loader
Cinci masuri pe care le pot lua proprietarii de cladiri de birouri pentru siguranta angajatilor din companiile chiriase si pentru optimizarea costurilor

Cinci masuri pe care le pot lua proprietarii de cladiri de birouri pentru siguranta angajatilor din companiile chiriase si pentru optimizarea costurilor

Cea mai mare parte a cladirilor de birouri din portofoliul Colliers functioneaza, in prezent, la o capacitate redusa, ceea ce arata faptul ca organizatiile din Romania au gasit solutii temporare de lucru de acasa

Proprietarii de cladiri de birouri pot lua masuri rapide pentru igienizarea spatiilor si a sistemelor termice si de ventilatie in aceasta perioada in care o mare parte dintre angajatii companiilor chiriase lucreaza din afara biroului, putand opta chiar pentru punerea in conservare a cladirilor in care chiriasii au implementat sistemul de lucru de acasa in procent de 100%, potrivit consultantilor Colliers International. Astfel, contribuie la limitarea riscurilor epidemiologice si asigura optimizarea utilizarii resurselor, cu efecte asupra costurilor de management ale cladirii.

Cea mai mare parte a cladirilor de birouri din portofoliul Colliers functioneaza, in prezent, la o capacitate redusa, lucru care arata faptul ca organizatiile din Romania au gasit solutii temporare de lucru de acasa pentru angajatii lor intr-un timp foarte scurt, iar proiectele industriale in administrare sunt operationale la 100% din capacitate. In acest context, proprietarii de cladiri de birouri pot lua mai usor masuri care ar fi altfel dificil de implementat in conditiile unui grad maxim de ocupare a cladirii.

Am construit un plan de continuitate specific acestei situatii pentru cladirile pe care le administram. Pornind de la grija pentru sanatatea oamenilor din cladiri, am reglementat in acest plan nevoia de continuitate, de predictibilitate si de flexibilitate, mijloacele de comunicare digitala, sursele de informare si obligatiile de comunicare catre partenerii nostri, precum si componenta si responsabilitatile structurii de administrare. Asistam la o mobilizare exemplara a companiilor, pe toate planurile”, precizeaza Oana Adjudeanu, Deputy Head of Property Management in cadrul Departamentului de Real Estate Management Services al Colliers.

O actiune preventiva de dezinfectie prin nebulizare in toate spatiile comune ale cladirilor si, ideal, si in spatiile inchiriate, impreuna cu chiriasii, este primul pas recomandat, urmand masurile si normele impuse de autoritati din acest punct de vedere, potrivit consultantilor Colliers International.

Igienizarea completa si revizia instalatiilor de incalzire si racire (VCV) si centralelor de tratare si ventilare a aerului (CTA) sunt de asemenea recomandate. „Aceste operatiuni cresc gradul de eficienta a cladirii, dar si nivelul de igiena, atat de important in acest context. In aceasta perioada, echipa Colliers s-a mobilizat si se adapteaza rapid cu solutii viabile pe care le implementam zilnic”, completeaza Oana Adjudeanu.

In anumite situatii, este de asemenea recomandata oprirea functiei de recirculare ale sistemelor de tratare si ventilare a aerului. Aceste sisteme pornesc in unele cazuri doar o ora pe zi, pana la revenirea chiriasilor in cladire. De asemenea, mai pot fi efectuate lucrari care, in mod normal, sunt programate in afara orelor de program, iar etajele goale pot functiona pe modul ”unoccupied”, pentru a reduce consumul si a asigura o temperatura minima in spatiul respectiv.

Ca masura suplimentara de protectie, in contextul epidemiologic actual, la schimbarea turelor, echipele de intretinere sau administrare nu trebuie sa se mai suprapuna si astfel nu mai interactioneaza direct. Consultantii Colliers recomanda si intensificarea rondurilor de dezinfectie a suprafetelor din interior, operatiunile putand fi efectuate rapid, mai ales cand cladirea nu este ocupata.

„Astazi ne desfasuram activitatea in conditii speciale si alegem sa vorbim despre aceste recomandari de buna practica pornind de la experienta extinsa a colaboratorilor nostri si a echipei Colliers de Property Management. De la declansarea acestei situatii speciale analizam, atat la nivelul echipei Colliers in ansamblu, cat si la nivelul echipelor de proiect, diferite scenarii, de la functionarea in regim redus sau de conservare, pana la inchiderea completa pe fondul unor posibile decizii ale autoritatilor si redeschiderea ulterioara, incercand sa documentam si sa pregatim cat mai multe posibile actiuni. Totodata, incurajam proprietarii de cladiri, chiriasii si colaboratorii sa eficientizeze resursele si chiar sa directioneze echipele catre acele zone din societate in care este cea mai mare nevoie de ele, pe activitati care pot contribui la supravietuirea business-ului si la sprijinirea societatiii in ansamblu”, spune Alexandru Atanasiu, Associate Director in cadrul Departamentului de Real Estate Management Services al Colliers.

Ca parte a serviciilor de property management, echipa de Real Estate Management Services a Colliers gestioneaza relatia dintre proprietar, furnizori si chiriasi actuali sau potentiali, oferind servicii integrate, de la supervizare operationala, servicii financiare si raportare catre proprietar, precum si consultanta pentru crearea de comunitati la nivel de proiect.

Portofoliul total administrat de companie ajunge la aproape 550.000 de metri patrati de spatii industriale si de birouri, si include proiectele de birouri Equilibrium, Business Garden Bucharest, The Office din Cluj-Napoca, The Bridge, Hermes Business Campus, Stefan cel Mare Building, Art Business Center, portofoliul de birouri detinut de Adam America, portofoliul de birouri detinut de Smartown Group, Allianz Office Building Brasov si Vox Technology Park din Timisoara, precum si trei parcuri industriale in Timisoara, Brasov si Arad si parcul industrial ELI Park 1 dezvoltat de Element Industrial in nordul Capitalei.

Despre Colliers International

Colliers International Group Inc. (NASDAQ: CIGI) (TSX: CIGI) este unul dintre liderii globali in domeniul consultantei imobiliare si al managementului investitiilor. Cu operatiuni in 68 de tari, cei peste 15.000 de specialisti intreprinzatori lucreaza impreuna pentru a oferi consultanta si servicii de specialitate pentru a maximiza valoarea proprietatii pentru chiriasi, proprietari si investitori. Timp de peste 25 de ani, echipa noastra experimentata de management, care detine aproximativ 40% din capitalul nostru, a oferit actionarilor profituri investitionale anuale de aproape 20%. In 2019, veniturile corporate au fost de peste 3 miliarde de dolari (3,5 miliarde de dolari inclusiv afiliatii), cu active gestionate de 33 miliarde de dolari. Pentru mai multe detalii despre Colliers International puteti accesa corporate.colliers.com sau ne puteti urmari pe Twitter @Colliers si LinkedIn.

Autori

foto
COLLIERS INTERNATIONAL SRL