loader
Trei sferturi dintre romani isi renoveaza singuri locuinta

Trei sferturi dintre romani isi renoveaza singuri locuinta

Rezultatele studiului GfK Romania despre comportamentul de cumparare pe piata vopselurilor lavabile

Studiul anual GfK Romania dedicat pietei vopselurilor, aflat la a saptea editie, arata ca 76% dintre romanii care locuiesc in mediul urban prefera sa zugravesca ei insisi sau impreuna cu un alt membru al familiei sau prieten si doar 24% apeleaza la un zugrav profesionist.

Analizand pe genuri, cei din prima categorie sunt mai ales barbatii, in timp ce femeile cer in mai mare masura ajutorul unui profesionist. Vopselurile sunt cumparate de obicei impreuna cu un membru al familiei (in 47% din cazuri) sau singur (41%). In 10% din cazuri, zugravul angajat este direct implicat in procesul de achizitie.

Aproape 7 din 10 romani cumpara vopseaua din magazinele mari de bricolaj, alese in special pentru pret si varietatea gamei de vopseluri si de branduri, depozitele de materiale de constructii sunt preferate de 18%, iar magazinele specializate din apropierea casei (de tip metalo-chimice) de 12%.

Culoarea cea mai des folosita este albul si este utilizata pentru toate tipurile de camere. Cu toate acestea, vopseaua colorata este mai utilizata pentru camera copilului, dormitor si living room, in timp ce albul este preferat pentru bai si bucatarii. 46% dintre consumatori au folosit vopsea alba, 26% vopsea colorata, iar 28% deopotriva vopsea alba si colorata. 71% dintre cei care au zugravit anul anterior au zugravit bucataria si 60% alte camere din apartament.

Cele mai dificile activitati in procesul de renovare a casei sunt considerate curatenia de dupa (47%), acoperirea mobilierului si a podelelor (42%), pregatirea suprafetelor pentru zugravire (36%), aplicarea chitului pe pereti (31%).

Loialitatea fata de branduri a scazut de la 56% in 2015, la 52% in 2018. 46% dintre cei care renoveaza ar schimba brandul daca cel cautat nu este disponibil si in acelasi procent decid ce marca sa achizitioneze direct in magazine. Cele mai puternice surse de influenta sunt prietenii si familia (51%), zugravul (47%) si vanzatorul (45%). Dintre canalele de comunicare, TV-ul este cel mai influent.

 

 

Autori

foto
GFK ROMANIA-INSTITUT DE CERCETARE DE PIATA SRL