loader
Ce ati ratat daca n-ati fost la Internet & Mobile World 2018

Ce ati ratat daca n-ati fost la Internet & Mobile World 2018

Inteligenta Artificiala (AI) si Machine Learning, Roboti, Internetul Tuturor Lucrurilor (IoT), Blockchain, Customer Experience, Li-Fi Tech sunt doar cateva din marile teme care au tinut afisul editiei a 7-a Internet & Mobile World 2018, desfasurata in 3 si 4 octombrie, la Romexpo.

Pe parcursul a doua zile, 9.264 de angajati ai firmelor din Romania, prezenti in calitate de vizitatori, alaturi de 136 de speakeri de pe cele 7 scene si 156 de companii partenere au transformat Capitala in principalul hub al businessului digital.

Juriul programului StarTech Factory, lansat de Internet & Mobile World si Raiffeisen Bank, a decis sa ofere premiul de 2.000 de dolari echipei ClarK. Tinerii, deja laureati ai multor concursuri de start-up din tara si strainatate, au prezentat pe scena principala de la Romexpo produsul care le-a adus faima: ochelarii industriali inteligenti cu tehnologie AR care faciliteaza si digitalizeaza munca angajatilor din mai multe industrii precum auto, logistica, constructii, petrol si gaze etc.

„Toate start-up-urile prezente anul acesta la IMWorld au atras atentia vizitatorilor nostri si au generat interactiune in spatiul dedicat lor. In urma pitch-urilor, unde au fost selectate doar 7 dintre cele 22 de companii, am ales, impreuna cu ceilalti membri ai juriului, un start-up la inceput de drum in adevaratul sens al cuvantului si care ne-a convins prin ideea de a digitaliza activitatea personalului cu ajutorul ochelarilor Clark ce au aplicabilitate in foarte multe domenii” a declarat Mihai Cima, membru al juriului si managing partner Universum Events.

Inteligenta Artificiala (AI) si Machine Learning

 

Vedeta evenimentului a fost Kevin Warwick, profesor universitar si cercetator englez care pledeaza pentru upgradarea creierului uman prin conexiune directa cu Inteligenta Artificiala. Supranumit si Captain Cyborg, Kevin Warwick a vorbit despre posibilitatea ca, in viitorul apropiat, oamenii sa comunice prin ganduri (telepatic), nemaifiind nevoie de cuvinte sau imagini, ci doar de conexiuni directe intre sistemele cerebrale (brain to brain).

Prezenta lui Kevin Warwick la Bucuresti a fost sustinuta de Raiffeisen Bank.  

O alta personalitate marcanta in Inteligenta Artificiala, Alex Casalboni, technical evangelist la Amazon Web Services, a explicat cat de simplu poate fi adaugata AI oricarei aplicatii dotate cu solutii de tip machine learning si capabile sa interactioneze pe platforma AWS prin speech, limbaj si functionalitati chatbot.

In zona expozitionala, zeci de companii au avut la standuri solutii de machine learning si AI. Una dintre acestea a fost UiPath, unicorn romanesc recunoscut drept unul dintre liderii mondiali in Robotic Process Automation (RPA) - solutie inovatoare de business care automatizeaza sarcinile repetitive si consumatoare de timp, folosind tehnologia cognitiva si AI.

Americanii de la Viavi Solutions au venit cu piesa de rezistenta ce i-a facut celebri: retelele de comunicare. NITRO (Network Integrated Test, Real-time analytics and Optimization) este prima platforma de analiza in timp real din industria comunicatiilor. Aceasta integreaza testarea si activarea serviciilor in mod transparent, indiferent de tipul retelelor:  mobile, fixe cu transport prin fibra optica sau cablu, de tip enterprise sau cloud.

Tot la capitolul Inteligenta Artificiala, Machine Learning, Cloud si Mobilitate se incadreaza si SoftOne, prezenta la IMWorld cu Soft1 Series 5, noua suita de aplicatii de business care da startul unei noi ere a inovatiei in industria ERP.

