Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Managementul schimbarii ramane o provocare pentru directorii generali | DoingBusiness.ro
loader
Managementul schimbarii ramane o provocare pentru directorii generali

Managementul schimbarii ramane o provocare pentru directorii generali

Autor: Elena Badea, Managing Director, Valoria Business Solutions

Indiferent de amploarea schimbarii, cheia succesului este ca aceasta sa ajute compania sa-si atinga obiectivele de crestere. Tocmai de aceea abilitatile de management al schimbarii sunt importante pentru directori generali, manageri si antreprenori. Acestia trebuie sa inteleaga ca este corect ca, in managementul schimbarii, sa se concentreze pe modul in care oamenii primesc si se adapteaza la noile moduri de lucru. In acelasi timp este importanta gasirea succesiunii adecvate de procese si etape pentru ca schimbarile sa fie implementate in mod eficient in organizatie.

1. ”Ruleta” rezultatelor in managementul schimbarii

Studiile realizate de numeroase companii de consultanta arata cresterea exploziva a proiectelor de schimbare organizationala in ultimii cinci ani la nivel global. Cu toate acestea, 85% dintre organizatii au raportat initiative de schimbare nereusite in ultimii doi ani, ceea ce subliniaza nevoia urgenta de strategii si metodologii mai bune in managementul schimbarii.

Conform analizelor WTW, doar 25% dintre companii au angajati care afirma ca gestionarea schimbarii reprezinta o calitate majora a liderilor din top management. Alte studii arata natura omniprezenta a rezistentei la schimbare, indicata de esecul a 72% dintre proiectele de schimbare. Cauzele principale sunt rezistenta angajatilor (39%) si lipsa suportului adecvat din partea managementului (33%).

Burnout-ul este o alta problema foarte importanta. Datele publicate de Gallup arata ca, la nivel global, 76% dintre angajati se simt epuizati la locul de munca. Acest lucru subliniaza nevoia de leadership empatic si de strategii de comunicare adaptate, in special atunci cand se introduc schimbari intr-o organizatie a carei angajati se confrunta deja cu un nivel ridicat de stres.

2. Abilitatile necesare directorilor generali pentru a reusi

Directorii generali trebuie sa abordeze aceste probleme direct, promovand o cultura care imbratiseaza schimbarea si oferind sprijin oamenilor pentru a atenua rezistenta la schimbare. Acestia trebuie sa stapaneasca trei abilitati la nivel de excelenta pentru a avea succes in change management:

Viziune strategica: Directorii generali trebuie sa aiba o viziune clara si strategica in privinta directiei pe care o va lua compania in contextul schimbarilor. Capacitatea de a defini si comunica o viziune coerenta va asigura alinierea echipei si va inspira incredere in procesul de schimbare.

Comunicare si influentare: Comunicarea transparenta si eficienta este esentiala in perioadele de schimbare. Directorii generali trebuie sa fie capabili sa comunice clar, sa asculte feedback-ul si sa ofere incredere pentru a evita confuziile si rezistenta in randul angajatilor.

Empatie si leadership: Capacitatea de a intelege perspectivele si preocuparile angajatilor este extrem de importanta. Directorii generali trebuie sa fie adevarati lideri, capabili sa inspire, sa motiveze si sa-si incurajeze echipa in perioade de incertitudine si schimbare.

3. Managementul schimbarii si transformarea digitala

De peste 15 ani exista o corelatie din ce in ce mai stransa intre tehnologie si practicile eficiente de management al schimbarii. In 2023 se estimeaza ca au fost alocate 2,3 trilioane de dolari la nivel global pentru proiecte de transformare digitala, valoare ce arata cat de mare este importanta strategica a tehnologiei in operatiunile companiilor.

Cu toate acestea, rata de succes a transformarilor digitale ramane scazuta, atingand doar 26% in industriile mai avansate pe drumul implementarii tehnologiilor digitale si numai 4%-11% in industriile traditionaliste. Devine astfel clar ca liderii de business trebuie sa recunoasca provocarile acestor proiecte de transformare digitala, sa investeasca in formarea angajatilor si sa se asigure ca forta de munca este echipata cu abilitatile necesare pentru a beneficia de noile tehnologii.

Investitiile semnificative in securitatea informatiilor si tehnologiilor destinate gestionarii riscurilor, care vor depasi 150 de miliarde de dolari la nivel global in acest an, subliniaza prioritatea data constientizarii securitatii cibernetice si formarii angajatilor in acest domeniu, pentru a asigura o tranzitie fara probleme.

4. Resurse valoroase despre managementul schimbarii

Exista numeroase carti valoroase care pot ajuta un director general, manager sau antreprenor sa-si dezvolte abilitatile de change management. Iata cateva recomandari:

”Leading change” de John P. Kotter: Este o carte clasica in domeniul managementului schimbarilor, cu o abordare structurata si practica pentru conducerea cu succes a schimbarilor in companie. LINK.

"The innovator's dilemma" de Clayton M. Christensen: In aceasta carte, Clayton Christensen discuta despre provocarile si oportunitatile asociate cu inovatia si schimbarea in cadrul organizatiilor, oferind perspective valoroase pentru liderii aflati in fata schimbarilor tehnologice. LINK.

"Switchers" de Dr. Dawn Graham: Desi nu este despre managementul schimbarilor organizationale, aceasta carte ofera strategii utile pentru liderii care se confrunta cu schimbari majore in carierele lor si in organizatiile pe care le conduc. LINK.

"The heart of change" de John P. Kotter si Dan S. Cohen: O continuare a lucrarii "Leading Change", aceasta carte aduce in prim-plan povesti reale care ilustreaza modul in care schimbarile organizationale pot fi gestionate cu succes prin concentrarea pe aspectele umane ale procesului. LINK.

"Drive: The surprising truth about what motivates us" de Daniel H. Pink: Desi nu se concentreaza exclusiv pe managementul schimbarii, aceasta carte exploreaza mecanismele motivarii si poate oferi idei valoroase cu privire la modul in care liderii pot inspira si ghida echipa in timpul schimbarilor. LINK.

In concluzie

Directorii generali, managerii si antreprenorii trebuie sa abordeze managementul schimbarii ca pe un imperativ strategic. Intelegerea factorilor care fac diferenta si produc rezultate este mai importanta ca niciodata. Liderii de business care accepta schimbarea ca pe o oportunitate de crestere, acorda prioritate starii de bine a oamenilor din echipa si iau decizii pe baza informatiilor isi vor putea conduce organizatiile cu succes indiferent de ritmul tot mai accelerat al schimbarii.

 

                                                                                                           * * *

Despre Valoria

Valoria este o companie de consultanta, training, si executive coaching. Prin serviciile noastre ajutam antreprenorii sa isi dezvolte afacerile si sa faca succesul concret si predictibil. Companiile apeleaza la noi pentru consultanta de marketing, de resurse umane si de vanzari. Raspundem des solicitarilor ca sa facem training sau coaching echipelor de conducere. Competenta, increderea, inovatia si pasiunea sunt valorile pe care le sustinem prin tot ceea ce facem. Construim parteneriate si colaborari pe termen lung, deoarece oferim rezultate garantate si cea mai buna calitate, la pretul corect. In 2022, publicatia Daily Finance a nominalizat Valoria in Top 20 companii de management consulting din Bucuresti. Aflati mai multe pe: www.valoria.ro

Autori

foto
VALORIA BUSINESS SOLUTIONS SRL
   Update cookies preferences