Datele companiei arata, de asemenea, ca domeniile in care se recruteaza cel mai mult prin intremediul LinkedIn sunt software, HR, domeniul financiar-contabil si legal.
In Romania, doar o treime din persoanele angajate au un cont de LinkedIn (sub 2 milioane de profiluri vs. aprox. 6 milioane de contracte de munca), insa amploarea acestei retele devine tot mai mare, atat de partea specialistilor HR, care apeleaza la aceasta sursa de candidati, cat si de partea candidatilor, care devin mult mai preocupati de completarea profilurilor, accesand periodic aceasta platforma.
Recruiterii utilizeaza metode variate de cautare si abordare a potentialilor candidati, deoarece reteaua profesionala permite accesul facil la profiluri de interes, care pot fi abordate in mod direct. Astfel, Smartree ofera cateva sfaturi legate de cum ar trebui sa arate un profil de LinkedIn, pentru ca sansele de angajare sa fie cat mai mari.
Cum ar trebui sa arate un profil complet de LinkedIn
In ziua de astazi, profilul de LinkedIn este locul ideal de intalnire dintre cerere si oferta pe piata muncii.
”Profilul de LinkedIn reprezinta cartea de vizita a oricarui candidat. El trebuie sa fie completat in timp real, cat mai transparent din punct de vedere profesional, coerent formulat si sa contina informatii reale si relevante pentru angajatori. Toate aceste detalii ajuta la remarcarea profilului tau de catre angajatori, indiferent de industrie”, explica Raluca Penes, HR Coordinator, Smartree.
LinkedIn ofera multe sectiuni, pentru ca orice persoana sa poata include in profil orice informatie care ar putea fi relevanta pentru angajatori. Insa unele sunt mai importante decat altele si necesita mai multa atentie, potrivit specialistilor.
”Zona de experienta profesionala trebuie sa cuprinda mai multe rezultate concrete – proiecte, abilitati – pe care le-ai obtinut pe parcursul evolutiei tale profesionale, decat atributii din fisa postului. Dar si restul rubricilor au importanta lor. Spre exemplu, in momentul in care recrutezi un inginer software, ii verifici studiile, proiectele in care a fost implicat si certificarile. Cu cat profilul este mai complet, cu atat poate fi inteles mai bine si calibrat pe nevoia de recrutare a companiei angajatoare”, spune Raluca Penes.
O zona care capteaza mai putin interesul unui recruiter este cea de recomandari bazate pe skill-uri. Acestea au o relevanta mai redusa, deoarce vin inclusiv de la persoane pe care nu le-ai cunoscut in mediul profesional, ci doar in mediul virtual. In plus, nu se poate verifica daca sunt reale.
In schimb, o rubrica trecuta adesea cu vederea, dar foarte importanta, este cea de Summary, care trebuie sa contina un rezumat al experientei si intereselor, pentru a atrage atentia asupra profilului inca de la prima vizualizare. Specialistii Smartree recomanda ca aceasta rubrica sa fie completata, astfel incat recruiter-ului sa ii fie cat mai usor de vizualizat si citit.
Fotografia de profil, obligatorie
Este foarte important ca profilurile de LinkedIn sa fie ilustrate cu o fotografie, un alt element frecvent neglijat de catre cei aflati in cautarea unui job, care trebuie sa stie ca profilurile care nu au poza sunt mai rar accesate fata de cele care au poza. Aceasta trebuie sa fie decenta, clara si incadrata intr-un mediu profesionist.
Nu sunt recomandate pozele de grup, intre prieteni, cele de familie, cu membrii acestora, sau cele realizate in cadrul anumitor evenimente personale. De asemenea, in cazul industriilor creative, precum publicitatea, PR-ul sau marketing-ul, pot fi postate fotografii care sa ilustreze portofoliul, relevante pentru domeniul respectiv.
Headline-ul trebuie sa indice functia si compania actuale
”Sectiunea care apare imediat sub nume, denumita headline, este extrem de relevanta in procesele de recrutare. Trebuie sa fie in permanenta actualizata si sa cuprinda atat functia actuala, cat si compania in cadrul careia esti activ, deoarece recruiterii utilizeaza o serie de cuvinte cheie pentru identificarea potentialilor candidati, cuvinte care pot face referire atat la specializare sau functie, cat si la compania de la care isi propun sa recruteze noi angajati”, subliniaza Raluca Penes.
Astfel, in ceea ce priveste headline-ul, nu este de dorit un copy-paste din CV, ci trebuie evidentiate skill-urile folosind cuvinte cheie specifice, care vor ajuta la indexare in momentul in care un recruiter va cauta ceva direct in zona de search a LinkedIn-ului.
Cum ”socializam” pe LinkedIn
Interactiunea cu membrii din lista de contacte pe LinkedIn spune multe, avand o anumita relevanta si in ceea ce priveste vizibilitatea profilului respectiv. Astfel, nu este suficient doar ca profilul sa fie completat, iar activitatea constanta, sharing-ul de informatii, interese pot reprezenta un plus.
”Continutul informatiilor pe care le distribuim trebuie sa fie strict profesional. Membrii pot deveni vizibili prin interactiunea constanta cu ceilalti, dar numai in aria corespunzatoare acestei platforme. LinkedIn este considerata a fi o piata a muncii in care avem optiunea de a publica in mod direct disponibilitatea noastra atat ca angajat, cat si ca angajator. Pentru o vizibilitate cat mai mare a profilului, recomandam publicarea informatiilor care ne scot in evidenta atuurile”, mentioneaza Raluca Penes.