Total Soft, cel mai titrat furnizor de ERP din Europa Centrala, a expus la IMWorld 2018, Charisma Business Suite, un sistem software integrat dedicat administrarii operationale a unei corporatii sau a unui IMM, gestionarii relatiei acestora cu angajatii, clientii sau partenerii si care asigura legatura directa intre activitatea de back office si cea de front office a firmei.

Internet of Things (IoT)

 

O alta tema majora la editia a 7-a IMWorld a fost Internetul Tuturor Lucrurilor/IoT. Saverio Romeo, expert IoT, a urcat pe Main Stage cu un singur scop: sa le ofere participantilor o viziune ampla asupra sistemelor IoT de pe piata, dar si a tehnologiilor cu un impact major in viitorul IoT. De la platforme folosite de Internet of Things & conectivitate la solutiile emergente, toate au fost trecute in revista de catre unul dintre cei mai importanti lideri ai momentului in acest domeniu.

Tot in acest segment, un cuvant important de spus l-a avut si Denis Makrushin, Application Security Team Leader la Ingram Micro.  Sesiunea lui s-a numit „Litera S din IoT vine de la Securitate: Un ghid de supraveituire in era IoThreats (amenintarilor IoT)”. Pentru ca oamenii nu par sa puna prea mult pret pe securitatea conectivitatii cand vine vorba de smart-home sau smart-city, pana cand nu simt o amenintare reala, cum e cazul sistemelor de conectare din domeniul medical, Denis Makrushin a oferit sfaturi si idei despre cum sa evitam pericolele unei lumi interconectate.

In zona expozitionala, la „rubrica” IoT s-au reunit mai multe companii, printre care Trencadis, SYSWIN Solutions, Life is Hard sau AMA XpertEye.

Trencadis a prezentat un simulator pentru instruirea si testarea controlorilor de trafic aerian civil si militar.

SYSWIN Solutions a folosit tehnologia Internet of Things pentru SmartAir City - o solutie compacta, bazata pe senzori, independenta din punct de vedere energetic, care furnizeaza informatii despre parametri critici in timp real, notificari si alerte despre nivelurile de poluare urbana.  Costul, mobilitatea, modul usor de instalat si independenta energetica fac din SmartAir City tehnologia potrivita de a imbunatati calitatea aerului intr-un oras.

Tot in zona de IoT au fost si expertii de la Life is Hard, laureati in acest an ai Premiilor European IT & Software Excellence, precum si  AMA XpertEye, care si-a atras publicul si presa cu ochelarii discreti si inteligenti cu ajutorul carora se poate comunica in timp real prin apelurile online via o conexiune 3G, 4G, WiFi, Ethernet sau chiar prin satelit.

La capitolul Smart-city, cele mai multe solutii au fost propuse de Telekom, Engie, Renault, Here, Axionet si E.ON Romania.

Blockchain

 

Confluenta noilor tehnologii a creat o oportunitate fara precedent pentru noi forme de organizare. Tehnologia Blockchain, introdusa de inventatorul Bitcoin, Satoshi Nakamoto, este o tehnologie revolutionara care permite indivizilor sa functioneze uniti prin interese si obiective comune, dar fara a avea un management sau server central ori a fi sub controlul unei companii. Organizatiile Autonome Descentralizate (Decentralized Autonomous Organizations) pot influenta fiecare aspect al vietii noastre si impinge societatea spre un viitor cooperativ si durabil.

Sunteti pregatiti pentru epoca unei cooperari descentralizate, la scara larga, intre oameni si computere? Aceasta a fost intrebarea la care Brent Lessard, co-fondator r-loop, a raspuns in fata participantilor la IMWorld 2018.

In expozitie, companii precum Cegeka, Hey, Be Well!,  Entrato si  Blockchain Engineering au adus solutii din domeniu.

„Am fost foarte placut impresionati de numarul enorm de mare de companii interesate de aceasta tehnologie revolutionara: de la start-up-uri romanesti, pana la companii mari si investitori din strainatate. Speram ca, in viitor, administratia publica sa implementeze cat mai multe solutii blockchain pentru a usura si simplifica accesul populatiei la servicii publice si pentru cresterea gradului de transparenta si siguranta a datelor si informatiilor”, a declarat Cezar Marin, CEO si fondator al Blockchain Engineering.

