loader

Clientul debitor roman plateste in medie o restanta de 155,05 lei in Telecom si 307 lei in Banking

Studiul, desfasurat de Top Factoring, a fost realizat pe mai mult de 853 mii de cazuri cu o valoare de 272 milioane de euro, in perioada noiembrie 2015 – noiembrie 2016

Top Factoring, una dintre principalele companii din sectorul recuperarilor de creante, lanseaza primul studiu cantitativ pe profilul clientului debitor roman. Studiul a fost realizat pe un esantion de aproape 1 milion de cazuri administrate direct.


Astfel, in Telecom, clientul debitor roman are in medie 43.4 ani la data cesiunii, nu si-a mai platit ultima factura de 1 an si 7 luni si plateste 155,05 lei pentru o restanta. De asemenea, este cel mai des intalnit in Muntenia si isi plateste datoriile in general toamna. Din datele extrase, cei mai buni clienti debitori sunt artistii, personalul din domeniul medical si preotii, iar cei care platesc cel mai putin sunt persoanele cu functii inalte, sportivii si antreprenorii. In Banking, clientul debitor roman are 43 ani la data contractarii, si-a platit creditul constant timp de aproximativ 4 ani si plateste in medie 307 lei pentru o restanta. De asemenea, este cel mai intalnit in Muntenia si isi plateste datoriile in general toamna. Din datele disponibile, cele mai achizitionate produse pentru care persoanele au luat un credit sunt electrocasnice, electronice, calculatoare si accesorii, scutere si televizoare.


In acest studiu au fost analizate 853.036 cazuri cu o valoare de 272 milioane de euro, din domeniile Telecom si Banking. Bazat pe o experienta de 10 ani, Top Factoring lanseaza acest studiu cu scopul de a transparentiza informatiile cu privire la recuperarea de creante.


”Ne dorim ca Top Factoring sa contribuie in continuare intr-un mod transparent la informarea si educarea financiara a persoanelor care se afla in situatia de a avea datorii. De asemenea, vrem sa transmitem faptul ca solutiile pot fi mereu generate prin dialog”, a declarat Catalin Neagu, Director General al Top Factoring.

 

Astfel, peste 46% dintre clientii debitori care au intrat in contact cu compania sau au putut fi contactati de catre aceasta au reusit sa isi achite datoriile, beneficiind de solutii personalizate (de la crearea unui grafic de plati esalonate, adaptat situatiei debitorilor, la introducerea unor perioade de amanari ale platii in perioade dificile pentru cash flow-ul acestora sau chiar sprijin in generarea de venituri suplimentare pentru clientii debitori, astfel incat acestora sa le fie mai usor sa isi achite datoriile acumulate).

 

Cea mai mare plata
Cea mai mare valoare a unei plati a fost inregistrata in cazul Banking, unde o femeie a platit 86.198,52 lei. Acest lucru s-a intamplat in ciuda faptului ca femeile au in medie o datorie mai mica decat barbatii. In Telecom, cea mai mare valoare a unei plati a fost inregistrata de catre un barbat care a achitat 16.296,58 lei.


Alte date arata faptul ca suma medie restanta este de 768 lei in cazul Telecom si 5.204 lei in cazul Banking. In ambele cazuri, femeile sunt mai putin indatorate decat barbatii. Cele mai multe cazuri (27,8%) sunt reprezentate de clienti debitori cu varste intre 31 si 40 de ani in cazul Telecom, iar in cazul Banking cei mai multi clienti debitori au varste cuprinse intre 41 si 50 de ani. Atat in cazul Telecom, cat si in cazul Banking, cele mai multe cazuri sunt inregistrate in Muntenia (aproximativ 4 din 10 clienti debitori se afla in aceasta regiune), la polul opus aflandu-se Maramures (aproximativ 2,45%).


Top Factoring, care aniverseaza anul acesta 10 ani de existenta pe piata din Romania, se afla in top 5 companii de profil, cu o cifra de afaceri estimata in 2016 la 5,8 milioane de euro. Compania, care are in prezent 240 de angajati, a fost fondata de Catalin Neagu, antreprenor roman cu o experienta de peste 14 ani pe piata de recuperare creante.
 

Autori

foto
INTRUM ROMANIA SA