplini aceasta tinta includ:

  • Utilizarea in proportie de 100% de energie electrica din surse regenerabile si curate.
  • Cresterea gradului de utilizarea a PETului reciclat (rPET) in productia de noi ambalaje.
  • Inlocuirea echipamentelor frigorifice cu variante mai eficiente energetic. Ca urmare, 42% din echipamentele frigorifice ale companiei, aflate in locatiile clientilor, consuma in prezent cu 50% mai putina energie decat in trecut.

In ceea ce priveste gestionarea sustenabila a ambalajelor, viziunea companiei, O lume fara deseuri, presupune initiative care vizeaza intreg ciclul de viata al unui ambalaj, de la design, la colectare si reciclare. Principalele angajamente:

  • Recuperarea si reciclarea unei cantitati de ambalaje egale cu cea pe care compania o pune pe piata, pana in 2030.
  • Cresterea utilizarii PET-ului reciclat in ambalaje la 35% pana in 2025 si 50% pana in 2030.
  • 100% ambalaje reciclabile, pana in 2025.

Implicare constanta in comunitate

Cu misiunea de a lasa o lume mai buna Dupa Noi, sub platforma cu acest nume si alaturi de partenerii sai, Coca-Cola HBC Romania s-a implicat in comunitate si in 2021, prin programe de sustinere a categoriilor vulnerabile sau a tinerilor, dar si prin campanii de constientizare a publicului larg, cu obiectivul de colecta corect, separat, deseurile reciclabile.

  • 7.336 tineri sustinuti prin programul ”La TINEri este puterea”, prin organizarea unor cursuri de dezvoltare personala si profesionala.
  • 860 de persoane au reusit sa se angajeze, cu sprijinul consilierilor programului ”Lucrez din nou”, doar in 2021.
  • Peste 15.000 de consumatori implicati in colectarea separata a deseurilor, in cadrul proiectelor de constientizare.
  • 34 tone deseuri reciclabile colectate in 2021 prin reteaua de containere inteligente, Big Belly, in Bucuresti.

Raportul de Sustenabilitate al Coca Cola HBC Romania este disponibil integral aici.

Despre Coca-Cola HBC Romania

Coca-Cola HBC este unul dintre cei mai mari imbuteliatori ai companiei Coca-Cola. Impreuna cu clientii nostri, deservim 715 milioane de oameni, acoperind o vasta arie geografica, in 29 de tari si 3 continente. Portofoliul nostru este unul dintre cele mai puternice, complexe si flexibile din industria bauturilor, oferindu-le consumatorilor branduri de prestigiu din categoriile bauturi carbogazoase, sucuri, apa, energizante, ceaiuri, cafea si bauturi alcoolice premium. Generam valoare pentru toti partenerii nostri prin sustinerea dezvoltarii socio-economice a comunitatilor unde ne desfasuram activitatea si credem ca a avea un impact pozitiv asupra mediului este vital pentru dezvoltarea viitoare a afacerii.

Lider al industriei locale de bauturi, Coca-Cola HBC Romania este un contributor important la economia locala. Conform studiului „Impactul socio-economic al Sistemului Coca-Cola in Romania", realizat pe baza datelor financiare din 2020, prezenta acestui sistem pe piata locala genereaza o valoare adaugata de 434 milioane de euro, echivalentul a 0,20% din PIB-ul Romaniei.

In Romania, Coca-Cola HBC a fost desemnata cea mai sustenabila companie pe plan local, pentru al saselea an consecutiv (2016 – 2021), conform ‘Romania CSR Index / Romania CST Index’, studiu realizat de agentia de consultanta independenta The Azores.

Imagini

Autori

foto
COCA-COLA HBC ROMANIA SRL