Customer  Experience

 

Cunoscut sub numele de „tipul de la Disney”, John Formica a recreat un strop din magia Disney in IMWorld 2018. Pentru multi dintre participantii romani, americanul a fost, probabil, figura cea mai usor de tinut minte si asta pentru ca, dincolo de aparenta unui om absolut normal, John Formica a stiut sa-si apropie publicul cu tehnicile irezistibile prin care lumea Disney si-a atras milioane de fani.

Cum se pot folosi businessurile de tehnologia digitala pentru a realiza o conexiune cu consumatorii bazata pe emotie?, Cum poti sa-i faci pe clienti sa spuna „wow”, folosindu-te de experientele de tip Disney?, 5 strategii cheie pentru a oferi consumatorilor exact ceea ce vor, dar si multe alte idei magice pentru afaceri reale au fost principalele lectii invatate de la „tipul de la Disney”.

Si daca e Customer Experience, trebuia sa fie si Google, astfel ca Siri Børsum, lider Digital Tranformation la Google, a demonstrat cum era smartphone-urilor, ajunsa la un deceniu de existenta, a rasturnat lumea specialistilor in marketing, obligandu-i sa regandeasca instrumente si strategii pentru noul tip de consumator.

Din aceeasi zona, a Customer Experience, a venit si Nils Liedtke, Associate Partner McKinsey & Company. Expertul in marketing si-a axat sesiunea pe traseul parcurs de un consumator din era digitala pana la achizitionarea produsului. Cum ajung clientii de azi la decizia de a cumpara un produs, dar si ce-i opreste in a achizitiona un obiect sau un serviciu au fost intrebari care si-au gasit raspunsuri in fata publicului de la IMWorld.

In spatiul rezervat standurilor, in domeniul Marketing automation & Big Data, cele mai reprezentative companii au fost Oracle, Ipsos, Vtex, SAS, fiecare oferind solutii digitale inovative pentru business.

Tehnologia LiFi

 

LiFi este un sistem de comunicare prin intermediul luminii (Visible Light Commununication) Asemeni WiFi, este un sistem de comunicare bidirectional wireless, insa daca Wifi foloseste unde radio pentru a transmite informatii, LiFi foloseste lumina LED-urilor.

Pe scena principala IMWorld, Harald Burchardt, CCO pureLiFi, a aratat participantilor o parte din noua lume digitala creata de miliardele de conexiuni cu ajutorul LED-urilor. Cu o capacitate de 1000 ori mai mare decat intregul spectru de frecvente radio, LiFi va fi cel mai mare transmitator de date in viitorul apropiat, iar Harald Burchardt a povestit oamenilor de business romani tot ce trebuie sa stie despre aceasta revolutie din sistemul de comunicatii.

Partener principal al editiei IMWorld 2018  a fost  Telekom Romania

Partenerii scenelor de conferinte au fost:

Microsoft - Security Stage

ALEF - IT Ops Stage

Raiffeisen Bank - Digital & E-Commerce Stage

METRO SYSTEMS – Java Stage

UiPath - .Net Stage

Ipsos – MarTech Stage

 

VIAVI Solutions – IT Solutions Networking Partner

VTEX – Digital Marketing Networking Partner

 

Sponsorii editiei IMWorld 2018 au fost:  Trencadis, Nuvias Group, Cegeka, ENGIE, Orange, Maguay, SoftOne, Agentia de SEO DWF, TotalSoft, SYSWIN Solutions, Lidl Digital, certSIGN, bpv GRIGORESCU STEFANICA, upswing, White Image, Oracle, E.ON Romania.

 

Digitaljob – Registration Partner

VIVA Telecom - Internet Partner

Renault - Car Partner

Bright Agency - Digital Partner

L’OR - Coffee Partner

Glovo – Food Delivery Partner

IQOS - Experience Partner

 

Pentru informatii suplimentare, urmariti platformele oficiale de comunicare: 

www.imworld.ro

facebook.com/InternetMobileWorld

instagram.com/imworldro  

Autori

foto
UNIVERSUM EVENTS SRL