loader

Exportatorii depasesc asteptarile

Dezvoltarea este importanta pentru firmele exportatoare, dar proximitatea fata de clienti este cheia.

La nivel global, mai multe companii exportatoare raporteaza cresterea veniturilor sau a profiturilor in comparatie cu companiile care se concentreaza doar pe piata interna, rezulta din cel mai nou sondaj Regus, furnizorul de spatii de lucru flexibile. Pentru al treilea an la rand, companiile exportatoare confirma la nivel global ca au un avantaj de 48% in cresterea veniturilor - raportata in ultimele douasprezece luni - comparativ cu numai 36% pentru companiile care au numai activitati comerciale pe piata interna.

 

Contactarea unei game mai largi de potentiali clienti joaca un rol important in succesul exportatorilor; sondajul indica faptul ca prezenta in aceeasi tara cu clientii si cumparatorii implica mai multe beneficii. Mai precis, 75% dintre companiile romanesti afirma ca proximitatea fizica ii ajuta sa faca fata mai eficient problemelor clientilor. Apropierea clientilor inseamna, de asemenea, imbunatatirea satisfactiei clientilor (64%) si sporirea vanzarilor (61%).

 

Expansiunea pe piete externe reprezinta un pas important pentru companii, dificil - daca lipseste sustinerea. In special, firmele romanesti raporteaza ca, in afara de prezentarile directe pentru clienti, delegatiile comerciale guvernamentale ii pot ajuta sa se extinda in afara, oferind consultanta cu privire la problemele juridice si cu privire la reglementari (36%).

 

Alte rezultate ale sondajului printre companiile romanesti:

 

• Apropierea de clienti presupune imbunatatirea ratelor de retentie pentru clienti (59%);

 

• 52% dintre firme spun ca o locatie apropiata de clientii lor ii ajuta sa isi inteleaga mai bine clientii si pietele m si sa creasca eficienta marketingului (48%);

 

• Introducerea de catre guvern a organizatiilor de afaceri locale si a asociatiilor (45%) precum si a recomandarilor cu privire la taxe (60%) ar ajuta, de asemenea, companiile sa isi planifice expansiunea in afara;

 

• Pana la o treime dintre companii (29%) ar beneficia de networking.

 

Ramona Iacob, director national Regus, declara: „Oamenii discuta mereu despre „cum sa ne apropiem de clienti”, mai ales in pietele specializate. Respondentii sondajului nostru au afirmat ca prezenta fizica in apropierea clientilor le aduce mai multe beneficii. In special, companiile au raportat ca o retentie mai buna a clientilor, rezolvarea mai rapida a problemelor si o satisfactie mai mare pot fi atinse prin stabilirea unei prezente in apropierea clientilor sau a cumparatorilor.”

 

„Pe de alta parte, activitatile desfasurate in exterior reprezinta o sarcina provocatoare daca nu aveti suportul guvernamental local corespunzator. Companiile la nivel global apreciaza ca misiunile comerciale guvernamentale sunt cel mai bun ajutor pe care il asteapta, pentru a primi consultanta juridica, informatii si recomandari despre taxe si obiceiuri locale si modalitatea de a stabili contacte cu companii locale. In cazurile in care aceste informatii nu sunt puse la dispozitie sau sunt incomplete, companiile ar trebui sa intre in parteneriat cu firmele care inteleg universul de afaceri si care le pot oferi cunostinte si conexiuni locale.”
 

Autori

foto
DOINGBUSINESS.RO SRL