loader
Viitorul industriei bunurilor de larg consum

Viitorul industriei bunurilor de larg consum

Auto-transformare sau auto-distrugere

Directorii generali ai marilor companii din industria bunurilor de larg consum se confrunta cu o dubla provocare: aceea de a raspunde amenintarii inovatiei asupra afacerilor traditionale si in acelasi timp de a valorifica aceste forte pentru a dezvolta afacerea de maine. Aceasta provocare presupune ca directorii executivi trebuie sa ia in considerare fuziunile si achizitii ca pe un factor strategic de captare a cresterii bazate pe inovatie.

In acest studiu analizam mai profund unele provocari si examinam modul in care companiile utilizeaza in mod strategic fuziunile si achizitiile pentru a castiga batalia asupra consumatorului.

Principalele concluzii ale studiului:

  • De la "detinerea controlului" la "detinerea consumatorului". Revolutia digitala a transformat lumea, iar datele reprezinta noul camp de lupta. Aceasta paradigma ofera un avantaj semnificativ brandurilor agile, digitale, cu active mobile, care folosesc datele consumatorilor in lupta cu concurenta si care ocolesc avantajele traditionale ale economiei de scara si de gama. Ca urmare, companiile consacrate de pe piata se confrunta cu riscul pierderii loialitatii clientilor, cu scurtarea ciclului de viata al produselor si cu eroziunea cotei de piata.
  • Redescoperirea modelului de afaceri. Potentialul disruptiv al noilor tehnologii este amplificat de schimbarile in comportamentul consumatorilor. Start-up-urile care contesta modelul actual de business pot construi afaceri profitabile, care nu au fost pur si simplu posibile acum cativa ani, aceste afaceri noi furand din cota de piata a companiilor deja consacrate. Combinate, aceste schimbari disruptive reduc barierele de intrare pentru dezvoltarea de produse, reducand costul raspunderii cererii si permitand proliferarea canalelor de produse directe catre consumatori.
  • Promisiunea convergentei intersectoriale. Progresele inregistrate in tehnologiile digitale si de analiza modifica modul in care produsele si serviciile sunt dezvoltate, livrate si consumate. Companiile din industria produselor de larg consum se confrunta in momentul de fata cu concurenti netraditionali care achizitioneaza strategic tehnologii pentru a crea noi oferte de produse, proces in timpul caruia reconfigureaza concurenta.

 

Puteti descarca raportul integral aici.

Autori

foto
DELOITTE CONSULTANTA SRL