loader
Echilibrul emotional al organizatiei. Cum il mentii?

Echilibrul emotional al organizatiei. Cum il mentii?

Alaturi de vanzarile si profitabilitatea afacerii, echilibrul emotional si implicarea (engagement) angajatilor au cel mai mult de suferit in actualul context

Pentru unele industrii, efectele negative imediate in vanzari si profitabilitate ale situatiei de criza sunt chiar minore, insa in orice companie si in orice industrie “lucreaza” in aceasta perioada, in mod inexorabil, dusmani emotionali periculosi: teama, nesiguranta, confuzia, sentimentul de lipsa de sens, directie si perspectiva, senzatia de “copleseala” sau, dimpotriva, de inutilitate, s.a.m.d.

Chiar daca noile procese de lucru puse la punct cu migala de catre companii, in ultimele 4-5 saptamani, functioneaza si le permit teoretic angajatilor sa atinga un nivel multumitor de productivitate, acestea sunt, din pacate, insuficiente pentru a asigura comfortul emotional, atat de necesar fiecaruia, pentru a se putea implica in munca sa.

Factorul emotional al implicarii (engagement) a fost intotdeauna important, insa in situatii de criza, el devine absolut hotarator. Rupturile emotionale care se produc acum vor avea efecte adanci si pe termen lung, mult dupa ce situatia de criza se va fi consumat! Daunele produse de aceste rupturi emotionale vor submina profund capacitatea companiilor de a reveni la viteza optima de operare si abilitatea acestora de a genera valoare. In plus, brandul de angajator al companiilor care nu se vor ingriji in aceasta perioada de sanatatea lor organizationala va fi compromis timp de ani de zile!

Nu este astfel de mirare ca tot mai multi ganditori si specialisti in sfera sanatatii organizationale si implicarii angajatilor se indreapta in aceasta perioada catre Cele Patru Lucruri de care Au Nevoie Angajatii pentru a Fi Implicati si Conectati la Angajator si la Munca Lor Incredere (Trust), Compasiune (Compassion), Stabilitate (Stability) si Speranta (Hope)1.

Four Key Factors: Hope, Trust, Compassion, Stability

Ilustrata de Simon Kneebone

   “Oamenii vor uita ce ai spus. Oamenii vor uita ce ai facut. Dar oamenii nu vor uita niciodata cum i-ai facut sa se simta.” (Maya Angelou)

Cei care au responsabilitatea importanta de a mentine echilibrul emotional si implicarea angajatilor sunt echipele de senior si middle management ale companiilor: ei trebuie sa decida noile directii si procese, sa le implementeze si sa se asigure ca acestea se aplica in organizatii. In conditiile de distantare sociala, ei sunt in acelasi timp si interfata directa aproape unica intre angajati si companie. Cu alte cuvinte, modul in care ii fac pe angajati sa se simta nu a fost niciodata atat de important!

DAR … si ei sunt oameni … au si ei temerile, incertitudinile si confuzia cu care se confrunta si subalternii lor. Au aceleasi dificultati de organizare, lucreaza in timp ce copiii lor se joaca sau se cearta in camera alaturata, au parinti pe care nu i-au mai vazut de multe saptamani si, in general, si-au vazut si ei intreaga viata sociala si hobby-urile date complet peste cap …

In aceste conditii, ce trebuie si ce NU trebuie sa le spui subalternilor? Ce atitudine trebuie sa ai? De unde sa gasesti timpul si energia necesare pentru tot ce se asteapta de la tine? De fapt, CE se asteapta de la tine? Cum sa-ti reproiectezi strategia de time management si care sunt adevaratele prioritati? … si intrebarile pot continua la nesfarsit …

Pentru ca sanatatea fiecarei companii depinde in mod direct de raspunsurile la aceste intrebari si din dorinta de a fi alaturi de partenerii nostri, am dezvoltat un cadru in care impreuna sa gasim raspunsurile.

Picatura pentru Echilibrul Organizatiei

CE? – un workshop / o serie de workshop-uri online construite in jurul framework-ului “Trust – Compassion – Stability – Hope” (TCSH).

CINE? – se adreseaza in mod direct tuturor managerilor (middle sau senior), care au oameni in subordine.

DE CE? (Beneficii)

(a) Pentru Participanti (Manageri):

· Verbalizarea, intelegerea si eliminarea unor elemente de tensiune si stres, intr-un mediu prietenos, suportiv, impreuna cu colegi de pe acelasi nivel ierarhic (peers);

· Ce este framework-ul TCSH? De ce este important? si Cum pot sa ofer mai bine aceste elemente emotionale subalternilor mei (idei practice)?

· Importanta de a fi mereu onest si uman, chiar daca asta inseamna sa fiu si vulnerabil uneori si sa nu am mereu toate raspunsurile.

(b) Pentru Angajati:

· Angajatii vor beneficia de manageri mai empatici, care vor intelege ca, pentru a mentine implicarea si performanta fiecarui om din echipa, trebuie sa ofere incredere (TRUST), intelegere (COMPASSION), stabilitate (STABILITY) si un mod optimist de a privi viitorul (HOPE).

(c) Pentru Companie:

· Amplificarea in randul angajatilor a sentimentului de incredere si apartenenta la o companie grijulie fata de proprii angajati si care, in aceasta perioada in care toate relatiile de colaborare sunt supuse tensiunilor legate de context, face eforturi pentru a asigura un climat in care oamenii sa poata si sa fie motivati sa-si atinga obiectivele.

· Feedback din partea moderatorului workshop-urilor in privinta unor aspecte ridicate in mod repetat de catre participanti si a caror adresare ar putea fi benefica pentru companie.

CU CINE? (Moderatori) – Workshop-urile vor fi moderate de catre consultantii nostri experimentati, cu un mix de expertiza profesionala: business leadership, antreprenoriat, HR, coaching.

CUM? (Format)

· Workshop-urile vor avea un format semi-structurat, foarte interactiv, in care este incurajata implicarea activa a tuturor participantilor.

· Modalitate de livrare – online

· Numar de participanti – intre 6 si 8

· Durata – 1,5 – 2 ore (in functie de numarul de participanti)

Angajatii pe care ii ai in organizatie nu sunt doar o “resursa” … ei sunt in primul rand OAMENI si au nevoie sa fie tratati ca atare acum mai mult ca oricand!

_______________________________________

Anda Marian este Partener in Iventa Romania si Executive & Transformational Coach.  Avand o experienta vasta in consultanta de leadership cu focus pe Evaluare, Consiliere de Cariera si Dezvoltare Organizationala, aduce peste 12 ani de experienta operationala si de advisory in multiple industrii, in piete emergente.

Expertiza sa vasta acopera de la Diagnoza organizationala (cultura, climat, managementul echipelor, al timpului, al stresului) pana la Audit de politici complexe de Resurse Umane. Utilizand instrumente standardizate dar si custom-made, ea analizeaza in profunzime dinamica si componenta de talent a unei afaceri. Totodata are expertiza in design-ul, dezvoltarea si implementarea cu succes a modelelor si/sau strategiilor complexe de business.

Expunerea extensiva in zona de consiliere de cariera si implicit dezvoltare personala, a condus-o catre Coaching. Astfel, a ales Transformational Coaching ca si abordare si din 2016, isi urmeaza pasiunea sa de a sustine oamenii si organizatiile in cresterea lor.

Contact: anda.marian@iventa.com

 

Pentru a consulta varianta completa a articolului, va rugam accesati si documentul de mai jos: