loader
Allianz-Tiriac, rezultate financiare in primele noua luni din 2019: avans solid al vanzarilor pe liniile strategice, profitabilitate robusta si numar de clienti in crestere

Allianz-Tiriac, rezultate financiare in primele noua luni din 2019: avans solid al vanzarilor pe liniile strategice, profitabilitate robusta si numar de clienti in crestere

Asigurarile non-auto si de viata reprezinta aproape 50% din primele brute subscrise; Profitul operational a ajuns la 99 milioane de lei; Numarul de clienti a crescut cu 7%

Allianz-Tiriac a incheiat primele noua luni din 2019 cu prime brute subscrise pe segmentul asigurarilor non-auto in crestere cu peste 14% fata de aceeasi perioada a anului trecut, in timp ce primele brute subscrise din asigurari de viata s-au majorat cu 8%.

Cele doua linii de business strategice in portofoliul Allianz-Tiriac au ajuns sa genereze aproape 50% din vanzarile totale aferente primelor noua luni din acest an, in crestere de la 44% in aceeasi perioada din 2018.

La nivelul segmentului non-auto, principalii contributori la crestere au continuat sa fie asigurarile de sanatate, cu un plus de 31%, si asigurarile de proprietati, cu un avans de 10% fata de primele noua luni ale anului trecut. Pe segmentul asigurarilor de sanatate, Allianz-Tiriac este lider de piata cu aproape 150.000 de clienti, cat populatia unor orase precum Arad, Pitesti sau Sibiu.

Cresterile de pe liniile non-auto au reusit sa compenseze scaderea primelor brute subscrise pe segmentul asigurarilor auto obligatorii (RCA). La nivel agregat, pe toate liniile de business, Allianz-Tiriac a inregistrat prime brute subscrise de peste un miliard de lei, in crestere cu 3% fata de primele noua luni din 2018.

Profitabilitatea se mentine robusta, cu un rezultat operational de aproximativ 99 milioane de lei, si ne permite sa ramanem acelasi partener puternic alaturi de clientii nostri.

„Observam in ultima perioada o schimbare de comportament in randul clientilor care nu poate decat sa ne bucure: asigurarile de viata, sanatate si locuinta – au devenit prioritare. Eforturile sustinute pe care le-am depus de-a lungul anilor sunt astfel rasplatite, iar aceasta schimbare pozitiva de mentalitate se simte din plin si la nivelul portofoliului nostru. Allianz-Tiriac se afla in acest moment intr-o pozitie unica in piata de asigurari, cu un portofoliu echilibrat si o activitate profitabila, care ii confera forta financiara pentru a absorbi cu usurinta potentiale socuri. Profitul este polita noastra de asigurare prin care putem oferi protectie financiara clientilor. O companie cu pierderi nu este ea insasi o companie puternica si cu atat mai putin poate fi un punct de sprijin pentru client.

La Allianz-Tiriac, reinvestim o mare parte a profitului obtinut, pentru a ne imbunatati serviciile si pentru a permite clientilor sa ramana stapani pe situatie in orice conditii, asa cum am facut in mod constant in ultimii 25 de ani”, a declarat Virgil Soncutean, CEO al Allianz-Tiriac.

Despagubirile, in crestere cu 12%

Sumele platite clientilor sub forma de despagubiri si indemnizatii au crescut cu 12%, la peste 575 milioane de lei.

Daunele acoperite de asigurarile de proprietati au crescut cu peste 27% in primele noua luni din 2019, fiind generate in principal de incendii si fenomene meteo severe.

La nivelul asigurarilor auto, volumul despagubirilor platite a fost mai mare cu peste 5% fata de primele noua luni ale anului trecut. Acestea reprezinta doua treimi din despagubirile platite de Allianz-Tiriac in primele noua luni din 2019.

O crestere semnificativa a daunalitatii a fost inregistrata si pe segmentul asigurarilor de sanatate, cu o crestere a despagubirilor platite de aproximativ 56% in primele noua luni din 2019, in conditiile in care se observa o crestere importanta nu doar a interesului pentru achizitionarea politelor de sanatate, dar si a frecventei utilizarii serviciilor medicale accesibile prin produse de asigurare.

Cu 7% mai multi clienti

Numarul clientilor care utilizeaza produsele si serviciile Allianz-Tiriac a crescut cu aproape 7% in primele noua luni din 2019, ca o recunoastere a eforturilor in directia imbunatatirii experientei clientilor.

Asigurarile auto si de locuinta pentru persoanele fizice au fost simplificate prin dezvoltarea unor pachete care permit clientului sa aleaga mai usor in functie de nevoile sale de protectie si de buget. Prezentarea clara si transparenta a conditiilor de asigurare este un alt exemplu de masura in sprijinul clientilor.

In acelasi timp, ramanem conectati la schimbarea de comportament a consumatorilor din tanara generatie si adaugam constant noi functionalitati in aplicatia mobila Allianz-Tiriac Mobile. In 2019 am introdus posibilitatea de a vizualiza situatia contului si a evolutiei programelor investitionale, precum si efectuarea de transferuri si plati direct din aplicatie pentru politele de asigurare de viata cu componenta investitionala. De asemenea, cererile de despagubire, rascumpararile si maturitatile pe asigurarile de viata pot fi notificate complet digital.

Lunar, in aplicatia mobila sunt deschise 2.000 de conturi noi.

 

 

Autori

foto
ALLIANZ - TIRIAC ASIGURARI SA